Thai Chicken Pizza

Jeg elsker asiatisk mat, og det smakte helt himmelsk med sushi i går. Men jammen kan de det der med pizza også, og denne varianten kommer til å blir laget mange ganger hos oss. Definitivt en ny favoritt! 

Bland  ca. 1 ss peanøttmel (kan erstattes med pb2 eller peanøttsmør), 2 ss soyasaus, 1 ss riseddik og litt vann godt sammen. Spre det så utover en torilla, jeg bruker alltid en grovere variant.

Skjær kyllingfilet i biter, og stek sammen med litt presset hvitløk. Fordel det utover tortillaen før du topper med rødløk, paprika, revet gulrot og mozarella. Sett det i ovnen på ca. 180 grader i 5-10 minutter – eller til tortillaen blir brun rundt kantene. Legg et lag frisk hakket spinat over, og hakkede peanøtter. NYT 🙂 



Jeg har oppdatert kategoriene på bloggen, sånn at det skal bli enklere for dere å finne frem. De finner dere til høyre i menyen, og søkfunksjonen skal også hjelpe dere å finne det dere leter etter. Synes alltid det er like gøy å se alle søkene som blir gjort, og denne gangen lo jeg høyt over “fitnessnora nosejob.” Dere søker, jeg svarer 😉  Uansett, nå skal jeg snart på trening – bryst og mage coming up! 

Hva skal du trene i dag? 

19 kommentarer
    1. Hehe, jeg har et helt innlegg på gang om rare ting folk søker på!:p Det går jo ikke på meg personlig, men likevel.. Utrolig mye rart ute og går!
      Pizzaen ser nydelig ut! Ha en fin kveld.

    2. Uff, dette så ekkelt ut haha:p
      Men du, jeg lurer på noe. Blir du aldri lei av å lage alt med stevia, peanuttmel, diverse smakstilsetninger (toffee osv) ? Å ikke lage noe av hvetemel og kokesjokolade liksom? Ting man bare kan stikke bort på Kiwi å kjøpe om man mangleR?

    3. Hei Nora!
      Jeg må bare si at jeg absolutt elsker bloggen din, og kommer jo da ikke unna å legge merke til at du er glad i spicy mat. Jeg vet ikke helt hvor du ligger med tanke på diett, men dersom du en gang vil prøve en ny vri av kylling, prøv dette:
      3 fedd hvitløk, finhakket
      4 ss soyasaus
      1 1/2 ts curry paste
      2-4 kyllingfileter
      bland soyasaus, hvitløk og cury paste i en bolle, og legg kyllingen i marinaden i en ti minutters tid. sett ovnen til oppvarming på 200 grader. Brun kylling på hver side i ca to minutter. legg så i ildfast form, og sett i ovn i 15-18 minutter, til kyllingifletene er gjennomstekte. mens de står i ovnen, smell sammen den salaten du føler for å nyte ved siden av.
      Tro meg, saftigere kylling skal du lete lenge etter. Lenge leve mammas oppskrifter ikke sant? Håper du får prøvd det, for tro meg. Det er det verdt!
      Stå på videre med trening, og lykke til i konkurransene dine! Forresten, den hunden du har med på en del bilder, er fullstendig nydelig 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg