Motivasjonskilder

Det aller beste jeg vet er å høre at jeg motiverer mennesker til å trene og få et sunnere liv. Det gjør meg virkelig glad inni meg når jeg får slike kommentarer, og det motiverer igjen meg til å gjøre det ENDA bedre. Så for meg er alle dere lesere en utrolig motivasjonskilde, og jeg må bare takke dere for alle kommentarer dere legger igjen. Noen trenger å få høre det litt skarpere enn andre, og derfor var jeg litt krass i dette innlegget. Bare for å få det ut av verden, jeg mener ikke at jeg var feit på det øverste bildet – men vi har alle våre problemområde hvor fettet legger seg. Tipp hvor mitt er? 😉 Uansett virker det som en del “våknet” etter å ha lest det – og det var jo akkurat det jeg prøvde å oppnå 🙂

Foruten alle dere har jeg også noen andre motivasjonskilder som holder treningslysten oppe. Det er ikke til å skyve under en stol at jeg er et konkurranse-menneske, og neste gang skal jeg stå på pallen i NM. Jeg har også min egen lille inspirasjonsvegg hjemme hvor jeg har bilder av noen EKSTREMT flotte damer. Sånn vil jeg også bli – og da må det trenes! Her av noen av mine forbilder:


Larissa Reiss


Nicole Wilkins


Pia Marlen Johnsen


Pauline Nordin

Et kjapt blikk på disse damene før min egen treningsøkt gjør meg supermotivert, for slike fysikker kommer ikke av seg selv! I tillegg har jeg jo en enorm treningsglede – hvis ikke hadde jeg ikke brukt så mye tid på det. Det er så godt å trene med overskudd igjen, og å trene fordi jeg har LYST og ikke fordi jeg MÅ 🙂 Trening gir mening!

Hva er dine motivasjonskilder for trening?

27 kommentarer
    1. Den filmen du la ut for ikke så lenge siden var det som motiverte meg i høyeste grad, er i full sving med trening, lagt om hele kostholdet og er superladd hele tiden. Du henger på inspirasjonsveggen min for å si det sånn!
      Go girl!

    2. Nicole Wilkins ser jo bare helt smashing ut. Jeg må jo si at DU er en stor motivator, og det tror jeg ikke at jeg er alene om å tenke.

    3. Jennifer Nicole Lee, Heidi Løvdal, Olga Chernikova og Ida Markussen i tillegg til de du har nevnt er flotte damer på hver sin måte 🙂 Og du da så klart! Alltid motiverende å følge bloggen din 😀

    4. Den fitnessfilmen eller hva den het for noe, den er ultramotivasjon! Ellers har google en god del motivasjonsbilder, men for øyeblikket sliter jeg ikke med motivasjon 😀

    5. Tilbake til mitt spm fra forrige innlegg antall få vs flere reps. Fikk et tilleggsspm her nå. Hva burde jeg da ta hvis jeg ønsker å øke muskelmasse uten å SE større ut? Dvs, jeg prøver å deffe nå, men vil jo at det skal være noe under all det fettet i form av muskler slik at kroppen ser markert ut. Så per dags dato er styrketreningen delt opp i 3 dager, og de fleste da tar jeg 8 rep*4 eller 10 rep*4.. Burde jeg øke det til 12?:/ Som sagt; vil ikke få volum i form av at jeg ser større ut og må opp i klesstr etter noen måneder…. Vil helst motsatt retning. Mer markert, men tynnere.

    6. De ser helt fantastiske ut de damene der ass… sånne bilder er med på å motivere meg, men det er venner,familie og bloggere (inkludert deg) som får meg opp og frem. Tilbakemeldinger er veldig viktig for å holde motivasjonen oppe. Også elsker jeg jo å trene så det er jo egentlig ikke noe problem for meg å komme meg avgårde på trening! 🙂

    7. pia marlene og pauline er helt fantastiske! likte også den videoen du la ut. Ellers er det motiverende å lese om trening og kosthold, lese bloggen din:) Og den trassen som vokser i meg når noen sier at jeg aldri kommer til å klare å bli skikkelig muskuløs, eller noen kritiserer maten min motiverer meg til å virkelig vise at jeg kan nå mine mål, og da kan di sitte ser med pizzaen sin og syte over at de har valker på magen:)

    8. Kjære Nora.
      Jeg skulle gjærne takket deg personlig.. Eller sendt deg dette gjennom FB. Men jeg vet ikke hva etternavnet ditt er, så det er litt vanskelig å finne deg. Men det jeg ville si er, at takket være deg og bloggen din, har jeg endelig fått skikk på kosthold og trening.
      Jeg gikk tilfeldigvis innom bloggen din da jeg snokte meg litt gjennom topplista på blogg.no. Der fant jeg deg, og jeg må si at GLAD er jeg for det. Jeg blir motivert av treningen din og inspirert av matlagingen din. Det er ikke mye av mattipsene dine jeg ikke har prøvd ut, for å si det sånn 😉 Jeg må prøve ut alt! Og jeg blir så glad når jeg ser at det går an å forandre livsstil ved å finne den riktige maten. Og det virker som at det du elsker, elsker jeg også! Derfor gjør det meg enda gladere at god og deilig mat ikke må være usunt. Jeg ble så desperat en periode at det å sulte meg var siste løsning, men heldigvis fant jeg deg. Det høres kanskje klisje ut, men det jeg skriver er absolutt fra hjertet. Andre eksperter eller treningsblogger osv, gjør det mye vanskeligere enn det det er. Du gjør det oversiktlig og enkelt! Når det kommer til trening sliter jeg litt med tiden, men jeg får forhåpentligvis bedre tid til å virkelig jobbe med det i fremtiden. Det er målet…
      Bloggen din har forandret livsstilen min totalt. Du er en inspirasjon, motivator og ikke minst et herlig forbilde! Jeg kommer til å følge deg så lenge du har bloggen.
      Tusen takk, Nora! Stå på videre og følg drømmen din om plass i NM. Jeg har trua!
      mvh ei jente med store ambisjoner!

    9. Jeg begynte å lese bloggen din i sommer og i august var jeg i fult gang med styrketreningen!
      Gleder meg til trening hver dag og det er takket være deg! Du sprer så mye glede rundt trening at jeg rett og slett blir super gira!!
      DU har vært, og er, en utrolig stor inspirasjonskilde og motivator for meg!!
      Stå på! Du er helt rå!

    10. Hva min motivasjon er etter å ha lest dette innlegget? Disse bildene!
      Ellers er du blandt motivasjonskildene mine 😉 Baby, you’ve got back!

    11. Hei Nora! først og fremst vil jeg bare si: STÅ PÅ! du er virkelig et forbilde innenfor trening, og jeg er innom bloggen din hver dag:)!
      Skolen min, Selfors Ungdomsskole, er i finalen på en konkuranse mP3 holder. konkuransen går ut på at den med mest stemmer (av tre finalister), vinner et juleparty mP3 holder! vårt juleball i år blir ikke noe bra for oss, og vi så mP3 som løsningen. problemet er at vi trenger flere stemmer. og om du bare kunne ha skrevet eller linket oss i et innlegg, ville hele skolen ha satt VELDIG stor pris på det!
      http://www.nrk.no/mp3/2011/11/mp3s-juleparty-stem-na/ det tar deg to minutter å lese under Selfors U.skole her, så ser du hvorfor vi vil vinne! uansett, tusen takk for en fantastisk blogg, you rock!

    12. Hjelp, nå fikk jeg panikk etter å ha veid kroppsvekt og fettprosenten min!:(:(
      Har nå holdt på med kost som ligger på 45/35/20 henholdsvis proteiner, karbohydrater og fett, spist heller mindre måltider oftere. Etc. Samtidig har jeg gått morgenkardio 3 ganger i uken, trent hard styrke etterfulgt av 20 min gåtur på tredemølla 3-4 ganger i uken samt 1 gang i uken med kondisjonstrening.
      Resultat etter en måned: OPP 400 gram muskler, men også OPP 600 gram fett (??)
      Hva skjer? Er dette vanlig i starten? Bør jeg gi kroppen tid til å tilpasses før fettprosenten begynner å gå ned? 🙁 🙁 🙁

    13. Hei Nora! Det har aldri skortet på motivasjon… men på overskudd og energi. JEg vet ikke helt hva som har skjedd, men jeg klarer ikke å trene tungt lenger… det er så trist. I tillegg sliter jeg med sinnsykt støle muskler; og hvis jeg trener når jeg er så støl, så ødelegger jeg meg helt, føles det som. Jeg tåler å kjenne at jeg har trent; men når skuldre og nakke stivner helt, og migrenen kommer da må jeg bare legge inn årene. Jeg har trent i over 15 år!
      Sukk.. Noen tips til hva jeg kan gjøre; regner med jeg få finne ut hvilket tilskudd og hvilken mat som gir meg energi..
      L

    14. Du er jo en av mine største motivatorer nå! har fulgt deg siden i sommer, og jeg syns det er motiverende å se hva du har oppnådd siden du startet. Ikke bare at du har kommet deg på scenen, men men fysikken din, og ærligheten din.
      Ellers så har jeg en stor motivaror i coachen min på 24Fitness, hadde nok ikke “orket” å pushe meg selv så mye uten han.
      Digger også Heidi Vonka Koi, Hun er ei jente med bein i nesa som har kommet langt, og som er kjempe flink =) Dana Linn Bailey er også en jeg ser opp til =)
      Også så klart Larissa Reiss!
      Finner også mye motivasjon i min egen kropp, at jeg ser endringene, og at jeg klarer å tenke at jeg kan faktisk kan få den kroppen jeg vil, fordi jeg er flink å tvinger meg selv på trening hver dag, selv om jeg føler jeg ikke har lyst/tid. Å det skal jeg love deg er ofte når man er student og alene med en 2-åring =) Men vil jeg noen gang stå på en scene, eller bare få “drømmekroppen” så er jo det noe man bare må prioritere 🙂
      Så får man jo så mye mer energi av å trene!! Som jeg kan bruke på denne søte 2-åringen min 🙂 Som så klart også er litt motivasjon i seg selv 😉
      Håper du får en fin dag Nora! (guuuud dette ble ett langt innlegg!)

    15. Sykt bra at du har funnet motivasjonskildene dine !
      Synes dog at det er viktig å påpeke at ikke alle i denne idretten er “rene”. Spesielt ikke noen av de du drar frem som forbilder. Jentene som stiller er fulle av varer. Alle som trener på gym som Haralds, 24, Kaliber, Toppform, City gym osv er fullstendig klare over dette.
      Forbundet har hatt møter om problematikken om blant annet at jentene begynner å se FOR maskuline ut,. Forslag om dopingkontroll på stevnet er blitt fremmet, men det vil ikke hjelpe noe særlig, da mange kutter varene en stund i forkant fordi de fører til at utøveren holder mye vann (kommer an på hva vedkommende bruker).
      Dette er ikke et angrep på deg, da du selv har gått ut og sagt at du er ren, men du har faktisk et ansvar overfor alle leserne dine der ute.
      Interressen for BF, AF osv har økt betraktelig. Det er utrolig bra !! Men når flere stiller øker også nivået og parallellt øker også antallet personer som tyr til andre hjelpemidler.
      jenter som Ida Markussen godtar ikke spørsmål om hun bruker varer på bloggen sin. Disse innleggene bir aldri lagt ut. Den grove stemmen og de maskuline trekkene hennes, kombinert med at hun unnviker slike spørsmål gir et strekt inntrykk av at også hun tyr til varer. (dette er ikke ment som noe personangrep, det er kun en subjektiv oppfatning)
      Dersom du fronter en sunn livsstil og treningsglede kan det kanskje være en ide å revurdere hvilke motivasjonskilder du deler med den allmenne leser?
      Bak enhver konkurransefysikk ligger det beinhardt arbeid, dedikasjon og selvdisiplin. Det er det ingen tvil om, varer eller ei.
      Budskapet her er at du faktisk har opparbeidet deg et moralsk og etisk ansvar ved at du har fått en rekke lesere som følger med på hva du gjør, spiser, trener og ikke minst hva du tenker om doping osv. Dette må du være bevisst på!
      Stå på videre :))

    16. Jeg synes du er helt utrolig flink! Tror det er en del som trenger at du er så krass som du var i dette innlegget. Noen skjønner virkelig ikke hvordan kroppen fungerer.
      Jeg er helt enig i at det er teit å sitte på rompa og syte over hvordan man ser ut. Vil du ha en endring så må man jobbe for det. For min del ville jeg aldri ha trent så mye som du gjør. Rett og slett fordi jeg ikke har motivasjon til det. Jeg synes kroppen min er helt fin som den er, og er fornøyd med å trene bare 3 ganger i uka. Målet mitt med trening er bare å ha en god kondisjon. Spesielt til vinteren, fordi da eeelskeer jeg å gå på ski. Men når det er sagt, så vet jeg at jeg ikke trener optimalt for å få en forandring på kroppen min. Derfor bruker jeg ikke tid på å klage over hvordan jeg ser ut. Jeg bruker heller ikke tid på å finne unnskyldninger til at jeg ikke KAN trene. Hvis jeg dropper trening en dag er det rett og slett fordi at jeg vil det selv. Det er grunn nok for meg.

    17. Forresten, så ser jeg ikke hva som er ditt problemområde. Synes du ser veldig “symmetrisk” ut på det bildet. Så klart ser jeg at det er mer fett på kroppen din enn det er i dag, men det ser ut til å være jevnt fordelt synes jeg:)

    18. Hei Nora, liker bloggen din svært godt. Har du noen gode tips for å trene seg til skikkelig sprettrumpe? Og hva slags mat jeg burde spise før trening, er ofte på trening om morgenen mellom 7-8. Takk for svar! 🙂

    19. Så stilig nytt design 😉
      Henter motivasjon fra kolleger og andre som trener der jeg trener… fra blogger, som din 🙂 og ellers fra godfølelsene etter herlige økter ^^,

    20. Hei,
      hvordan gikk du frem for å begynne med en aktiv “fitnesshverdag?” Da tenker jeg på hvordan du skaffet kunnskap om mat og trening, støtteapparat osv. Er veldig interessert i å begynne selv, vet jeg har motivasjon og en grunnleggende muskløs kropp, men syns det er vanskelig “å begynne” om du skjønner hva jeg mener.
      På forhånd, takk for svar! 🙂

    21. Hei,
      Jeg er en jente som elsker å trene. Men jeg synns jeg har for store lår, hvordan kan jeg trene for å få bort det unødvenige flesket, og få strammet dem opp litt, uten det blir for mye muskler ? 🙂
      PS, du er et utrolig stort forbilde og ikke minst motivasjon !!

    22. Frida: Kommer et innlegg om det snaart 😀
      Jente: Jeg vil anbefale at du finner et treningsprogram som periodiserer treningen din inn i perioder med høy volum og lavt volum 🙂 Å øke muskelmasse SAMTIDIG som du går ned i fettprosent er utrolig vanskelig, da bør du heller øke muskelmassen først før du deffer etterpå 🙂
      Siri: TUSEN hjertelig takk for at du tok deg tid til å skrive den kommentaren. Det betyr så utrolig mye for neg å få slike tilbakemeldinger, det er jo akkurat derfor jeg startet bloggen! Jeg er utrolig glad for å høre om forandringene dine, og at du har funnet gleden i mat. Det er jo så mye godt som finnes 🙂 Lykke til videre med treningen, så håper jeg du har en fantastisk helg. Klem fra meg 🙂
      Jente: Slike maskiner er ofte upålitelige, som f.eks er grunnen til at vi ALDRI brukte de under konk. diett. Bruk heller målbånd, bilder, speil og vekt som indikator på formen din 🙂
      Puuzen86: Så hyggelig å høre 🙂 Fin blogg du hadde også! Så på videre 🙂 God helg!
      Millemor: ja, det har desverre blitt sånn at det er mange jenter som bruker varer. Jeg sier ikke at disse damene ( og de eventuelle måtene) de har fått disse resultatene på i seg selv er forbilder for meg – men FYSIKKEN deres er uten tvil motivasjon/forbilder 😀 Og jeg er 100% sikker på at jeg KAN få det til selv om jeg er rein også, det kommer bare til å ta lengre tid 🙂 Impossible is nothing 🙂 Men jeg skjønner hva du mener 🙂
      Tine: Knebøy og ulike typer utfall er killer for rumpa 🙂 Når du trener så tidlig ville jeg ha gått for shake og eple, bare for å ha noe næring å gå på. Så fylle skikkelig på med en god frokost etterpå!
      Sara: Jeg fikk hjelp fra noen som hadde peiling til å sette opp diett og treningsprogram. Så fulgte jeg dette slavisk, og vips kom resultatene 🙂 Så jeg vil anbefale deg å finne en god PT som kan hjelpe deg med diett/trening 🙂
      Vilde: Det går ikke an å punktforbrenne desverre, så det du må gjøre er å gå ned i fettprosent 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg