Mitt enkle og effektive treningsprogram

Noe av det viktigste jeg har lyst til å få frem på bloggen er at trening ikke trenger å være så vanskelig. Jeg tror mange “overtenker” trening, og gjør det mer komplisert enn det trenger å være. For trening er ganske enkelt, det er bare å bruke kroppen din! Det er selvfølgelig mange ulike måter å bruke den på, fra dansing, til fjellturer og styrketrening. Sistnevnte er en av mine favoritter, og derfor tenkte jeg å dele mitt enkle og effektive treningsprogram med dere i dag. Jeg har to økter, som jeg kjører annenhver gang. Jeg har tre styrkeøkter i uka, og bruker rett i underkant av 40 minutter på å gjennomføre. Har jeg det travelt kan jeg peise på og være ferdig på en halvtime også, da renner svetten! Jeg bruker supersett slik at øktene blir mer effektive, og kjører først øvelse A1 før jeg går direkte til A2. Så tar jeg pause, og gjennomfører på nytt. Jeg har seks øvelser per økt, og programmet ser slik ut:

Økt A

A1. Frontbøy 3 x 5-8

A2. Pushups med vekt 3 x 8-10

B1. Strake markløft 3 x 6-8

B2. Pike rollouts 3 x 8-10

C1. Hipthrust 3 x 8-12

C2. Bulgarske utfall 3 x 6-8

Økt B

A1. Markløft 3 x 4-6

A2. Skrå benkpress med manualer 3 x 5-8

B1. Stående stangroing 3 x 6-8

B2. Sidehev med manualer 3 x 8-10

C1. Arnoldpress 3 x 6-8

C2. Facepulls 3 x 8-10

Økt A har mest fokus på underkropp og kjerne mens økt B fokuserer mer på overkropp. Jeg har delt det inn på den måten fordi beina mine får mye belastning på gruppetimer i tillegg, da er det greit å la de få pause fra styrketrening noen dager også. Dette programmet kan de aller fleste kjøre, det er enkelt, effektivt og går unna i en fei! I tillegg til å trene dette programmet tre ganger i uka skjer det ofte at jeg legger til litt ekstra snacks etter de fire gruppetimene jeg har i uka, da blir det ofte litt ekstra rumpe eller mage. I dag venter verken gruppe- eller styrketrening, men derimot står årets første svømmeøkt for tur. Det gleder jeg meg til, og med et stort smil ønsker jeg dere en herlig start på uka ♥

 

1 kommentar
    1. Thanks for your marvelous posting! I truly enjoyed reading
      it, you’re a great author. I will always bookmark your blog and will eventually come back later in life.
      I want to encourage yourself to continue your great work,
      have a nice morning!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg