Double chocolate white bean brownie


Lenkene i innlegget er sponset

Denne søndagen har jeg virkelig en godbit til dere! Sunnere sjokoladebrownies med dobbel sjokoladekrem, eller double chocoalte white bean brownie som jeg så pent valge å kalle denne. Hvite bønner er nemlig den hemmelige ingrediensen i denne brownien, og den smakte utrolig godt! Faktisk en av de beste brownies oppskriftene jeg noensinne har laget, og det du trenger er følgende:

En boks hvite bønner fra Gogreen

2 egg

3 ss smør

3 ss kakaopulver

4 ss sukrin gold

10 dråper karamell stevia

3 ss mandelmel

3 ss gresk yoghurt

1 ts salt

1 ts bakepulver

Hell vannet av bønnene og skyll de godt. Mos de godt sammen med en stavmikser. I en bolle pisker du først eggene og sukrin gold, før du tilsetter resten av ingrediensene. Smelt smøret og rør inn til slutt.Fordel røren i en liten springform, gjerne smør kantene litt først så blir den lettere å få løs. Inn i ovnen på 200 grader i ca 25 minutter, før du tar den ut og lar den avkjøle seg. Kaken skal være ganske flat, og du deler den i to like deler. Dekk det første laget med en sjokoladekrem laget av 3 ss philadelphia light, 2 ss sukrinmelis, 1 ss kakaopulver og 5 dråper karamell stevia. Pisk det godt sammen, og fordel over den ene halvdelen.


Glasuren på toppen består av akkurat samme sjokoladekrem, bortsett fra at jeg også har tilsatt en ss peanøttsmør i den. Det utgjør faktisk helt ekstremt mye, peanøttsmøret gjør glasuren til en smaksbombe! Da er kaken ferdig, og alt du trenger er å dele den opp i stykker og topp med noen ferske bringebær.

Alle bakeprodukter er nå på tilbud hos X-life, så alle ingredienser jeg har brukt i denne oppskriften og bruker ellers finner dere nå på -25%. Nå som det nærmer seg påske er det greit å fylle opp lagrene sine, slik at dere kan bake masse sunne godsaker i ferien dere også. Hele utvalget finner dere her:

Da gjenstår det bare for meg å ønske dere alle en riktig god søndag!

25 kommentarer
    1. Såg utrolig god ut! 😀 må prøves! men det med mandelmel, er det forskjellige typer mandelmel? jeg har ett fra funksjonellmat, og det er litt mørkere på farge. men er det samme smak på de fleste mandelmel? 🙂

    2. Den så himmelsk ut!
      Jeg lurer på en ting jeg håper du vil svare på.. Det med mellommåltider, når jeg feks.spiser frokost er det da det er 3-4timer til mellommåltid eller skal det innimellom de timene? Jeg er helt grønn på det der.. håper på svar.

    3. Ser så utrolig godt ut! Tusen takk for oppskrift! 🙂 Lurer på om det er mulig å bytte ut vanlig mandelmel med fettredusert mandelmel?

    4. Mmmm….den ser bare utrolig god ut! 🙂 Denne må prøves! Takk for at du deler så mange fine oppskrifter! 🙂

    5. åh detta såg hur gott ut som helst 🙂 tänkte dock bara höra om man kan ersätta vita böner med något annat men som ändå gör den nyttig og saftig 🙂 ? Funkar kidney böner eller kikärtor? 🙂

    6. Du gir meg så mye treningsinspirasjon, Nora! Men, tror jeg har blitt overtrent, hvordan kan jeg unngå dette? Greier på en måte ikke å sitte i ro :/

    7. Takk for svar! 🙂 Jeg skal prøve med fettredusert mandelmel også eventuelt tilsette enda en skje med yoghurt for å få den mer saftig. Forresten vet du hvilken størrelse kakeform som blir best å bruke? 20 cm? Hvilken brukte du? 🙂

    8. Hei. Tenkt æ sku prøv denne 🙂 Forma du bruker hvor mange diameter er den? evt hvis jeg dobler oppskrifta, kan jeg da bruke vanlig rundform?

    9. Denne gleeeder jeg meg til å lage, ser sååå god ut. Må bare få tak i et par ingredienser. La den også ut på facebook:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg