Nacho mandag

27.03.2017 - 18:19 3 kommentarer

Nachos er så digg! Speltlompechips bruker jeg til mye, og med det går det også fint an å lage en litt sunnere variant av nachos. Chipsene lager jeg ved å skjære speltlomper i trekanter, før de toppes med ost og krydder før de settes i ovnen. Jeg elsker å bruke hvitløkssalt og litt chili, men her er det bare fantasien som setter grenser. Sett inn i ovnen på 210 grader i omtrent åtte minutter, her gjelder det å følge med mot slutten slik at de ikke blir brent. I mens chipsene står i ovnen steker du karbonadedeig med tacokrydder. Jeg valgte også å lage en hjemmelaget salsa til, det setter virkelig prikken over i'en til alle meksikanske retter. Her har jeg finhakket cherrytomater, rødløk, chili og paprika - før jeg har blandet sammen med litt olivenolje og salt. Hvitløkskesam er fast inventar på middagsbordet hjemme hos oss, legg til guacamole så har denne jenta alt hun ønsker seg. Hvis du ønsker kan du også la kjøttet gratinere seg litt ovnen med ost på før du legger det over chipsene, men jeg velger heller å bruke ekstra mye ost på chipsene. Nachos altså, like godt hver eneste dag og sunt nok til å spises hver eneste dag også ♥




Håper dere har hatt en super start på uka ♥

Denne helgen lever jeg lenge på

26.03.2017 - 20:53 3 kommentarer

Denne helgen har vært så utrolig bra! Det var nemlig endelig klart for 3T-Inspira, en helg for alle i 3T har muligheten til å fylle på med en hel haug med inspirasjon og faglig påfyll. Jeg har virkelig kost meg, og har vært med på en hel drøss med ulike foredrag, timer og treningsøkter.  Jeg har både blitt så revet med at jeg har grått, ledd, svettet og utfordret kroppen og hodet denne helga, noe vi virkelig trenger innimellom. Faktisk har jeg kost meg så mye at jeg nesten glemte kameraet som lå i bagen hele tiden. Noen bilder fikk jeg likevel knipset i dag, under forelesninger og 3D-trening med Scandinavian Top Team. Utrolig kunnskapsrike gutter med masse bra informasjon og øvelser. Faktisk er det lenge siden jeg har kjent noen øvelser brenne så bra i rumpa som det gjorde under dagens 3D-time, så det var utrolig gøy!

Akkurat de øvelsene fikk jeg selvfølgelog knipset, så test de gjerne ut. Alt du trenger er nemlig en treningspartner, så det skal ikke så mye til! Start med å legge det ene beinet i hendene til partneren, før du gjør en ettbeins knebøy. Når du gjør knebøyen skal du også legge begge hendene på utsiden av foten som står i bakken, slik dere ser på bildet under. Så presser du opp til stående posisjon igjen, og gjentar øvelsen. Dette skal dere gjøre i 30 sekunder på det samme beinet.

Så kom 30 nye sekunder, hvor man stort sett gjør det samme. Den eneste forskjellen er at hver gang du er nede, skal du presse så hardt i fra at du gjør et hopp opp for hver repetisjon. Dette gjorde vi også i 30 sekunder, og det brant virkelig som bare rakkern i rumpa etterpå! Deretter byttet vi bein, og kjørte 2 x 30 sekunder på det neste beinet også. Så det var altså bare 2 minutter totalt, men herremin jeg kjenner det enda her jeg ligger i sofaen!

Det var ikke bare disse to karene fra Scandinavian Top Team som kom til 3T i helga, men også mange andre fantastiske treningsprofiler og motivatorer. Jeg er supertakknemmelig for å være en del av en bedrift som gir så mye tilbake til oss som er ansatte, og jeg er full av ny motivasjon etter denne helgen. Den vil jeg gjerne dele med dere også fremover, og allerede i morgen har jeg en liten challenge klar til dere. Ha en herlig søndagskveld alle sammen ♥



 

Crossfit Open 17.4

25.03.2017 - 13:16 3 kommentarer

 I går hadde jeg bestemt meg for å gjennomføre Crossfit Open økta 17.4, og jeg hadde bestemt meg for å gjøre det skikkelig bra. Økta som skulle gjennomføres var 55 markløft på 70 kilo, 55 wallballs på 6 kilo, roing til 55 kalorier var forbrent og 55 handstand-pushups. Alt dette skulle være ferdig på 13 minutter.  Jeg anser meg selv som skikkelig god på markløft, og relativt god på roing så jeg tenkte dette skulle gå bra. Jeg var supergira før startskuddet gikk, og målet var å komme seg til 5 handstand pushups. 

Genser fra Röhnisch / tights fra 2XU / sko fra Reebok (sponsede lenker)

Etter jeg satte i gang med markløften stivnet jeg kjempefort til, mye raskere enn jeg trodde! Derfor tok det mye tregere på det punktet jeg selv trodde jeg skulle være god på, og det ble jeg selv ganske skuffa over. På grunn av treghet i markløften prøvde jeg å skyndte meg på wallballs og ta mange repetisjoner, men lårene klarte ikke å kjøre mer enn 5 i slengen. Jeg hater jo wallballs men kom meg gjennom, og heiv meg på romaskina og rodde til jeg nesten spøy. Likevel holdt det bare til 34 kalorier, og jeg kom meg ikke til handstand pushups denne gangen. MEN - denne økta skal jeg virkelig prøve igjen, for den var supergøy! Og svintung, jeg var helt død etter jeg var ferdig. 13 minutter kan være effektivt som bare det altså - så denne økta kan dere gjerne teste!






Hardt - men utrolig gøy!
 

Hvit havre- og speltpizza

23.03.2017 - 10:52 7 kommentarer

Hvit pizza altså, det er så godt! Jeg var hjemme hos ei venninne i går og da ble denne pizzaen et selvskrevent middagsvalg. I tillegg til å smake helt himmelsk er den full av god næring, og er derfor utrolig mettende. Perfekt som middag, og det som er enda bedre er at det nesten alltid blir igjen rester. Derfor blir det lunsj til dagen etterpå også, og det er en liten lykke i seg selv. For å lage bunnen trenger du:

5 dl havregryn ♥ 5 dl speltmel ♥ 3 egg 

2-3 dl vann ♥ 1 ts salt ♥ 1 ts bakepulver

Bland alle ingrediensene godt sammen, og fordel utover en bakepapirkledd stekeplate. Stek midt i ovnen på 220 grader i 20 minutter, før du tar den ut og lar den avkjøle seg litt. I mellomtiden lager du fyllet, her steker jeg omtrent 500 gram kyllingfilet i panna sammen med salt, pepper, oregano og noen pressede hvitløksfedd. I tillegg kutter jeg opp paprika, rødløk og avocado. Rør sammen en halv boks lettere Crème Fraîshe sammen med to ss pesto, og fordel over den ferdigstekte bunnen. Så legger du kyllingfilet, paprika, rødløk og mais jevnt over pizzaen - før du legger på osten. Helt på toppen legges spekeskinke og avocado, det er virkelig prikken over i'en. Sett inn i ovnen igjen, og nå osten har smeltet etter omtrent 15 minutter er pizzaen klar for servering!






Jeg ble sulten av å skrive dette innlegget, så nå blir det tidlig lunsj på denne jenta!

Carrotcake cupcakes

22.03.2017 - 15:00 9 kommentarer


Innlegget inneholder sponsede lenker

Jeg har laget gode gulrotkakemuffins før, men disse tok virkelig kaka! For de var helt sinnsykt gode om jeg så skal si det selv, og det var utrolig vanskelig å ikke spise alle sammen denne onsdagen. Jeg tok med noen av de som ble igjen på jobb, og ingen av de kunne tro at disse var sukkerfrie! Så here goes, her er oppskriften på herligheten:

4 egg ♥ 2 ss Sukrin gold ♥ 2 ss Sukrinmelis ♥ 4 ss kokosmel ♥ 1 stor gulrot ♥ 1 ts vaniljepulver

100 g smør ♥ 1 ts kanel ♥ 1 ts kardemomme ♥ 1 ts bakepulver ♥ 0,5 dl vann 

Pisk egg og søtning godt sammen slik at det blir luftig. Tilsett resten av de tørre ingrediensene, før du rører inn smeltet smør, revet gulrot og vann. Jeg fikk 12 små muffins av denne oppskriften, som stekes midt i ovnen på 180 grader i 25 minutter. La de avkjøle seg på rist, og mens de avkjøler seg kan du lage glasuren. Glasuren denne gangen ble helt VILL, så god at jeg fikk lyst til å spise opp alt med skje. Som vanlig har jeg brukt Sukrinmelis og Philadelphia i glasuren, men denne gangen ble det tilsatt smør også. Det gjorde virkelig en enorm forskjell, for herrejemeni dette ble godt. Jeg har brukt 100 g romtemperert smør, 200 g Philadelphia og 6 ss Sukrinmelis som jeg pisket sammen. Vil du ha en litt sunnere variant kan du droppe smøret, men hvis jeg ikke var tydelig nok så anbefales det virkelig å ha smør i! Helt magisk ble smaken - og disse kommer garantert til å bli bakt mange ganger fremover. Jeg håper dette trigget bakelysten hos dere også, for hos X-life er det nemlig bakeuke og tilbud på alle ingrediensene jeg bruker i bakingen min! Hele utvalget finner dere ved å klikke her.






Lillelørdag og muffins - da er livet virkelig bra! 

Imponert over egen kropp

21.03.2017 - 16:21 4 kommentarer

Handstand pushups er plutselig lett som en lek! Eller, 2-3 stykker er lett i alle fall og det er jo akkurat det jeg hadde lyst til å klare. Det er så gøy å få til mål etter mål altså, det er nesten så jeg blir litt imponert over min egen kropp. Jeg håper dere også prøver på å mestre nye ting, for det er jo så fantastisk å se hva kroppen klarer bare man jobber for det. Trikset for å få til denne øvelsen for min del var å kjøre med fraspark først, og deretter kom de strikte repetisjonene også. Utrolig gøy å få det til - jeg er så glad! For nå skal jeg nemlig prøve meg på 17.4 økta etterhvert, der er det jo handstand pushup så den må jeg bare prøve!

Genser fra Icaniwill / tights fra Röhnisch / sko fra Reebok (sponsede lenker)




I tillegg tenkte jeg å vise dere en mageøvelse som virkelig river! Plasser hendene på medisinballer og beina mot en vegg, som dere ser på bildet under. Deretter strekker dere annenhvert bein ut til siden - det river virkelig i magen altså! Veldig gøy å teste nye øvelser, for magetrening kan jo i grunn være litt kjedelig. Men med litt variasjon i øvelsene blir det plutselig gøy likevel, for vi alle liker jo å kjenne på mestringsfølelse. Prøv den gjerne, så garanterer jeg støle magemuskler!




Håper dere har en sprek tirsdag!

Nå vet jeg at jeg trenger en solskinnsdag

20.03.2017 - 09:43 4 kommentarer
Det skal virkelig ikke så mye til for å få humøret opp, litt sol og frisk luft så har du kommet langt! Det gjør faktisk underverker å få solstrålene mot huden, og det er ikke noe bedre jeg vet enn fysisk aktivitet ute i fantastisk vårvær. Forhåpentligvis blir det mange slike dager fremover, for det lokker virkelig smilet frem. Helgen som var ga virkelig påskestemning med snø og skyfri himmel, og nå er det jammen ikke lenge igjen heller. Det kribler i magen bare jeg tenker på det, med familie, påskeegg, appelsiner og alt som hører med. I helga knakk jeg koden for enda ett av de målene jeg skulle klare før påske også, og jeg gleder meg til å vise dere! Jeg må bare komme meg avgårde på trening først, den aller beste starten på uka. 
 
Genser fra Kari Traa / tights fra Röhnisch / sko fra Reebok (sponsede lenker)
 

 
Skap en fantastisk start på uken for deg selv, husk at du kan forme den akkurat slik du vil ♥

Timeout & hjemmelagde knekkebrød

19.03.2017 - 12:23 3 kommentarer

I går logget jeg helt av sosiale media for første gang jeg kan huske. Ingen blogg, ingen snap, ingen Instagram og ingen Facebook. Det var så godt, jeg tror virkelig jeg hadde behov for en liten timeout. Det har vel de fleste av oss innimellom, for det kan bli for mye av det gode også. Jeg skulle ønske jeg kunne si at jeg ble mer produktiv av å logge av, men i går ble det faktisk ikke gjort noen verdens ting her i huset. Likevel var det superdeilig, og akkurat der jeg trengte! I dag var det opp for å lage knekkebrød til frokost, det er så utrolig godt og enklere enn man skulle tro. Alt du trenger er dette:

4 dl sammalt grov rug ♥ 2 dl havregryn  1 dl sesamfrø 2 dl solsikkekjerner

1 dl gresskarkjerner ♥ 1 dl linfrø  1 ts salt  1 ss sukrin  7 dl vann

Bland alle ingrediensene godt, og fordel utover et bakepapirkledd stekebrett. Oppskriften gir nok røre til to slike brett. Stek midt i ovnen på varmluft i 175 grader i 10 minutter. Deretter tar du brettet ut, og deler skjærer passende ruter for knekkebrødene før du setter brettet inn igjen. Nå skal det stå i 30  minutter, før du åpner døren på stekeovnen og steker de slik i 10 minutter. Lukk døren og stek knekkebrødene i nye 10 minutter, før du tar de ut og lar de avkjøle seg på rist. Disse blir utrolig gode, er supersunne og smaker digg med alle typer pålegg på.



Nå skal familien ut på tur i det herlige været, ha en herlig søndag alle ♥

 

Endelig klarte jeg det

17.03.2017 - 13:53 3 kommentarer

Plutselig knakk jeg koden - og i dag tok jeg mine første pushups på ringer! Det gikk faktisk ganske greit når jeg skjønte hvordan jeg skulle få det til, og det føltes uendelig bra å få det til. Nå er 2/5 mål i treningschallengen min i boks, så nå gjelder det bare å knekke koden på de resterende øvelsene. På ringene har jeg tidligere hatt litt for bredt grep, og kommet for langt tilbake på ringene. Når jeg justerte på det gikk det plutselig mye enklere, så hipp hurra for det! Herlig måte å ta helg på altså, for det her har jeg jobbet mye med i det siste. 


Selvfølgelig ble gliset så bredt som det går an å bli etter dette, men jeg følte meg ikke helt ferdig med pushups. Så Ulrik fikk bli med på noen runder han og, nå som han har blitt 10 kilo er det faktisk ganske så tungt å ha han på ryggen under pushups. Jeg får bare fortsette mens han vokser, så blir jeg sterkere etterhvert som han vokser.




Powpow,  denne fredagen har vært så bra altså! Nå er jeg skikkelig klar for helg, Ulrik skal på overnatting til mormor og morfar for aller første gang. Det vil si at jeg skal sove alt for mange timer det neste døgnet, og herrejemeni som jeg gleder meg! Håper fredagen behandler dere bra, og at dere har en super helg hele gjengen ♥

Grove havrescones

16.03.2017 - 16:31 Én kommentar



Scones er så utrolig godt, jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke lager det oftere. I dag ble dette lunsjen hjemme hos oss, og den var så bra at jeg selvfølgelig må dele den med dere. For å lage scones trenger du: 

300 g fibra fullkornhvetemel ♥ 150 g havremel ♥ 1 ss bakepulver ♥ 3 dl melk

3 ss havregryn ♥ 2 ss solsikkekjerner ♥ 2 ss olje ♥ 1 ts salt

Sett ovnen på 200 grader, før du blander alle de tørre ingrediensene. Tilsett deretter olje og melk, og rør sammen. Deigen blir litt klissete, så gjerne ha litt mel på fingrene når du deler den i to. Form til to flate boller på et bakepapir, og skjær i fire like store deler uten å skjære helt gjennom. Stek midt i ovnen i omtrent 20 minutter, før du lar de avkjøle seg på rist. Så er det bare å nyte med pålegg på, disse er like gode med ost og skinke som med syltetøy. Uten tvil en favoritt her i huset!





Ønsker dere alle en herlig kveld ♥

Små steg & magefavoritt

15.03.2017 - 22:11 3 kommentarer

Ny dag og mer jobbing mot målet å klare pushups på ringer. Jeg får det fortsatt ikke til, men på vektskivene klarte jeg det og det var skikkelig kult! Selv om det ikke er hovedmållet er det alltid gøy å klare nye ting, og dette funka veldig bra i dag. Krever mye kjerne, men det er en super øvelse å prøve seg på. Tar man små steg i riktig retning så kommer en i mål til slutt!


Så tenkte jeg å vise dere en av favorittøvelsene mine når det kommer til magetrening, nemlig toes to bar. Her starter du med å henge rett ned fra ei stang, før du bruker kjernen til å løfte beina opp til stanga. Senk de kontrollert ned igjen, så kjenner du virkelig at det river i magen! Hvis denne blir for vanskelig så kan dere starte med å gjøre samme øvelse - men ta knærne til albuene. Det er også tungt, og etterhvert klarer du toes to bar også!




Hva er din favorittøvelse for magen? 

hits