Alt du trenger er en benk

Hei alle sammen! Vi har tatt langhelg på Frøya, uten tvil en av favorittplassene mine. Jeg skulle ham med både minibands og slynge, men Ulrik var trøtt og grinete da jeg skulle pakke så jeg glemte det helt. Likevel klarer man helt fint å få til litt trening, helt uten utstyr. Kroppen er jo et supert redskap i seg selv, og hvis du finner deg en benk eller lignende i tillegg får man til ei hel økt uten problem! En av mine favoritter er denne knebøy-varianten, hvor du står med det ene beinet på benken og det andre på bakken. Sett deg ned i en knebøy før du trykker godt i fra og sparker beinet opp til siden. Jeg pleier å kjøre 10-15 repetisjoner før jeg bytter bein. I tillegg tok jeg pushups, bulgarske utfall, dips, box jumps og pistol squats før jeg sa meg godt fornøyd med den lille økta mi. Jeg er fan av sirkeltrening på slike økter, og tar alle øvelsene etter hverandre før jeg tar en pause og gjør det hele på nytt igjen. Totalt ble det fire runder denne gangen, nok til å få opp pulsen skikkelig og kjenne at musklene har jobbet godt.  Avslutningen ble noen yogaposisjoner, jeg har blitt mer og mer glad i å holde på med det. Så lett kan det altså gjøres, alt du trenger er en benk!

Genser og tights fra Röhnisch ( lenkene i innlegget er sponset)





. Jeg elsker fargene på dette settet, og mener helt bestemt at både tights og genser er blå. Pappa og kjæresten mener derimot at settet er mer grønt enn blått, og jeg kunne ikke vært mer uenig. Kanskje menn ser farger annerledes enn oss jenter? Uansett, i dag er den aller siste dagen av Green Week – som er vårens største salg! Vil dere gjøre et kupp på treningsklær er altså dette dagen å gjøre det på! Utvalget finner dere her:

Da ønsker jeg dere en super søndag, og håper noen av dere finner en benk og bruker den godt!

Spørsmålsrunde

Spørsmålsrunder er alltid like gøy, og derfor tenkte jeg at det var på tide å ta en liten runde igjen! Målet mitt med bloggen er jo å inspirere til trening og sunn matglede, og det prøver jeg på hver dag. Men det er likevel ikke alltid like lett å vite hva dere der hjemme har lyst til å lese om, eller hva dere lurer på. Så nå spiller jeg ballen litt over til dere, slik at dere kan få akkurat det dere har lyst på. Så nå er det altså bare å fyre løs i kommentarfeltet ♥

 

Little things

I dag har så langt vært en veldig fin dag, uten at det helt store har skjedd. Det er så godt å bare kjenne på småting som virkelig får løftet humøret. Bilen vår måtte inn på takstering etter kollisjonen forrige uke, og jeg benyttet samtidig anledningen til å ta meg en lang rusletur i sola. Trondheim viser seg virkelig fra sin beste side på dager som dette! Den nye favoritt-tightsen som er 100% squat-proof var på, og dere finner den så på tilbud her. God kompresjon og sitter som støpt, samtidig som du kan ha på sjokkrosa truse under uten av det synes. Det er en liten lykke i seg selv det også!

Sponset lenke



Etterpå dro vi til verdens hyggeligste barnelege og fikk konstantert at Ulrik ikke er allergisk mot hund slik vi var redd for, og mammahjertet slipper den bekymringen. Etterpå har vi bare lekt oss ute i sola frem til Ulrik skulle sove, og jeg fikk tid til en herlig lunsj med cottage cheese, granola, druer og jordbær. 


Nå venter PT-kunder og en super dag på jobb, det er alltid gøy! Og når jeg kommer hjem er det jaggu parsermoni i Paradise, da må jeg kalle dette en helt super torsdag. Håper din også er fin, og at du nyter alle de små tingene livet har å by på!

 

Frisk og luftig proteinkrem

I dag har jeg et helt fantastisk lite lunsjtips å dele med dere, nemlig denne proteinkremen. Jeg fikk selv tipset av ei venninne, og ble nesten litt snurt for at jeg ikke har fått det tipset før. For dette var helt utrolig godt, og alle andre søtmonser der ute må følge nøye med nå. For her har dere nemlig en søt og frisk proteinkrem som kan spises hver eneste dag. Oppskriften er lekende lett, du trenger bare dette :

2 eggehvitter ♥ 2 ss sukrin melis ♥ 1 beger Skyr

Stivpisk eggehvitter og sukrin melis, før du vender begeret med Skyr forsiktig inn. Her kan du selvfølgelig velge den smaken du vil, jeg har brukt fersken og bringebær her.  Det kan virkelig ikke sammenlignes med å spise vanlig Skyr, dette blir en helt annen verden. Det er som en liten dessert, stappfull av proteiner og så utrolig enkel. Det høres kanskje ikke så fantastisk ut, men jeg lover at dette er verdt å prøve. Med tanke på at det tar omtrent fire minutter har du absolutt ingenting å tape, så bare go for it! Husk at eggehvittene må piskes helt stive, slik at du kan snu bollen på hodet før du vender Skyren inn. Gjerne topp med bær og nøtter, for å sette prikken over i’en. 



Nå skal jeg dra på butikken og hamstre inn Skyr i alle mulige smaker, for å finne favorittkremen. For den kremen her, den blir utvilsomt den nye slageren her i huset! 

Urban Training

Så utrolig gøy denne tirsdagen har vært! Sammen med superherlige kollegaer fra 3T-Ranheim fikk jeg lede Kari Traa Urban Workout her i Trondheim, og byen fikk virkelig vist seg fra sin beste side. Med strålende sol og masse treningsglade jenter ble det ei helt super økt, og jeg storkoste meg! Selv om jeg ikke har så mange bilder av selve økta i dag kan jeg garantere at det kommer senere, for denne økta skal jeg gjennomføre flere ganger. Midt i hjertet av Trondheim og med alle mine favorittøvelser, da kan det ikke bli annet enn bra. Nå ligger jeg velfortjent i sofaen med et stort smil om munnen, for dette var gøy! 





Om noen har lyst til å være med meg på flere utetreninger kan dere bli med på Bootcamp på Ranheim 7.mai, arrangementet er gratis og åpent for alle. Mer info finner her, jeg gleder meg allerede!
 

Det enkle er ofte det beste

I dag manglet jeg kreativitet på matfronten, og derfor gikk jeg tilbake til noe som er så godt og så enkelt. Kyllingsalat er jo en klassiker, og kan gjøres så spennende du bare vil. Dagens variant her i huset var kanskje ikke så alt for spennende, men det trenger det faktisk ikke å være bestandig. Så lenge det er god næring og smaker godt, så er jeg stort sett fornøyd. Jeg tror mange går seg bort i kostholdsjungelen fordi det kan virke for komplisert. Vi får jo konstant høre og lese råd fra alle kanter; du må drikke urtete for å gå ned i vekt, du skal spise egg flere ganger i uken men ikke for mange ganger, sukker er gift, sukker er ikke gift, kumelk er farlig, glutenfritt er sunt og sånn går det dag inn og dag ut. For å være helt ærlig så skjønner jeg virkelig at dette kan virke vanskelig for mange! I aviser, på blogger, nettsted og Facebook blir vi daglig bombardert med “sannheter,” som det kan være lett å sluke. Det som er sannheten for noen er ikke nødvendigvis sannheten for deg, og ofte er det dessverre også slik at mange tjener på å spre sine “sannheter.” Så mitt beste tips er å holde det enkelt, for mat er faktisk ikke så vanskelig.  Hvis rent kjøtt, fisk,  grønnsaker, frukt og grove kornprodukter er basen i kostholdet ditt kommer du langt. Spis denne sunne og næringsrike maten i ukedagene, og unn deg noe godt innimellom. Alt med måte heter det, og det er faktisk helt sant ♥

SAMSUNG CSC

 

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Det handler om å finne et kosthold og en livsstil du kan ha i hverdagen som du trives med. Jeg prøvde nettopp å kutte litt ned på Pepsi Max, men det trivdes jeg svært lite med så jeg droppa prosjektet. Jeg drikker omtrent aldri, spiser sunt hele året og trener – noen laster må jeg også ha. Og hvis du har noen så går det aller mest sannsynlig helt fint det også. Keep it simple ♥

Trening = terapi

God kveld alle ♥ Tusen takk for fine kommentarer på det forrige innlegget mitt, det betyr så mye. Det går som nevnt helt fint med både meg og Ulrik,og de andre som var involvert. Vi sto stille når vi ble truffet bakfra og ble dyttet inn i bilen foran oss. En ekkel opplevelse som jeg gjerne skulle være foruten, men vi kom heldigvis fra det i fin form. I dag dro jeg ut en tur for den beste terapien jeg vet av, nemlig ei lita treningsøkt utendørs. Jeg kjørte først lett gjennom Urban Training økta jeg skal hai regi av Kari Traa på tirsdag, det kommer til å bli så gøy! Nå er det mulig å melde seg på, og det kan dere gjøre her. Jeg skal fortelle mer om den økten i morgen, men jeg orket ikke å ha med meg kameraet rundt i løypa i dag. Denne gangen handlet det mer om terapi og treningsglede for min del, for det er ingenting som får opp humøret som litt svetting ute. Etterpå tok jeg noen styrkeøvelser i slynge, og fikk virkelig trent hele kroppen godt. Med ettbeins knebøy, pushups, roing og kneetucks i slyngen fikk jeg trent de største muskelgruppene i kroppen. Nå har Green Week startet hos X-life, som er vårens svar på Black Friday. Det vil si at du kan kjøpe deg en slynge masse annet treningsutstyr og klær til en billig penge, og du finner hele utvalget her. (lenkene i innlegget er sponset)

Jakke (-30%) og tights (-40%) fra Kari Traa / slynge fra Abilica (-30%)




Jeg føler meg uendelig mye bedre i kveld enn jeg gjorde i går, og jeg er sikker på at det er på grunn av økta mi. Trening er virkelig terapi og medisin, og jeg er så glad for at jeg har den livsstilen jeg har og kan kjenne på de gode treningsfølelsene daglig. Håper de av dere som bor i Trondheim har lyst til å dele disse følelsene med meg, og blir med på Urban Training på tirsdag!

 

Sterkere tilbake

Hei dere ♥ Det har vært litt stille fra meg de siste dagene, fordi jeg bare har brukt tiden med hjerteknuseren min. I går formiddag var jeg og Ulrik med i en bilkollisjon, og selv om det heldigvis gikk helt fint med oss begge to var det en helt forferdelig opplevelse. Jeg klarte ikke helt å ta det innover meg først , men da jeg kom hjem klarte jeg å skjønne hva som hadde skjedd. Det gikk bare utover bilene og ingen ble skadd, så vi slapp billig unna. Likevel fikk jeg meg en skikkelig støkk, og trengte bare å være litt “av” sammen med Ulrik etterpå. Jeg ville bare si i fra om det her inne, så kommer jeg straks sterkere tilbake ♥

 

Proteinrike eggemuffins


 

Det har blitt torsdag allerede, og jeg tenkte å dele enda en hverdagsfavoritt med dere. Eggemuffins er utrolig lettvint å lage, samtidig som de smaker godt og er fulle av protein. De er supre både i matboksen, til frokost og til kvelds både for store og små. Oppskriften er så enkel at alle får det til, og den ser slik ut:

10 egg ♥ 3 ss cottage cheese ♥ 100 g skinke

gulrot ♥ paprika ♥ brokkoli ♥ hvitløk ♥ salt

Pisk eggene godt sammen, og kutt grønnsaker / skinke i passende biter. Rør alt godt sammen, og fordel røra i silikonformer. Jeg anbefaler å spraye eller smøre formene først slik at muffinsene ikke setter seg fast, det har skjedd et par ganger her og det er så kjedelig! For disse her er så gode at det er dødskjipt når store deler av muffinsene henger igjen i forma. Så lær gjerne av mine feil, og spray/smør godt. Sett de inn i ovnen på 175 grader i 25-30 minutter, og la de avkjøle seg før du tar de ut av formene. Så er det bare å nyte disse små miniomelettene som er fulle av næring og smak. 




Dagens tips fra meg til alle dere, ha en nydelig torsdag ♥

Ukens første

Ukens første styrkeøkt er i boks, og det føles jammen bra! Selv om jeg har trent en del ute var det utrolig godt å komme inn på senteret igjen også. Jeg fikk tips om en mageøvelse som virkelig brenner, og tok mye bedre enn jeg tenkte. Still deg opp mot veggen med beina mot en ball, og hold kroppen stak litt ut fra veggen. Trekk ballen inn mot magen, før du strekker beina opp igjen. Det blir altså litt som en kneetuck mot veggen, som samtidig krever mye styrke i skuldre. Virkelig en morsom øvelse!

Tights fra Röhnisch / t-skjorte fra Reebok (sponsede lenker)


Foten tåler fortsatt ikke så mye belastning, så jeg fortsetter med alle ettbeins-øvelsene mine. Denne varianten av glutebridge gjør at du må jobbe ekstra med stabiliteten, samtidig som det brenner i rumpa. Gjerne kjør 15-20 repetisjoner per bein. 


Nå sitter jeg her og gomler et par proteinbarer etter økta, og gjør meg klar for å jobbe resten av kvelden på byens beste senter!