Stolt & super start

Det høres kanskje litt rart ut å være stolt over å ha spist en helt vanlig middag, men jeg er faktisk det! De siste månedene har jeg spist helt rare ting, og ofte vist bilder på bloggen av ting jeg har servert til kjæresten. På grunn av kvalmen har all mat vært hard i konsistensen, ellers har den ikke gått ned. Det har gått mye i knekkebrød, alt for godt stekte rundstykker, rå nudler og riskaker. Jeg som egentlig elsker meieriprodukter klarer ikke engang tanken på å spise det nå, helt utrolig rart hvor mye som ender seg! Derfor er jeg superstolt i dag, bare fordi jeg har spist en vanlig middag. Det er nemlig lenge siden sist! Karbonadedeig, brokkoli, ris og hvitløkskesam lå på tallerkenen i dag, og det var veldig godt. Det enkle er faktisk ofte det beste 🙂 


I tillegg til en bra middag har jeg også fått inn ei bra treningsøkt, og en fin tur i bymarka med Guapo. For en god start på uka altså, med masse energi! Det er å trene styrke har alltid vært viktig for meg, men spesielt nå som jeg er gravid. Det er viktigere enn noensinne å ha en sterk kropp, og jeg står på så godt jeg kan. Jeg trener hele kroppen hver økt, og tar meg tid til rulling pluss tøying etter hver eneste økt. Det gjør så godt, i allefall etter jeg er ferdig med det!

Tights fra 2XU / topp fra Better Bodies / sko fra Inov-8 (sponsede lenker) 


Nå er jeg sliten etter en fin dag, og skal straks finne senga. Jeg sover fort 12-14 timer i døgnet nå om dagen, det er hard jobb å bygge et lite menneske. Så er det litt gøy at for første gang i livet kan jeg kalle meg en kroppsbygger! 

Søndagschips

Noen ganger får jeg bare utrolig lyst på noe salt. I stedet for å gå på butikken er speltlompechips helt perfekt. Disse har jeg kost meg med mens jeg har jobbet med nye treningsprogrammer ikveld. Alt du trenger er speltlomper, litt ost og krydder for å lage disse godbitene. Jeg har postet oppskriften før, men den er faktisk for god til å ikke deles igjen! Skjær speltlompene i trekanter som du legger på et bakepapirkledd stekebrett. Velg krydder som du liker, jeg synes enkelt og greit grillkrydder og salt er den beste kombinasjonen! Topp med litt revet hvitost og sett inn i ovnen på 200 grader i ca. 8 minutter, så har du chips klare til servering!





Å servere med hvitløkskesam og salsa er helt perfekt synes jeg! I tillegg til å spise de som chips plukket jeg et annet tips fra Strongbody sine middagsforslag, nemlig å bruke speltlomper som nachochips! Fremgangsmåten blir den samme, så kan du selv velge om du vil ha ost på eller ikke. Hvis du er nyskjerring på Strongbody coaching, så send meg en epost på [email protected]


Nå skal jeg se ferdig Dear John før jeg finner senga, håper dere har hatt en like fin helg som meg ♥

Sjøluft & lave skuldre

Nå er jeg i skikkelig helgemodus. Det får jeg alltid når jeg er på Frøya, det er så fint og fredelig her. Været har vært litt ruskete frem til nå, men endelig ble det blå himmel. Det ble både jeg og Guapo glad for, ingenting er som frisk sjøluft! Nå skal vi ut på tur sånn at vi får rørt oss litt før 50-årsdagen til tante ikveld. Jeg vet ikke med dere, men jeg hater å holde drikkeflaske i hånden når jeg går på tur. Jeg liker best å ha hendene fri, og derfor synes at det nye turbeltet til Kari Traa er helt perfekt! Plass til mobil, nøkler, prooteinbar og selvfølgelig drikkeflaske mens vi er ute på tur.

Fargerik fleecegenser her / tights her / drikkebelte her (sponsede lenker)




Det passer midt i blinken med en gåtur, før jeg skal ordne meg til bursdag samtidig som jeg koser meg med nøtter og smågodt. Nå er det virkelig lave skuldre og helg!

Sushitorsdag

Med formiddager preget av oppkast og kvalme er det som regel på kveldtid at jeg får i meg skikkelig mat. I dag hadde jeg lyst på noe skikkelig godt, og valget falt på sushi. Det er så godt, og jeg er så glad for at jeg fortsatt kan spise det som gravid! Sushi er sunt, inneholder masse god næring og er faktisk ganske enkelt å lage. Venninna mi er ikke så glad i rå laks, derfor ble mange av laksestrimlene stekt på forhånd denne gangen. Det var veldig godt det også, men jeg synes personlig at rå er aller best!

Når du lager risen er det viktig å starte med risen, denne tar litt tid. Etter risen er ferdigkokt skal det tilsettes sushieddik for å få den klebrigheten som trengs. Denne kan du kjøpe i butikken eller lage hjemme. Om du lager selv kan du bruke 0,5 dl riseddik, 2 ss sukrin og 1 ts salt. Denne blandingen holder til ca 8 dl sushiris. Ingrediensene skal røres godt sammen slik at sukrin og salt har løst seg opp, og tilsettes litt etter litt i den ferdigkokte risen. Deretter er det bare å fylle rullene med akkurat det du har lyst på, her er det egentlig bare fantastien som setter grenser. Masse gode grønnsaker og philadelphiaost er en sikker vinner hos meg, det slår absolutt aldri feil!



Hvis dere har noen gode sushitips så gjerne del de i kommentarfeltet også, jeg elsker nemlig å prøve nye smaker!

Sen trening, takk & tilbud

Først og fremst må jeg si tusen hjertelig takk til dere alle sammen, det var så gøy å lese alle gratulasjonene fra dere!  Jeg koste meg utrolig mye med å lese de, og smilte fra øre til øre. Jeg har gjort mitt beste for å skjule graviditeten med store hettegensere og gamle bilder på bloggen, men nå kan jeg endelig dele alt med dere. Som dere vet har jeg tatt treningen med ro og skyldt på ryggen, når det i realiteten også har vært mye på grunn av babyen i magen. Jeg er selvsagt for et aktivt svangerskap, men det er kanskje tiden for maksløft og maratontrening. Men jeg koser meg likevel på trening, og kjenner at kroppen blir sterkere for hver dag som går! Kveldsøkta i dag så slik ut:

Sumo markløft 3 x 10, 40 kg

Nedtrekk 3 x 8, 41 kg

Sittende roing 3 x 8, 36 kg

Benkpress 3 x 8, 40 kg

Sittende skulderpress 3 x 8, 10 kg

Stående sidehev 3 x 10, 4 kg

Tights fra 2XU / genser fra Better Bodies / sko fra Reebok (lenkene i innlegget er sponset)


Treningen min er litt senere enn vanlig til om dagen, jeg er nemlig steindårlig tidlig på dagen. Derfor er jeg delvis sykemeldt, men prøver å jobbe så mye som mulig. I tillegg har jeg fått ødem, som betyr at jeg har ekstremt mye vann i kroppen. Ikke engang kjærestens sokker passer lenger, så nå må jeg ut for å kjøpe strørrelse 45 i sokkker. Støttestrømper har jeg også kjøpt meg, så dere kan tro jeg føler meg som en 70-åring om dagen! Men jeg vet at alt blir verdt det i februar når den lille kommer.


Selv om det er sent på dagen må jeg tipse dere om tilbudet hos X-life, nemlig 25% på et valgfritt produkt! Jeg for min del må shoppe mye om dagen, da det aller meste begynner å bli for smått. Jeg kan uansett garantere at bloggen ikke kommer til å bli omgjort til en typisk mamma-blogg, det er det mange andre som er flinke på. Jeg skal holde meg til mat og trening, så det er bare å følge med videre. Ha en fortsatt flott kveld da dere!

Nystekt brød & nye øvelser

Det er lite som slår nystekt brød, i allefall hvis du har et iskaldt glass melk til. Havrebrød er noe av det beste jeg vet, og det er så enkelt å lage! Alt du trenger er 100 g havregryn, 1 dl vann, 1 ss sukrin og 1 ts salt. Bland godt sammen, og form til fire flate brød på et bakepapirkledd stekebrett. Stek på 200 grader i ca 15 minutter, og brødene er klare!



Havrebrød ble gårsdagens lunsj i sola, men blogg.no hadde tekniske problemer og derfor kommer innlegget først i dag. Men nyystekt brød er jo like godt alle dager i uka! Jeg gjennomførte også den tredje treningsøkta på planen min nå i helgen, og jeg måtte bare utfordre meg selv litt. Selv om jeg vet det er viktig å ta det med ro og kjøre øvelser som er trygge måtte jeg bare prøve noe annet. Trening skal jo være gøy, og da må jeg bare legge inn noen sprell også. Hoppende pushups mellom kasser er så morsom øvelse, men det kjentes at jeg ikke har tatt den på lenge! 3 x 8 var det jeg klarte før jeg var dødsliten, men det var uansett kjempegøy å teste øvelsen igjen! Jeg kjenner på meg at det kommer til å bli mange nye øvelser på meg i tiden fremover, kroppen kommer seg fort.

 Mandagsmorgen og nye muligheter står for tur, ikke minst nye treningsøkter!. Ønsker dere alle en super start på uken 🙂 

Fastfood style pizza

Hei dere! Gårsdagens middag måtte lages fort, da både jeg og kjæresten kom hjem skrubbsultne. Valget falt på en pizza vi har spist flere ganger før, men jeg har aldri postet den på bloggen før. Grunnen er vel at den ikke er “sunn nok,”  men i helgene synes jeg virkelig det er rom for å kose seg litt ekstra. Så her kommer oppskrift på en skikkelig fastfood style pizza, ferdig på null komma niks! Vi har brukt ferdig pizzabunn fra Tine, med fullkorn og spelt. Næringsinnholdet i den er faktisk ikke så verst, og den smaker utrolig godt. Rull den ut og stek på 225 grader i 3-4 minutter, før du tar den ut og smører en boks kremost over bunnen. Vi har brukt krydderost her, og det ble utrolig godt! Fordel finhakket løk og fersk sopp over, før du legger på ost og spekeskinke. Inn i ovnen igjen på samme temperatur i 13-15 minutter, så er pizzaen klar til å nytes!




Så utrolig godt, og så utrolig enkelt! Er det helg så er det helg, og jeg håper noen av dere prøver denne en gang. Dere kommer nemlig ikke til å angre!

Kveldstrening og chiapudding

Det blir litt senere blogging og trening enn vanlig nå om dagen, det er nemlig så mye som foregår. Men å komme seg på trening sent er bedre enn ingen trening, og i denne økta ble faktisk skikkelig god. Jeg merker at kroppen repsonderer bedre og bedre på styrketreninga, og det er så godt! I dag kjørte jeg en litt annen variant av pusupsene mine, i stedet for å ta de på slynge tok jeg de på stang. Jeg synes det er så tungt!

Fantastisk god tights fra Röhnisch / genser fra Kari Traa / sko fra Adidas (sponsede lenker) 


Etter trening sto chiapudding klar i kjøleskapet, det er så godt! Denne varianten er laget av 200 ml kokosmelk,2 toppede ss chiafrø og 1 ts vaniljepulver som røres godt sammen. La det stå i kjøleskapet  i 3-4 timer eller over natten hvis du har mulighet. Så er det bare å toppe med det du har lyst på, ferske bær, nøtter eller frukt. Da er denne herligheten ferdig, proppfull av næring og med fantastisk god smak!

Smoothie med mango, jordbær og peanøttsmør

Noen dager går virkelig i ett – og i dag har vært en sånn dag. Jeg hadde ikke tid til å lage en skikkelig middag, men jeg rakk i allefall å lage en stor smoothie! Rask, god og sunn næring i farta er absolutt ikke å forakte. I denne smoothien har jeg brukt 400 g frosne jordbær, 1 mango, 2 bananer, 2 ss peanøttsmør og ca 2 dl melk. Peanøttsmøret kan selvfølgelig sløyfes, men jeg syne det var prikken over i’en i denne smoothien. Kjør alt godt sammen med en blender, og vips har du et herlig måltid klart!




Denne smaksbomben gir god energi og er mettende, så om du fortsatt ikke har spist kveldsmat er dette er supert alternativ. Like godt er det også til frokost i morgen tidlig, smoothie passer nemlig når som helst! Har du en favorittoppskrift på smoothie del den gjerne i kommentarfeltet. Jeg synes det er så gøy å få inspirasjon fra dere lesere, så det er bare å fyre løs 🙂