Burger & fries

22.02.2017 - 13:23 Én kommentar

 

 

Lillelørdag og burger til middag! Jeg spiser alltid tidlig middag på onsdager og torsdager, jeg begynner på jobb kl 15 og da er det greit å ha litt energi innabords. Spesielt på onsdager, for jeg har nemlig to gruppetimer på 3T Ranheim med fullt trøkk. I kveld er det noen ledige plasser, så hvis du bor i Trondheim og leser dette -  hiv deg med på Rumpe 30 eller Bodyweight Interval 45 med meg! Over til det innlegget egentlig handler om, nemlig denne burgertallerkenen. Hjemmelaget burger er supergodt, enkelt å lage og ikke minst sunt som bare det. Jeg bruker to egg, 400 g karbonadedeig og litt krydder som jeg jobber godt sammen med hendene. Form til fire flate burgere og stek i panna på middels varme. Tilbehøret er nesten like godt, her har jeg litt salat, knasende sprø søtpotetfries og hvitløkskesam. Absolutt innafor! Oppskriften på sprø søtpotetfries har jeg postet tidligere, og den finner dere her. I det siste har jeg fått dilla på rødkål som tilbehør også, det ser så godt og med den herlige fargen! Noen dager er middagen ekstra god, og i dag var virkelig en sånn dag.





Ha en sprek onsdag alle sammen ♥

Tirsdagstrimmen

21.02.2017 - 21:59 2 kommentarer

Uka her har startet labert på treningsfronten, formen er ikke helt på topp men jeg prøver litt likevel. Det er jo så å få til litt aktivitet når jeg jobber på treningssenter, det hadde vært gøy å vite hvor mange kilo jeg løfter hver dag i skiver og utstyr. Samtidig måtte jeg selvfølgelig teste ut en av øvelsene på min egen challenge, og det ble derfor noen pistol squats med strikk. Det er helt supert å øve på denne øvelsen med strikk, da bestemmer du selv hvor mye hjelp du får av strikket. Jeg trenger ganske så mye hjelp enda, men det blir bedre!

Genser og sko fra Adidas / tights fra Röhnisch (lenkene i innlegget er sponset)


Selv om formen ikke er helt på topp kom smilet fort på plass etter litt bevegelse, som det alltid gjør. Noe som forhåpentligvis gjør at dere trekker litt ekstra på smilebåndet er at i dag og i morgen er det X-life dagene! Dette gir -25% på hele nettbutikken ved bruk av rabattkoden X25. Nå har det akkurat kommet inn en hel drøss med vårnyheter også, så her er det virkelig muligheter for å oppgradere treningsgarderoben noen hakk.

God shopping og god natt, jeg legger meg på lading til en ny og forhåpentligvis friskere dag i morgen ♥

En annerledes treningschallenge

20.02.2017 - 18:37 6 kommentarer

Hei dere! Nå synes jeg det var på tide med en aldri så liten challenge igjen, vi har jo tross alt kommet til langt ut i februar. Forhåpentligvis er dere i godt driv på treningen enda, det er jo ingen grunn til å dabbe av selv om januar er over. For å øke motivasjonen synes jeg alltid det er gøy med utfordringer, og jeg vet t mange av dere er enige! I tillegg til at utfordringer er morsomme, så synes jeg det er utrolig gøy å klare nye ting. Derfor tenkte jeg at det må jo være en super ide å slå sammen disse to! For la oss nå være ærlige, mange treningsbloggere inkludert meg selv lager ofte utfordringer på tingen selv er god på. Derfor skal jeg frem til påske øve ekstra mye på fem ting jeg ikke klarer. Det er nemlig ingenting som irriterer meg mer enn å ikke klare ting, jeg vil jo så gjerne få til alt! Likevel har jeg plukket ut relativt realistiske ting her, for selv om jeg har lyst til å klare å gå ut i spagaten og ta 10 muscle ups er det lite sannsynlig at jeg får til det på kort tid. Og det å ikke se fremgang er ikke akkurat motiverende, så jeg håper alle dere også plukker ut ting dere tror dere kan klare. Lista mi ser sånn her ut:

Pistol squats

Knebøy på treningsball

Handstand pushups inntil vegg

Pushups på ringer

Stå i bro og legge underarmene ned på bakken

Akkurat nå tar jeg pistol squats ved hjelp av slynger eller strikk, klarer knebøy på bosuball, tryner når jeg skal presse med opp i pushups på ringer, klarer å stå i vanlig bro og jeg tar handstand pushups fra boks. Så det skal bli spennende å se fremover, hvor mange av disse jeg nailer på to måneder. Det trengs både bevegelighet, styrke og balanse for å klare disse øvelsene, så det er litt å ta tak i. Men det er faktisk sånn at man blir ikke bedre på ting hvis man ikke øver, så så nå er fokuset satt!







Jeg vet at jeg ikke er den eneste som har sett øvelser og tenkt at det har jeg lyst til å meste, men ikke gjort noe for å faktisk få det til. Så om du kjenner deg igjen i det, enten det er å klare din første pushup, løpe din første femkilometer eller å gå på hendene så bli med på utfordringen! Jeg skal sette av litt tid etter hver treningsøkt for å bli bedre på nettopp disse tingene og det tror jeg faktisk skal holde. Det trenger nemlig ikke å ta all verdens med tid eller innsats hver gang man skal mestre noe nytt, mendet krever at en faktisk prøver. Hyl ut i kommentarfeltet om dere er med, og fortell hvilke øvelser dere har lyst til å få til. Det er så gøy å få litt innsikt i hva dere jobber mot også. Stor mandagsklem fra meg til alle dere ♥

Morgenøkt & giweaway

19.02.2017 - 12:04 24 kommentarer

Sponset innlegg

Denne helgen ble det ikke noen skitur, men jammen har vi kost oss ute likevel. Trøndelag slo til med finvær i dag, og derfor ble det en aldri så liten trimtur ute med lillehjertet. Etter trilling kjørte vi noen styrkeøvelser, han synes det er så gøy å være med! Ulrik hadde godt med klær på, mens mor holdt varmen ved å holde kroppen i bevegelse. Bare litt aktivitet om dagen gjør så godt for kropp og sjel!



Selv om det er fantastisk å være ute er det nesten like godt å komme inn igjen etterpå.Spesielt hvis det har vært litt kaldt, som det var nå i dag. Foran peisen med superundertøy på begge to, Ulrik i den fine Swix-bodyen sin!

Jeg har nevnt det tidligere på bloggen også, at Libero har en kampanje nå hvor man kan registrere bleiekoder på Libero.no og få tilsendt en deilig Swix-body i posten helt gratis. Dette gjelder ved kjøp av bleiepakker som er med i Ski Collection samt Libero Touch, og dere kan lese mer om kampanjen ved å klikke her. Det som er veldig gøy i dag er at jeg får lov å dele ut to slike bodyer til dere lesere! Jeg gir bort en body med rød skrift og en med rød de er jo så fine at jeg nesten har lyst til å beholde de selv. Men jeg deler selvfølgelig, alt dere trenger å gjøre er å skrive hvorfor dere velger Libero, pluss ønsket størrelse og farge i kommentarfeltet. Min lille luring har nok arvet energinivået til mammaen sin, og orker ikke å sitte i fanget lenge av ganger mer. Men å løpe rundt i bare bleie og body - det er morsomt det! Legg til at han får tak i noe han vet at han egentlig ikke skal leke med, sånn som bleiepakken, så er dagen virkelig perfekt for denne karen!


Vil noen flere der ute gjøe bebisen ekstra fin og glad i Swix-body så husk altså å legg igjen en kommentar under. I tillegg er det bare å fortsette med registreringen av bleiekoder kampanjen varer helt frem til 30.april. Jeg og Ulrik ønsker dere alle masse lykke til både med samling av koder og utetreningen!

Perfekte turkjeks

17.02.2017 - 11:47 2 kommentarer

Jeg elsker å gå på tur, men det gjør desverre ikke kjæresten. Han liker å være ute, men det å bare gå synes han er kjedelig. Løping og alt som går fort synes han er kjempegøy, men å løpe meg meg blir kjedelig fordi jeg løper for treigt. Derfor må jeg finne andre måter å lokke han med på tur, og da er hjemmebakst alltid en vinner. Kjeks smaker alltid fantastisk på tur, legg til et par appelsiner og kaffe så er det helt perfekt. Jeg har alt prøvesmakt disse, og nå gleder jeg meg enda mer til å dra på tur i helga. Hvis du også skal på tur, eller bare vil kose deg litt ekstra vil jeg anbefale å teste disse. Du trenger:

100 g smør ♥ 4 ss sukrin gold ♥ 2 ss yacon sirup ♥ 3 egg

4 dl havregryn ♥ 60 g sjokolade ♥ 2 never valnøtter ♥ en klype salt

Smelt smør, sukrin gold og yacon sirup sammen i en kasserolle. Har du ikke sistnevnte kan det sløyfes, det er ikke nødvendig for å få et bra resultat. Men de blir ekstra gode med, så gjerne bruk sirup.  Hakk opp sjokolade og valnøtter, og legg deretter alle ingrediensene i en bolle. Rør godt sammen, og fordel med to spiseskjeer på bakepapir. Stek på 180 grader i omtrent 25 minutter, før du lar de avkjøle seg på rist.



Tur eller ei, disse ga virkelig en god start på helgen ♥
 

Slynger og smoothie

16.02.2017 - 20:16 2 kommentarer

Jeg er veldig glad i slyngetrening, det er så effektivt og kan varieres på så mange måter. I dag ble øvelsene tatt på kettlebells, så jeg måtte jobbe ekstra mye med kjernemuskulaturen. Plasser beina i slyngene, og to kettlebells med litt tyngde på foran deg slik at du kan ligge med strak kropp. Jeg tok pushups og kneetucks om hverandre, altså annenhver øvelse. Deretter prøvde jeg en ny variant som var mye tyngre enn jeg trodde! Øvelsen starter med strak kropp og beina sammen slik dere ser på det øverste bildet, før du presser begge beina ut til siden mens kroppen holdes strak. Jeg syntes det så kjempelett ut, men her måtte jeg virkelig jobbe med kjernen!

Genser / tights / sko  (lenkene i innlegget er sponset)




Etter trening må det selvfølgelig påfyll til, og i dag ble valget smoothie. Det er så digg og ikke minst så utrolig enkelt! Her har jeg brukt vaniljeprotein, banan, og jordbær - det trenger ikke å være vanskeligere enn som så. Topp med favoritt-proteinbaren så er kveldskosen i boks, med en god mengde næring samtidig. Det er fortsatt tilbud på alt av Nutramino hos X-life, så her er det bare å hamstre inn :) Nutramino har uten tvil det beste proteinpulveret jeg vet om, smakene er ordentlig gode og ikke syntetiske. 






Straks skal jeg sette i gang med å bake sunnere kjeks, blir de vellykket kommer oppskriften på bloggen i morgen. Ha en fin kveld alle sprekinger ♥

Veien til håndstående

15.02.2017 - 11:02 11 kommentarer

Innlegget inneholder sponsede lenker

Jeg har som mål å klare håndstående, og selv om jeg ikke får det til enda så vet jeg at jeg kommer til å klare det en dag! Jeg har kommet mye lengre på veien mot å klare det enn når jeg startet, men likevel har jeg en god del igjen. Uansett så tenker jeg at det sikkert er flere der ute som har lyst til å klare håndstående, og derfor tenkte jeg å dele noen tips i dette innlegget. Nå høres det kanskje rart ut at en som ikke klarer det skal gi tips, men disse rådene har jeg selv fått fra Lasse Tufte som er en ekspert på området. Disse øvelsene brukes primært til å jobbe med et lavt tyngdepunkt, noe jeg absolutt ikke er vant til. Så here goes, tips til å klare håndstående! Første steg er å starte med å sette håndflatene i bakken med omtrent skulderbreddes avstand, og plasser knærne på utsiden av albuene. Press godt ned i gulvet før du rolig løfter beina, og finner balansepunket slik at du klarer å holde posisjonen. Jeg sleit skikkelig med å få til dette i begynnelsen, og gikk på trynet flere ganger. Nå er denne varianten veldig grei, så klapp på skuldra til meg!

Genser fra Röhnisch / tights fra 2XU / sko fra Reebok



Neste steg er ganske likt, men her plasseres knærne oppå armen som på bildet under. De første gangene jeg prøvde gjorde det vondt i armene å holde knærne der, men etterhvert som jeg lærte meg å finne balansen i stedet for å hvile all vekten på armene gikk det helt fint. Neste steg fra denne posisjonen for min del er for det første å rette opp kroppen, slik at rumpa peker rett opp og hodet ned. Deretter skal beina og hendene strekkes helt ut. Det klarer jeg altså ikke enda, men jeg er på vei!

Selv om det er en tålmodighetsprøve er det så utrolig gøy å prøve nye øvelser, og ikke minst det å få kroppen til å mestre ting jeg ikke har klart før. Kroppen er ekstremt tilpasningsdyktig, og kan klare det meste bare du bestemmer deg for det. Jeg har bestemt meg for å klare håndstående, og da blir det sånn. Jeg har også bestemt meg for å bli mer bevegelig i 2017, og har vært litt med på yogatimer. Der merker jeg at fremgangen kommer raskt, og plutselig er det ikke noe problem å stå i bro lenger.  Kroppen altså, den er så kul!

Helt til slutt har jeg enda et lite tips til dere, for pre-workouten jeg har brukt i det siste er så bra! Gir et skikkelig rush i kroppen før trening, og det trenger jeg virkelig om dagen. Det blir plutselig ikke noe problem å få opp dampen på trening med denne her innabords, selv om det blir litt lite søvn. Akkurat nå har X-life kampanje på absolutt alt fra Nutramino også, så prisen blir finfin. Hele utvalget finner dere her.



Det var tipsene mine denne onsdagen, håper det kan være til inspirasjon. Gjerne del deres beste tips til å greie håndstående også, det er alltid gøy å høre hvordan andre har klart å knekke koden ♥

Luksuslunsj

13.02.2017 - 12:19 3 kommentarer

Jeg hadde tenkt å spise lomper til lunsj i dag, men ble overrasket med sushi! Det sier jeg aldri nei takk til, for sushi er noe av det aller beste jeg vet. Likevel spiser jeg det sjelden, så nå var det virkelig på tide. Jeg spiser kjøper nesten aldri lunsj eller middag ute, for selv om det er godt for ganen gjør det vondt for lommeboka. En gang i blant er det likevel helt innafor å kose seg med noe godt, og i alle fall når man får det påspandert. Jeg vet ikke om min bedre halvdel bomma og trodde Valentines var i dag, men jeg er uansett kjempefornøyd med en super lunsj! Nå skal jeg ta med lillehjertet på Leos, så han får brukt litt energi. Selv om det går litt energi på å holde tritt med han for min del også kjenner jeg at det skal bli godt med ei styrkeøkt litt senere i dag. For meg er det superviktig å starte uka på en god måte, da blir det så mye enklere å fortsette i god stil resten av uka også.





Ønsker dere alle en herlig mandag!
 

Favorittmuffins

12.02.2017 - 21:03 4 kommentarer

Min aller første morsdag har vært helt super, med gave, kake og alt man kan ønske seg. Jeg hadde store planer om å bake litt selv i dag også, men vi kom for sent hjem fra Oppdal til at jeg orket å begynne med det. Jeg la meg heller i sofaen med litt yoghurtnøtter, det er innafor på morsdagen. Likevel vet jeg jo at veldig mange av dere som leser bloggen min leser den for å få tips til sunnere oppskrifter. Derfor har jeg ei oppskrift til dere denne søndagen, og selv om de ikke er bakt i dag er dette min favorittoppskrift på sunnere muffins. 

5 egg ♥ 4 ss sukrin gold ♥ 4 ss mandelmel ♥ 30 g sjokoladeproten 

2 ss fibersirup gold ♥ 3 ss kakaopulver ♥ 1 ss fiberfin ♥ 50 g smør ♥  2 ts bakepulver

Pisk først egg og sukrin til eggedosis. Bland alt det tørre og rør inn, før du smelter smør og rører inn til slutt sammen med fibersirup. Sett i ovnen på 180 grader i 20 minutter før du tar de ut og lar de avkjøle seg før du legger på glasuren. Jeg bruker stort sett Philadelphia med sjokoladesmak som glasur, den er jo så god!






Selv om jeg sitter her med tidens skål med yoghurtnøtter kjenner jeg at jeg likevel fikk lyst på muffins nå, for denne oppskriften er virkelig verdt å prøve. Håper alle dere der ute har hatt en super søndag, og at dere har gjort litt ekstra stas på mammaen deres i dag ♥
 

Fantastiske forhold

11.02.2017 - 18:12 5 kommentarer

Jeg har nesten ikke ord for hvor fint det var på Oppdal i dag, rett og slett fantastiske forhold i skiløypene. Vi gikk to mil på ski i dag inn til Gjevillvasshytta i dag med Ulrik sovende i vogna si. Vel fremme på hytta ble det selvfølgelig Kvikk lunsj og appelsin, det er et must på skitur! Vi kosa oss så mye at det garantert blir gjentatt i morgen, så skiutstyret pakket ikke ned helt enda. Fysisk aktivitet ute i naturen er noe av det beste jeg vet, i alle fall på dager som dette. Jeg blir alltid så "god-sliten"  i kroppen etterpå og med fine røde kinn. Nå sitter jeg med et glass rødvin og skal snart kose meg litt i badstua før det blir pizza til middag.  Det kaller jeg en skikkelig god lørdagskveld! 





 

Selv om hverdagen er super er avbrekk som dette helt fantastisk, og jeg får utvilsomt ladet opp alle batteriene. Prøv å bruk helgen til å lade opp og senke skuldrene dere også, det har vi alle godt av innimellom ♥

Friday fun

10.02.2017 - 15:25 3 kommentarer

Fredagsfølelsen er på plass, og i skrivende stund er vi på vei til Oppdal med familien. Ulrik og Guapo sover mens jeg sitter i baksetet med maskina i fanget. Før jeg tar helg tenkte jeg nemlig å komme med noen flere morsomme øvelser til dere, som jeg testet ut på 3T-Ranheim i dag. Den første var mye vanskeligere enn jeg tenkte, nemlig pushups på ringer. Den var faktisk så tung at jeg ikke fikk den til, men gikk på trynet gang etter gang. Morsomt var det uansett og en dag skal jeg få det til!

Sko / genser / tights er alt  fra X-life. (sponsede lenker)


Jeg gikk derfor over til en litt enklere variant av pushups, som likevel var utfordrende. Med beina på en fitnessball og hendene på medisinballer ble det virkelig en utfordring for kjernen! Men utfordringer håper jeg dere tar på strak arm, så prøv gjerne disse variantene dere også.

Det var de øvelsene jeg rakk for barnepassen var over, og plutselig ville lille også være med på trening. Han må tidlig krøkes som godt 3T-medlem skal bli, og fikk derfor prøve seg som ekstra vekt denne fredagen. Midt i blinken før bilturen, så fikk vi brukt litt energi begge to!




Nå ser jeg frem til hyttehelg med brettspill, ski og familiekos ♥ Ønsker dere alle en herlig helg!

hits