Gresskar-party


Dette gresskaret havnet i handlekurven min i går, og ble til mange bra oppskrifter! Jeg har ikke klart å bruke opp alt enda, så det blir nok gresskar hele helgen her i huset. Det er helt i orden det, for gresskar er en veldig allsidig matvare. Gresskar kan brukes i suppe, bakst, kokes, stekes, bakes eller hva enn du liker. Når jeg baker deler jeg opp gresskaret i bite og koker det opp. Når det har blitt mykt tar jeg det av platen og moser med stavmikser. Det skal bli til en helt jevn masse fri for klumper. Det er det jeg har gjort i alle oppskriftene under – håper dere finner noe som frister 🙂




Lenkene i innlegget er sponset

Gresskar & gulrotmuffins

400 g kokt gresskar

1 stor gulrot

3 egg

150 g havremel

4 ss sukrin gold

2 scoops vaniljeprotein

2 ts bakepulver

2 ts kanel

Pisk egg og sukrin godt sammen.Bland alt det tørre og tilsett, før du river gulroten. Sett inn i ovnen på 200 grader i ca 20 minutter. Jeg hadde ikke noe annet i kjøleskapet enn mager vaniljekesam, og sammen med sukrinmelis ble det glasuren. Philadelphiaost og sukrinmelis blir nok også en utrolig god glasur til disse muffinsene.



 Proteinrikt gresskarbrød

400 g kokt gresskar

3 egg

2 ss sukrin

2 dl havregryn

2 dl sesammel

2 scoops bakeprotein

2 ss bakepulver

1 ts salt, 1 ts oregano og 1 ts basilikum

Pisk egg lett med sukrin. Tilsett resten av ingrediensene og rør godt sammen. Hell røren over i en brødform og sett inn i ovnen på 180 grader i ca 50 minutter. La det avkjøle seg før du skjærer opp, godt med både søtt og salt på!

Gresskar-kjeks har jeg postet tidligere, og oppskriften finner du her.

En av de beste muffins-oppskriftene jeg har laget finner du oppskriften på her. Selvfølgelig med gresskar i – som må til på en dag som dette. Nå skal jeg komme meg avgårde, denne dagen vet jeg kommer til å bli bra! PT-timer, en ny styrkeøkt og ikke minst Halloween-fest på HIT ikveld. Gleder meg til å vise dere kostymet mitt! Ha en super fredag alle 🙂

4 kommentarer
    1. Det er så mye gresskaroppskrifter overalt nå at jeg snart føler meg presset til å gi gresskar en sjanse selv 😉
      Muffinsene så ihvertfall utrolig gode ut!!
      Håper det går bedre med Guapo i dag! Ikke noe moro når dyrene ikke er i form 🙁

    2. Hei Nora! Jeg mener du hadde ett innlegg om hvilken trenings-tights som er best, men jeg finner det ikke igjen. Jeg ønsker en hold-in tights som er fin og løfter rumpen og strammer inn der det trengs 🙂 Hvem kan du anbefale? Ser du har så mange fine forskjellige på deg.

    3. Hei Nora!
      Takk for at du er så inspirerende, jeg følger med, enda jeg skjeldent legger igjen en kommentar. Men I dag tenkte jeg at jeg skulle gjøre nettopp dette, fordi jeg har er spm aim jeg håper du kan svare meg på her I oommentarfeltet eller som innlegg! 🙂
      Jeg har lest at flere anbefaller kreatin og omega 3 som de to på topp når det kommer til kosttilakudd for jenter som trener tunge Styrketrening.
      Jeg har alltid vært litt redd for kreatin, fordi jeg har hørt det samlet mye vann I kroppen, og jeg prøver å gå noe ned I vekt.
      Jeg trener tungt styrke og har gjort dette javnlig minst 3-4-5 ganger I uken siste 1,5 året og har hatt en sikkelig fremgang, der jeg nå er veldig stolt over mik egen kropp. Jeg bruker til vanlig omega3, L-cernatine, protein ( I matlaging som regel, Bcaa, noen ganger SAW pre workout ( etter din annefalling, den in beholder vel litt?) vitaminer og mineraler I tillegg til ZMA, hvertfall de dagene jeg har Trent styrke.
      Kan du skrive litt om kreatin? Og om du vil anbefalle det, dårlig dosering, har hørt så mye forskjellig om nettopp dette. Alt fra 2-6 g om dagen, så blir veldig usikker!
      Typen går på noe som heter Kernatin(?) eller noe lignene, det skal visst ha effekt uten å samle så mye vann.
      Er det viktig å være obs på feks saltinntak hvis jeg velger å starte på kreatin monohydrat, eller en annen type?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg