Sjokoladekake og morgenøkt

Hei dere! Jeg sto opp tidlig i dag for å få inn en tidligøkt, jeg elsker virkelig å trene i helgene. Det er mindre folk på trening, og jeg har nesten hele gymmet for meg selv. I tillegg vet jeg at jeg ikke trenger å stresse med ting senere på dagen, men kan ta meg så god tid jeg bare vil på trening. Jeg er egentlig ikke spesielt glad i å trene mage, og legger det alltid til slutten av øktene mine. Litt for ofte blir det da til at jeg bare dropper de siste mageøvelsee – og det går jo ikke! Derfor kjørte jeg mage først i dag, med en ny variant av mountain climbers. Strart i push–up posisjon på bosuball, og trekk venstre ben opp mot høyre albue. Derettet bytter du fot, gjenta 10-20 ganger per side før du er ferdig med ett sett.

Genser fra Better Bodies / tights fra 2XU / sko fra Reebok ( innlegget inneholder reklamelenker)



Jeg spiser ikke før jeg trener på morgenen, men drikker BCAA under og etter økta. Dette øker proteinsyntesen, hindrer nedbryting av muskulatur og gir ekstra energi gjennom økta. Denne fra Ultimate Nutriton er min absolutte favoritt, i smakene Blue Raspberry og Cherry. Akkurat nå er denne boksen på tilbud til 299,- hos X-life også om du ønsker å prøve. Etter økta var det på tide med litt lavkarbo kakebaking. Når kjæresten har bursdag er det det minste jeg kan gjøre, og denne hjertekaken ble resultatet:

Oppskrift:

5 egg

5 ss sukrin

3 ss bakekakao

2 ss smeltet smør

100 g Philadelphia ost

120 g mandelmel

2 dl kremfløte

1,5 ts bakepulver

Pisk egg og sukrin sammen til eggedosis. Tilsett fløte og pisk godt, før du tilsetter Philadelphiao-oste og smeltet smør. Bland alt det tørre og hell over i det våte, bland godt sammen og hell over i en sumurt springform. Stekes midt i ovnen på 180 grader i 30 minutter. Min kake fikk litt lite glasur, men med en dobling av oppskriften hadde den blitt perfekt! Det du da skal bruke er 200 g Philadelphia, 4 ss sukrinmelis, 2 ss bakekakao og blittelitt vann. Vær forsiktig slik at det ikke blir for mye vann – glasuren skal være kremete. Topp gjerne med noen ferske bær og nyt en kake som både er lav på karbohydrater og sukkerfri.


Perfekt for en sjokoladeelsker som meg! Nå skal jeg gi kjæresten litt ekstra oppmerksomhet på burdagens hans, og lade opp til en ny treningsuke i morgen. Jeg er sikker på at den kommer til å bli kanonbra!

11 kommentarer
    1. Hvor mange grader skal den stekes på? Og hvordan fungerer fløte? Blir kaken sunn lell om den inneholder fløte?

    2. Jeg liker også å trene om morgenen, men jeg føler meg ofte tom når jeg står opp og er avhengig av å spise noe først som gir godt med energi. Samtidig har jeg ikke lyst til å bruke lang tid på å få i meg en frokost, vil helst ut døra fortest mulig, og det er jo heller ikke noe godt å trene på full mage. En smoothie eller shake hadde vært veldig lettvindt, men jeg er avhengig av at den gir bra med energi. Har du noe tips? 🙂 Helst en som ikke inneholder så mye sukker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg