Smoothie med mango, jordbær og peanøttsmør

Noen dager går virkelig i ett – og i dag har vært en sånn dag. Jeg hadde ikke tid til å lage en skikkelig middag, men jeg rakk i allefall å lage en stor smoothie! Rask, god og sunn næring i farta er absolutt ikke å forakte. I denne smoothien har jeg brukt 400 g frosne jordbær, 1 mango, 2 bananer, 2 ss peanøttsmør og ca 2 dl melk. Peanøttsmøret kan selvfølgelig sløyfes, men jeg syne det var prikken over i’en i denne smoothien. Kjør alt godt sammen med en blender, og vips har du et herlig måltid klart!




Denne smaksbomben gir god energi og er mettende, så om du fortsatt ikke har spist kveldsmat er dette er supert alternativ. Like godt er det også til frokost i morgen tidlig, smoothie passer nemlig når som helst! Har du en favorittoppskrift på smoothie del den gjerne i kommentarfeltet. Jeg synes det er så gøy å få inspirasjon fra dere lesere, så det er bare å fyre løs 🙂

7 kommentarer
    1. Peanøttsmør har jeg aldri tenkt på i smootie før! Skal testes! Jeg bruker som regel det jeg har, det kan være, jordbær, blåbær, rips, bringebær, banan, melon, yoghurt, cultura med smak, juice, kiwi, eple, appelsin, ananas… Det meste av frukt egentlig!

    2. Er hekta på grønn smoothie for tida. Kjøpte en da jeg var i London med avokado, spinat, sitron og eple, det var magisk, men jeg får den ikke til selv 🙁 derfor har jeg funnet opp min egen favoritt med spinat, brokkoli, ananas og banan! Nam nam!

    3. Jeg drakk en helt amazing fruit shake i Thailand. Det var mye sukker i den da, men hovedingrediensene var kiwi og mango, helt sjukt godt sammen 😀

    4. Jeg er utrolig grad i å bruke avokado i smoothie. Det blir en så utrolig god konsistens. Liker det spesielt med kakaopulver, banan, soyamelk og litt stevia vanilje!!
      Ellers bruker jeg det ofte med blåbær, soyamelk/kesam, banan og fun light appelsin for eksempel. Amazing :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg