Slik ser treningsuka mi ut

Etter jeg delte treningsprogrammet mitt forrige uke har jeg fått et par spørsmål om hvordan jeg legger opp treningsuka mi. Jeg elsker å trene variert, i tillegg til at jeg har en spesiell forkjærlighet for det å løfte vekter. Mine treningsmål for 2018 er å bli sterkere, samtidig som jeg skal gjennomføre mitt første Triathlon og sette personlig rekord på halvmaraton. Derfor blir det en god blanding av både kondisjon og styrke, etterhvert må jeg nok legge inn flere svømmeøkter i uka for å bli god nok men akkurat nå ser treningsuka mi slik ut:

Mandag: Svømming

Tirsdag: Spinning

Onsdag: Spinning 

Torsdag: Styrke 

Fredag: Treningsfri

Lørdag: Styrke

Søndag: Styrke

I tillegg til dette blir det turer med hund i ukedagene og gjerne ski i helgene, så selv om ikke løping står på planen føler jeg at kondisjonen min er god. Året er ungt, så jeg har god tid til å komme i god nok løpeform. Den treningsuka jeg har nå synes jeg er utrolig gøy, og det er så viktig! For hvis du ikke liker det du driver med, da kan jeg garantere at du faller av lasset etterhvert. Så finn deg ei treningsuke du liker, så har du gjort det mye enklere for deg selv! 

Har du satt deg noen mål du trener mot i år? 

6 kommentarer
    1. Hvordan trener du når du svømmer? hvordan legger du opp økta der og evt følger med på runder og tid?=)

    2. Så gøy med triatlon! Det har jeg også som mål i august for første gang! når skal du?:) starter 9 ukers crawle-kurs neste uke, så spent på det! Løpingen er på plass, men blir spennende med svømming og sykling. Burde vel begynne med litt spinning etterhvert jeg også, men merker at det ikke er favoritten, gleder meg til våren. Gleder meg til mer oppdateringer om din oppkjøring! Kjempeinspirerende 🙂

    3. Linn M: jeg er med på kurs nå, så kjører det jeg får beskjed om rett og slett 🙂 mye teknikk og en god del sliting 🙂 skal legge til enda mer svømming på planen etterhvert, da kan jeg dele øktene 🙂

    4. Hei.
      Har vært så gal at jeg har meldt meg på Wox Trøndelag i Vassfjellet…blir veldig glad om du har noen tips over hva som er lurt å fokusere på mtp opptrening. Jeg trener variert til vanlig; jeg er kettelbells og Tabatainstruktør (deltar selv på timene), jogger gjerne i skog og fjell, trener med korppsvekt og strikk, litt ski på vinteren, gjerne lange turer i marka når det ikke er snø.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg