5 sunne favorittkaker til morsdag & valentines

I helgen er det både morsdag og valentines, derfor passer det virkelig å komme med noen sunne oppskrifter til dere. Jeg har samlet fem av mine favoritter, og jeg er helt sikker på at både mødre og kjærester vil bli glad for å få servert en av disse. Alle er bakt på sunnere vis, men smaker like godt fordi!

Først i rekken er denne sjokoladekaken, som ble bakt under perioden jeg prøvde for et par år siden. Det er med andre ord lite karbohydrater i den, men den tar igjen med å være full av smak! Oppskriften finner dere her.

Muffins med smak av peanøtt både i selve røra og glasuren er heller ikke feil, oppskriften finner dere her.

Kanskje du føler for å prøve noe nytt i baksten? Da er denne kaken med hvite bønner som hovedingrediens et supert tips! Det er helt umulig å smake bønnene, de gir bare en utrolig god konsistens til kaken. Denne vil dere ikke angre på om dere prøver, oppskriften finner dere her.

Hvis eplekake er det som frister mest har jeg en sunnere oppskrift på det også. Denne ble laget til kjæresten sin bursdag i fjor, og kaken ble stor suksess her hjemme. Oppskriften finner dere ved å trykke her.

Sist men ikke minst så vil jeg dele en oppskrift på gulrotkake med dere. Oppskriften er helt fantastisk god, og denne gulrotkaken smaker akkurat som ekte vare. Oppskriften finner dere her.


Det var dagens sunnere bakeinspirasjon fra denne kanten – ha en flott lørdag alle lesere ♥

5 kommentarer
    1. Hei.
      Åh dette så bare fantastisk godt ut!!
      Vil bare si at jeg synes du virker som en nydelig jente, utenpå og inni. Du ser fantastisk flott ut som gravid også!
      Og jeg ønsker deg alt godt og masse lykke til fremover som mor:-)
      Flott blogg med masse gode oppskrifter. Gleder meg til å følge med videre:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg