Det enkle er ofte det beste

I dag manglet jeg kreativitet på matfronten, og derfor gikk jeg tilbake til noe som er så godt og så enkelt. Kyllingsalat er jo en klassiker, og kan gjøres så spennende du bare vil. Dagens variant her i huset var kanskje ikke så alt for spennende, men det trenger det faktisk ikke å være bestandig. Så lenge det er god næring og smaker godt, så er jeg stort sett fornøyd. Jeg tror mange går seg bort i kostholdsjungelen fordi det kan virke for komplisert. Vi får jo konstant høre og lese råd fra alle kanter; du må drikke urtete for å gå ned i vekt, du skal spise egg flere ganger i uken men ikke for mange ganger, sukker er gift, sukker er ikke gift, kumelk er farlig, glutenfritt er sunt og sånn går det dag inn og dag ut. For å være helt ærlig så skjønner jeg virkelig at dette kan virke vanskelig for mange! I aviser, på blogger, nettsted og Facebook blir vi daglig bombardert med “sannheter,” som det kan være lett å sluke. Det som er sannheten for noen er ikke nødvendigvis sannheten for deg, og ofte er det dessverre også slik at mange tjener på å spre sine “sannheter.” Så mitt beste tips er å holde det enkelt, for mat er faktisk ikke så vanskelig.  Hvis rent kjøtt, fisk,  grønnsaker, frukt og grove kornprodukter er basen i kostholdet ditt kommer du langt. Spis denne sunne og næringsrike maten i ukedagene, og unn deg noe godt innimellom. Alt med måte heter det, og det er faktisk helt sant ♥

SAMSUNG CSC

 

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Det handler om å finne et kosthold og en livsstil du kan ha i hverdagen som du trives med. Jeg prøvde nettopp å kutte litt ned på Pepsi Max, men det trivdes jeg svært lite med så jeg droppa prosjektet. Jeg drikker omtrent aldri, spiser sunt hele året og trener – noen laster må jeg også ha. Og hvis du har noen så går det aller mest sannsynlig helt fint det også. Keep it simple ♥

5 kommentarer
    1. Du er midlertidig blokkert fra å publisere innlegg. Denne midlertidige blokkeringen varer i 3 dager, og du kan ikke publisere innlegg på Facebook før blokkeringen er utløpt. Husk at folk som gjentatte ganger publiserer ting som ikke er tillatt på Facebook, kan få kontoene sine deaktivert permanent.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg