Hva lurer dere på?

25.08.2016 - 20:33 16 kommentarer

Jeg synes det er morsomt å ha spørsmålsrunder en gang i blant, og det tror jeg dere synes det er også. Jeg vet jo at det ofte er ting dere lurer på som jeg ikke tar opp i innleggene mine. Så her kommer det en gylden mulighet til å få svar på ting dere lurer på, og jeg skal svare så godt jeg kan. Noen spørsmål er kanskje så omfattende at jeg må lage helt egne innlegg om det, mens andre kommer samlet. Jeg gleder meg til å lese alle spørsmålene deres ♥



 

Hvorfor drar du på trening?

23.08.2016 - 12:02 10 kommentarer

Ferien er over for de aller fleste av oss, og det kan være tungt å komme i gang med treningen igjen. Kroppen kjennes kanskje litt slapp etter et avbrekk fra hverdagsrutinene, og det er lett å utsette treningen. Et av mine beste tips er å finne grunner til å trene, i stedet for å finne unnskyldninger for å droppe treningen. For unnskyldninger er det veldig enkelt å finne hvis vi bare leter etter dem. "Jeg sov så dårlig i natt, favorittprogrammet går på tv, det er dårlig vær" og så videre er nok tanker vi alle har tenkt. Da virker sofaen ekstra fristende, og det er nettopp derfor vi må lete etter årsaker til å trene! Vi motiveres alle av ulike ting, så det handler om å finne ut hvilke grunner som motiverer nettopp deg. Hvis jeg skal nevne fem grunner til at jeg skal dra på så er disse helt i toppen:

♥ Trening gir meg mer energi

♥ Trening får meg til å føle meg bedre

♥ Trening gir meg mestringsfølelse

♥ Trening gjør meg sterkere

♥ Trening er fristedet mitt

Dette er grunner til at jeg drar på trening, men det kan være noe helt annet for deg. Hvis du trener for å se bra ut naken så er det helt i orden det også, du må bare finne dine årsaker til å trene. Jeg kan også ha mer konkrete årsaker, som at jeg er sint og vil trene bort til frustrasjon eller at jeg må trene for å være med i X-run i helgen. For treningen gjør seg ikke av seg selv, og enkelte dager kan dørstokkmila virke lang for oss alle. Da handler det om å legge bort unnskyldningene, og finne frem årsakene i stedet!



Fortell meg gjerne grunnene til at dere drar på trening!

Flere dager som denne

22.08.2016 - 23:24 5 kommentarer

Denne mandagen har vært så fin! Det eneste feilen jeg har gjort i dag var at jeg trodde jeg trykket på "publiser" på dette innlegget i fem-tiden i dag, men det klarte jeg altså ikke. Ammetåka altså - den eksisterer virkelig! Uansett, mandagen har vært strålende. Jeg har gått tur, trent styrke og løpt intervaller, det er jammen ikke en dårlig start på treningsuka. Flere av dere har lurt på hvordan jeg har lagt opp løpeøktene mine for å forbedre kondisjonen, og intervaller er det som gjelder for min del. I dag ble det 45/15 intervaller, hvor jeg løper i 45 sekunder og har pause i 15 sekunder mellom hver intervall. I dag ble det 20 slike, og beina var helt møre etterpå. Heldigvis kom jeg meg fort til hektene, og kunne ta med favorittguttene mine ut på tur.



Mye trening gir også mer behov for mat, og i sola er det lite som frister mer enn smoothie. Her har jeg brukt banan, eple, bringebær og vaniljekesam - kjempegod kombinasjon! Søtt og godt, samtidig som den er full av god næring. Jeg håper sommeren holder seg her enda litt lenger, jeg er ikke helt klar for høst enda. Jeg ønsker meg flere dager som denne, med svett panne i sola og en smoothie til dessert ♥


Laks & alt jeg liker

21.08.2016 - 17:54 5 kommentarer

Jeg elsker laks, og spiser alltid laks to-tre ganger i uken. Det er umulig å bli lei, for både tilbereding av laksen og tilbehøret kan varieres på så mange ulike måter. I dag ble det rett og slett laks med alt det jeg liker best, søtpotetmos, brokkoli, avocado, mango og ovnsbakte tomater. Retten både smaker og ser helt fantastisk ut, og er ferdig på omtrent 30 minutter. Vask søtpoteten, fjern skallet og del den gjerne opp. La søtpoteten koke rundt 25 minutter, til den er helt mør. Laksen stekes i ovnen på 200 grader med salt, pepper, rosmarin og soyasaus til å sette ekstra smak på den. Legg den i en ildfastform, og gjerne la noen cherrytomater bli med inn i ovnen også. De blir så gode! Søtpotet og tomater ville egentlig vært nok tilbehør, men jeg slo altså til med kokt brokkoli, avocado og mangobiter i tillegg. Jeg har jo nevnt tidligere at laks og mango er en fantastisk kombinasjon, så det bør dere absolutt prøve!





God søndagsmiddag alle!
 

Bare en uke igjen

20.08.2016 - 10:00 4 kommentarer

Det føles ut som tiden har løpt fra meg, og plutselig er det bare en uke igjen til X-run i Oslo. Løpet er på 10 kilometer, og sist jeg løp så langt var før jeg ble gravid. Altså en god stund siden, og det er begrenset hvor mye bedre kondisjon jeg klarer å få på ei uke. Selv om jeg ikke er i toppform skal jeg selvfølgelig delta likevel, og gjøre så godt jeg bare kan! Jeg gleder meg masse, og for å forberede meg litt til neste lørdag kjørte jeg ei økt med høy puls i dag. Jeg synes prowleren er helt genial, både til å skyve og trekke. Jeg kjørte annenhver runde med skyv og trekk, for å jobbe med litt ulike muskler. Ekstra gøy er denne øvelsen om du gjør den med en venn, det er så mye bedre enn vektskiver!


Det er bare en ting jeg virkelig gruer meg til med hinderløpet, og det har faktisk ingenting med selve arrangemetet å gjøre. Det blir første gang jeg skal være borte fra UIrik, og jeg vet at det kommer til å bli helt fordferdelig. Jeg savner han jo bare etter noen timer, så flere dager kommer virkelig til å bli en utfordring. Derfor blir han med overalt frem til neste helg, sånn at jeg får vært mest mulig med han. Både han og Siri var helt herlig å ha som heiagjeng på trening i dag!


I tillegg til flere runder med prowleren ble det box jumps og burpees i dag, sistnevnte er vel min hatøvelse nummer en. Men det er min egen feil at jeg er seint ute med treninga, så nå får jeg bare kjøre på den siste uka!
 

Sjokoladelykke

18.08.2016 - 11:36 5 kommentarer

 

For en fantastisk start på dagen dette har vært! Jeg og Ulrik sov lenge, før vi våknet til strålende sol. Jeg skal snart ta meg en liten treningsøkt, men først må jeg selvfølgelig ha litt mat i magen. Jeg er så overlykkelig for at Linn introduserte meg for ProPud, det er jo så godt! Jeg er hekta, og spiser fort en boks om dagen. Dere kan få kjøpt det hos X-life, og jeg synes uten tvil at sjokolade er best. Som den sjokolademonsen jeg er ble det sjokoladeprotein inne i lompene også, skikkelig god opplading før trening!

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Etter denne uka er rutiner tilbake igjen, etter en hektisk og innholdsrik sommer. Da lover jeg at blogginnleggene skal komme oftere igjen også, med masse sunn mat og treningsinspirasjon. Og litt hunde- og babyprat selvfølgelig, det slipper dere ikke unna. Ha en super torsdag alle ♥ 

Tirsdagsutfordring

16.08.2016 - 18:16 6 kommentarer

Selv om jeg jobber på treningssenter er det ikke sånn at jeg har tid til å trene der hver dag. I dag ble derfor økta tatt i hagen, med lillehjertet som ekstra belastining. Jeg kjørte bulgarske utfall, knebøy, stepups og utfall bakover med Ulrik hengende på magen. Beina fikk gjennomgå med andre ord, og alle disse er supre øvelser å gjøre med baby. Det går helt fint å gjøre de kun med egen kroppsvekt også, med mange nok repetisjoner blir det fort tungt det også! Ulrik elsker å være med på trening, og koser seg virkelig der han sitter i bæreselen sin. Nå har han blitt sju kilo, så det er jo litt ekstra vekt det!





Fornøyd mamma og fornøyd bebis etter dagens lille økt ♥ Beina var fortsatt stive etter søndag, så dette var mer enn nok for meg i dag! Har dere ikke trent i dag så utfordrer jeg dere til å gjøre de samme øvelsene som meg i hjemme i stua, eller hvor enn dere er når dere leser dette innlegget. Alt dere trenger er en sofa/stol/krakk for å gjennomføre bulgarsk utfall og stepups. Utfall bakover og knebøy trenger dere ingenting annet enn egen kropp til, så det er det er ingen grunn til å la være. 20 repetisjoner på hver øvelse, så mange runder dere får til. De aller fleste av oss trenger mer bevegelse i hverdagen, så det er bare å reise seg opp! Gjerne kommenter hvor mange runder det ble i kommentarfeltet, jeg og Ulrik kjørte fire runder i dag. Heiaheia!

Sunday funday

14.08.2016 - 22:02 4 kommentarer

I dag har vært nok en helt super dag på HIT Ranheim. Endelig fikk jeg tid til å teste litt utstyr selv også, for det har jeg faktisk ikke hatt tid til før nå. Alt kjennes helt utrolig bra, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med utstyret på senteret. Absolutt alt kommer fra Technogym, bortsett fra Bootybuilderen vi har bestilt. Så får jeg ikke tilbake den rumpa mi nå, da skjønner jeg ingenting! Jeg kommer til å kjenne denne økta i morgen i alle fall, det er det ingen tvil om :)


Ulrik har testet barnepassen han også, og virka veldig fornøyd der han lå og kosa seg. Det er så godt å vite at han har det fint mens jeg trener, for da jeg jeg bare koble helt ut og kjøre skikkelig på under øktene mine.  Trening er virkelig fristedet mitt, og det gir så mye energi og glede! Nesten det aller beste jeg vet, Ullisen er på toppen av lista ♥

For en dag!

13.08.2016 - 20:27 6 kommentarer


 

I dag åpnet endelig HIT Ranheim! Dagen har vært helt fantastisk, og jeg har virkelig kosa meg. Jeg er så stolt, over senteret, over alle de fantastiske kollegaene mine og over jobben jeg selv har gjort. Så nå skal jeg virkelig ta lørdagskveld med god samvittighet, sammen med den herlige lille babyen min og en boks med yoghurtnøtter. For de av dere som bor i Trondheim er det gratis trening hele helgen, med gruppetimer for enhver smak. Jeg rakk ikke å bli med på noen timer i dag, men forhåpentligvis får jeg prøvd noen av timene i morgen. Hvis ikke er jeg jo så heldig at jeg jobber på senteret - så gruppetimer blir det nok mer av fremover. Styrketrening kommer alltid til å være nummer en for meg, men jeg har virkelig fått opp øynene for hvor gøy det er å være med på timer i tillegg. Nå er det Ulrik- og mammatid, så jeg ønsker dere alle en helt super lørdagskveld!




 

Dobbel lakenskrekk & jordbærsmoothie

10.08.2016 - 23:50 5 kommentarer

Selv om jeg elsker å være mamma, så innrømmer jeg at jeg ikke elsker lite søvn. Ulrik lider av lakenskrekk, og har ikke lyst til å legge seg før klokka nærmer seg 11 på kvelden. Han våkner 2-3 ganger i løpet av natten også, så jeg vet jo at jeg burde legge meg til å sove samtidig med han. Men så er det så deilig å bare ha en time for seg selv på kvelden, å sitte oppe uten å tenke på noen verdens ting. Bare kose meg med å gjøre ufornuftige ting jeg ikke har tid til ellers i løpet av dagen. Det er rart med det, jeg er stuptrøtt men har ikke lyst til å legge meg. Så vi lider vel av lakenskrekk begge to, men jeg håper vi blir kvitt diagnosen fort! Uansett, det jeg ville dele med dere er den store smoothien jeg slurper i meg. Den har bare to ingredienser, frosne jordbær og vaniljekesam. Kjør sammen med blender, og du har en frisk og good smoothie! Her er det brukt 300 g jordbær og omtrent 150 g vaniljekesam. Topp gjerne med hjemmelaget granola og kvelden er reddet!



Med denne i magen skal jeg være godt rustet til natten! Jeg håper egentlig de fleste av dere sover nå, men om ikke annet er det jo et supert lite frokosttips også!
 

Enkle løsninger

08.08.2016 - 19:56 Én kommentar

Denne uken er mildt sagt travel - men likevel er det viktig å finne tid til god mat og litt trening. Det handler om å ha noen enkle løsninger på lager, og for min del er meieriprodukter en sikker vinner. Dagens kveldsmat ble en boks cottage cheese med banan, blåbær, kanel og sukrin. Det skal ikke så mye til for å få et sunt og kjapt måltid, som i tillegg smaker godt.


Det ble nok en gang intervaller som treningsform, rett og slett fordi det er det beste når man har det travelt. På Hit Ranheim får vi 30 meter med løpebane, det er faktisk den lengste i byen! Men den kan brukes til mye mer enn sprinter, i dag kjørte vi både strikkdrag og runder med prowler på den. Legg til noen runder med battleropes, så skal jeg skrive under på at pulsen stiger!


Nå begynner det virkelig å nærme seg åpning, og det er bare småtteri som gjenstår før senteret er ferdig. Det blir så bra og jeg gleder meg sånn til å kjøre øktene mine her fremover!
 

hits