Barbeque kylling

TGIF! Selv om dagene mine tilbringes på skolen uansett hverdag eller helg, så føler jeg alltid at en liten bør letter fra skuldrene mine når det kommer til helgen. Og når det kommer til skuldre så hadde jeg en kanonøkt på de i dag! Det trenger ikke nødvendigvis å være persing for at ei økt skal være bra, for det å ha god kontakt med musklene er vel så viktig! Det er så godt med slike økter når man føler at alt klaffer 😀 Økta i dag så slik ut:

Rotasjonsøvelser

Upright rows 2 x12, 27,5 kg

Militærpress 4 x 12,10,8,6 , 32,5 kg

Fronthev med manualer 3 x 10, 9 kg

Stående sidehev med manualer 3 x 12, 8 kg

Sidehev i kabel 3 x 10, 5 kg

Skulderpress i maskin ( hatsett 10 x 10 reps), 25 kg


Fornøyd jente etter ei superøkt på verdens beste gym :)

Etter ei god fredagsøkt er det fortjent med et godt måltid. Barbeque kylling er et supert alternativ å velge da! Jeg er nok en gang inspirert av nettsiden Busy But Healthy, som jeg også var med f.eks løkringene, thai chicken pizza, de fylte champinjongene og mange andre oppskrifter. Alle orginaloppskriftene finner dere inne på denne siden, og jeg tror ikke jeg er den eneste bloggeren her til lands som henter ispirasjon derifra. Jeg synes virkelig ikke det er stjeling å bli inspirert av andre kreative mennesker 🙂 Det er vel nettopp akkurat derfor disse oppskriftene blir lagt ut, fordi andre skal bli inspirert av de. Her er i allefall oppskriften på barbeque kylling, håper noen av der blir inspirert til å prøve den 😀

Ca. 400 g kyllingfilet

80 g mandelmel

5-6 ss sukkerfri barbequesaus. Jeg liker å bruke denne.

1 ts pepper

1 ss hvitløkspulver

Sett ovnen på 200 grader og bland mandelmel, pepper og hvitløkspulver i en bolle. Skjær rå kyllingfilet i strimler og dypp den i blandigen slik at den dekkes godt. Legg strimlene på bakepapir og stek midt i ovenen i ca. 30 minutter. Ha barbequesausen i en bolle og dypp stimlene i den mens de fortsatt er varme. Gjerne bruk en klype sånn at du slipper å bli grisete 🙂  



Denne er perfekt å servere på en fredagskveld! Jeg brukte salat og ris som tilbehør, og sammen ble det et fantastisk måltid. Nå er det på tide å sette nesa ned i bøkene igjen, ha en fin fredagskveld alle sammen!

13 kommentarer
    1. Du er flott Nora, stå på! 🙂 Drit i Karoline, som foresten stikker av med prisen for dagens mest dustete kommentar..

    2. elsker busy but healthy!! <3 og det der så knallgodt ut 🙂 er ikke til å stikke under en stol at det er konge når man kan spise ting som ser ut som typisk amerikansk junk food, men at det er sunt! må prøves 🙂

    3. Å herre, dette er noe for meg! Flaks jeg ikke har bestemt meg for middag enda idag. Det må bli dette! Tomt for kylling i frysen, så Rema: her kommer jeg!

    4. Du er bra teit Karoline! Du ser fantastisk ut Nora!:) Jeg er blitt helt forelska i bloggen din. Du er så flink til å komme med tips til styrkeøvelser, da blir det mer variasjon i styrketreningen min også:) Har endelig fått dreisen på kabel-apperatet. Jeg bare lurte på om du kunne laget et innlegg med tips til øvelser for bicep, tricep, bryst, bena osv:) Hadde vært så bra!:)

    5. Hei! Dette så jo veldig godt ut! Lurte på om det er fra den siden du linket til du bestiller BBQ sausen fra? prøvde, men frakten er jo farlig dyr! Har prøvd walden farms sine, og de er virkelig ikke god… savner noe å ha til den tørre kyllingen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg