Alt du trenger er en benk

Hei alle sammen! Vi har tatt langhelg på Frøya, uten tvil en av favorittplassene mine. Jeg skulle ham med både minibands og slynge, men Ulrik var trøtt og grinete da jeg skulle pakke så jeg glemte det helt. Likevel klarer man helt fint å få til litt trening, helt uten utstyr. Kroppen er jo et supert redskap i seg selv, og hvis du finner deg en benk eller lignende i tillegg får man til ei hel økt uten problem! En av mine favoritter er denne knebøy-varianten, hvor du står med det ene beinet på benken og det andre på bakken. Sett deg ned i en knebøy før du trykker godt i fra og sparker beinet opp til siden. Jeg pleier å kjøre 10-15 repetisjoner før jeg bytter bein. I tillegg tok jeg pushups, bulgarske utfall, dips, box jumps og pistol squats før jeg sa meg godt fornøyd med den lille økta mi. Jeg er fan av sirkeltrening på slike økter, og tar alle øvelsene etter hverandre før jeg tar en pause og gjør det hele på nytt igjen. Totalt ble det fire runder denne gangen, nok til å få opp pulsen skikkelig og kjenne at musklene har jobbet godt.  Avslutningen ble noen yogaposisjoner, jeg har blitt mer og mer glad i å holde på med det. Så lett kan det altså gjøres, alt du trenger er en benk!

Genser og tights fra Röhnisch ( lenkene i innlegget er sponset)





. Jeg elsker fargene på dette settet, og mener helt bestemt at både tights og genser er blå. Pappa og kjæresten mener derimot at settet er mer grønt enn blått, og jeg kunne ikke vært mer uenig. Kanskje menn ser farger annerledes enn oss jenter? Uansett, i dag er den aller siste dagen av Green Week – som er vårens største salg! Vil dere gjøre et kupp på treningsklær er altså dette dagen å gjøre det på! Utvalget finner dere her:

Da ønsker jeg dere en super søndag, og håper noen av dere finner en benk og bruker den godt!

7 kommentarer
    1. Hei. Jeg kjørt knebøy med et ben på kasse, og jeg er så stiv i dag (uten vekter). Hva vil det si å kjør knebøy med det ene beinet på benken og det andre på bakken som du viser her? Kreves nok mere?

    2. Her ser man at jeg ble satt til andre arbeidsoppgaver fordi jeg ikke ville komme til møte de hadde satt opp da det var et meget kort varsel og jeg her ville vurdere om jeg skulle ha med advokat. Så bestemmer arbeidsgiver at vi skal ha eget møte med min advokat, noe jeg aldri hadde tenkt på. Når arbeidsgiver vil styre bruken av advokat sier jeg opp advokaten. Så bestemmer arbeidsgiver at jeg da ikke vil møte uten advokat – som om jeg ikke følger opp dette – men jeg hadde da aldri tenkt å ha noe eget møte med advokat, men å bruke advokat til alle de spontane møtene arbeidsgiver satte opp. Og da sier arbeidsgiver at jeg må levere nøkkelkortene. Og så får jeg permisjon uten lovhjemmel. Dette er jo helt absurd. En arbeidsgiver kan da ikke sette en til andre arbeidsoppgaver og bruke sin styringsrett fordi en ikke vil gå til et møte uten advokat – en har jo rett til å ha med noen til alle møter med arbeidsgiver. Og så lager de altså så et styr om at jeg ikke vil ha eget møte med advokat og at jeg ved flere anledninger har sagt at jeg ikke vil komme uten advokat – ja og da til de vanlige spontane møtene. Hvorfor var det så vanskelig å sette opp litt lenger frist så advokaten hadde mer mulighet til å komme på de vanlige møtene? Hvorfor var det så viktig at jeg kom uten noen ved min side på de spontane møtene? Og dette syntes flere advokater var greit. At jeg skrev om de på facebook overgikk at de som en statlig arbeidsgiver gav faen i lover og regler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg