Wakeup call

Akkurat nå er jeg skikkelig frustrert. Frustrert over mennesker som vil ha resultater men som ikke er villig til å jobbe for det. INGENTING kommer gratis her i livet, og iallefall ikke drømmefysikken. Er det snakk om vektreduksjon så er du NØDT til å skape et kaloriunderskudd, ved hjelp av trening og kostholdsendringer. Kaloriunderskudd i via kostholdet vil nødvendigvis si at du inntar færre kalorier enn du har gjort før. “Hvor skal jeg hente energien fra når jeg ikke kan spise like mye kalorier? “ Jo, det skal jeg fortelle deg! Du skal hente energien fra FETTLAGRENE på kroppen din. Det vil si fra sideflesket ditt, ridubukselårene dine eller fra ræva di. Problemområdene forsvinner nemlig ikke av seg selv – de må jobbes bort hver eneste dag. 

For nei, det finnes ingen mirakelpille som får fettet til å forsvinne av seg selv. I en kg fett er det 9000 kalorier, altså 90 000 kalorier om du har 10 kg fett for mye. Fatburners kan hjelpe forbrenningen din, men de brenner ikke av 90 000 kalorier. Desverre. La oss si at  time aerobic forebrenner 500 kalorier. Da kan du jo bare stikke på 16 aerobictimer på rad uten å spise noenting, så har du gått ned en kilo fett. NEINEINEI. Du la ikke på deg de ekstra kiloene på 16 timer  heller – og derfor tar det TID å gå ned i vekt også. Du kan ikke bare slutte å spise og trene som en gal, da driver du deg selv under. Så for guds skyld ikke gi opp den nye trenings og kostholdsplanen din etter ei uke fordi du ikke ser forandringer. TING TAR TID!  Er du selv fornøyd selv om du har 10 kg ekstra så er dette selvfølgelig helt greit, men da må du heller ikke komme å klage over vekta di! 

Vi skaper alle vår egen kropp, og har muligheten til å få de resultatene vi vil. Ja, noen oppnår resultater raskere mens andre mens andre må jobbe mer for de. Om det krever en større innstas av akkurat DEG så betyr vel ikke det at du skal la være å legge ned denne innsatsen fordi?! Min kjære lillesøster har alltid vært slank, men om jeg skulle spist det samme som henne hadde jeg RULLET nedover gata. Ja det er urettferdig, men sånn er livet. Vi er forskjellige alle mann og det betyr at vi må ta hensyn til vår egen kropp og drite i hva sidemannen gjør med sin. Er du misfornøyd med kroppen din så gå ut og gjør noe med det!!! Livet er for kort til å gå rundt å være misfornøyd.  

Meg i 2010 og meg idag. Hvordan? Ved kaloriunderskudd og å jobbe vekk den feite ræva mi på trening. 


Sånn, da fikk jeg sagt det.

117 kommentarer
    1. Sant så sant..
      Men jeg er vel slik som de andre, skulle helst ha trylla det vekk på minuttet.. Men slik er virkeligheten desv ikke 😉
      Med 4 små barn hjemme så prøver så godt jeg kan 😉
      Ønsker deg en knall fin fredag!

    2. Du har tæl, Nora! Jeg liker det! 😉
      SPM: Jeg er inne i en skikkelig god treningsperiode om dagen. ( Har alltid trent mye , men tidligere for mye cardio og for lite styrke).
      Dersom jeg trener variert, er det vel ikke noe i veien for at jeg kan trene hver dag vel? Jeg vil jo ikke ødelegge med å trene for mye heller. Jeg vil bli stram og sterk, som deg! 😉
      Min uke har vært slik til nå
      Mandag: Bein , mage , rygg.
      Tirsdag: Cardio + bryst, skuldre, biceps og triceps.
      Onsdag: 4*4 med stigning 5, mage
      Torsdag: rygg, biceps, hofte
      (Fredag): Kjøre hardt ut på bein og triceps
      (Lørdag): prøve å ta pause?
      (Søndag): Hardkjør=> kondisjon, 4min med bakke.?

    3. Fantastisk! Akkurat som eg skulle ha sagt det sjølv 😀 DU ER HERLEG, NORA! Håpar hundrevis av folk les dette og får seg eit skikkeleg spark bak 😉

    4. Kunne ikke vært mer enig. Har en del venninner som syter og klager, men aldri gjør noe med det. Det skal jo faktisk ikke blod, slit og tårer til heller. Det kostholdet du har, har jeg også. Og jeg synes det meste er godt, er ikke sånn at jeg går sulten hele dagen og tenker mat, mat, mat for så å presse i meg noe sunt og ekkelt.. Er jo såå mye godt man kan spise som også er sunt! Men folk skjønner det ikke. De tror det er snakk om å enten pine seg gjennom salater og gå med romlende mage dagen lang, eller putte alt de måtte ha lyst på i kjeften.:( Og når det gjelder trening; alle har vel til til 45 min dagen. Og ikke minst småting som å GÅ hjem fra jobb om det tar under 30-40 min, sykle til/fra, gå tur med en venninne i stedenfor å sitte på kafé etcetc..

    5. Digger at du er så direkte – det er mange der ute som trenger en skikkelig wake-up call! man må jobbe HARDT for resultater, og det verste som fins er folk som går og klager på kroppen sin, men ikke gjør en dritt for å endre på verken kost- eller treningsvaner.. nå skal jeg spise opp havregrøten min og så dra på trening i hvertfall 😀

    6. Ah, digger deg Nora! Er blitt superinspirert av bloggen din, og har begynt å trene styrke 3-4 ganger i uka 😀 Ser allerede at jeg har fått mer definert muskler etter bare 4-5 uker, så dette går bare en vei! Men har derimot litt problemet med min lille mini pondus som jeg føler jeg aldri får vekk… haha 🙂
      Feline: Lite tips! Ikke tren bare magen helt alene, pass på at du legger inn nedre rygg på økta også. Ellers får du ikke en strak holdning, noe som trengs for å få en flatere mage : )

    7. Lurer forresten på ang den eggflushen din.. Skal prøve den ut i kveld, Hehe. Du koker eggene først? Og så er det bare eggehviter rett i mixern? Hvor mange?

    8. For det meste enig, men synes det er unødvendig å kalle den kroppen for “den feite ræva mi” for du var jo ikke feit på noen måte.:) Skjønner du er engasjert og revet med da:p
      Er det ikke 7000 kalorier i 1 kg kroppsfett forresten?

    9. Ingrid Tonheim: Du har kanskje rett i at nedre rygg kan legges inn samtidig. I hvertfall for holdning, og det er viktig! 🙂 Men magen er veldig flat og definert, problemet er at det er ikke ruter på den enda! Working on it:P Vil selvsagt stramme opp hele kroppen mer, men det er nok beina som er hovedutfordringen hos meg 😉

    10. Bra sagt! Men lurer på en ting, ser du på deg seg selv som “feit” på det gamle bildet av deg? For du er virkelig ikke det, og de fleste normale jenter ser faktisk sånn ut når de er under 20 årsalderen om de ikke er naturlig tynne, fordi de har barndomsfettet fortsatt. Jeg følte meg hvertfall litt små feit nå i dine øyne! Men bra sagt uansett, er lei av folk som syter og klager samtidig som de propper i seg sjokolade!

    11. Hun ser jo ikke på seg som feit bokstavelig talt, men bruker som oss andre det ordspråket til å påpeke hva hun mener. Og normalt er et relativt begrep.. At en gjennomsnittlig jente ser sånn ut betyr ikke at det er det som er normen.

    12. BRA SAGT!! Driver selv med prosjekt vektnedgang.. Skulle selvfølgelig ønske at det gikk an å trylle det bort, men sånn er ikke virkeligheten!
      Hvor mye mener du man må trene for å gå ned i vekt?
      Jeg trener ca 5 dager i uken (som regel 3 dager med cardio- intervall på mølla og 2 med styrke). Er det greit?
      Spiser også sunt (egg, salater, grovt knekkebrød/brød, grønnsaker, fisk, kylling, magert kjøtt osv..)

    13. HERLIG SAGT! Kan ikkje hugsa sist gong eg las eit så godt innlegg om nett de tinga der! den tok kaka! så rett så rett 🙂 du er flink!

    14. Sørgelig nok har du HELT RETT! Vi mennesker har altfor lett å søke enkle utveier.. Du er et bevis på hard arbeid og pågangsmot. En inspirasjon til å vise tålmodighet!

    15. Har selv et par venniner som ikke helt skjønner dette. Egentlig litt irriterende, det er ganske åpenlyst at drømmekroppen deres ikke kommer når de går en rolig tur på mølla etterfulgt av grandis til middag…
      Hvordan ser du på vektOPPgang? Ikke alle som trenger å gå ned i vekt for å få drømmekroppen. 🙂
      Jeg prøver å gå opp i vekt og øke muskelmasse, men synes det igjen er ganske vanskelig.

    16. Digger deg, Nora! Takk for at du gir meg mye insperasjon, tips og råd! Du ser fantastisk ut!
      Spm: Har du noen tips til “vanlig” mat som er bra å spise før og etter trening? Da mener jeg ting man finner på en dagligvarebutikk. 🙂

    17. Er så enig! En venninne av meg er ca like høy som meg og veier 25 kg mer!!! Samtidig går hun rundt og klager over vekten og spiser sjokolade osv… Skal vise henne dette innlegget 😀

    18. Ah, ENDELIG flere som sier det rett fra levra!! Det er så utrolig bra at du med så mange lesere tar det opp så ærlig som du gjør 🙂
      Kjempe bra skrevet =)
      Klemz

    19. Haha, konge innlegg! Bra at noen sier det at man faktisk MÅ jobbe for å få til noe man ønsker, det nytter ikke bare å kjøre på med alt slags piller og tull. Er veldig for “ordtaket” ditt, no pain no gain. Tenker det hver gang jeg er å trener og det svir i lårene, da får jeg lyst til å gi litt ekstra på. Bloggen din er en eneste stor treningsinspirasjon rett og slett 🙂

    20. Herregud…jeg kjenner meg selv så godt igjen når jeg leser dette. Jeg har prøvd å gått ned i i snart 2 år…men JEG HAR IKKE TÅLMODIGHET! jeg trener som en jævel i 2 uker, spiser svært lite sundt og kontrollert..men når jeg ikke får de resultatene som jeg vil ha raskt nok, gir jeg opp…og overspiser..og går opp i vekt på få dager. Ekstrem variant av jojo-slanking….jeg er så lei…d er en ond sirkel..og dette innlegget ga meg den sannheten jeg trengte å høre…må nok jobbe med dette en stund..Hot body…Here I come…in some 10 months:P not in 10 days!;)

    21. Kjempebra poeng:) Jeg er helt enig. Kjenner selv folk som klager på at de ikke går ned i vekt når de trener tre ganger i uka, småspiser godteri flere ganger i uka og er på fylla hver helg. Det må ofres litt.
      Som flere har sagt før meg. Synes absolutt ikke du var feit før! Det er mange som er fornøyd med å se sånn ut, og jeg synes du så veldig bra ut da også. Vær litt forsiktig før du stempler det å ha litt former som feit.
      Når det er sagt synes jeg du er en veldig god inspirasjon til å få jenter til å begynne med styrketrening! Har selv trappet opp styrketreningen etter jeg begynte å følge bloggen din. Du er inspirerende, og det er så bra med en motvekt til de jentene som er livredde for å få en synlig muskel på kroppen. Kanskje du kan skrive litt mer om øvelser for “nybegynnere”, altså for oss som ikke har trent så mye styrke med frivekter før 🙂

    22. Hei:)
      Liker godt bloggen din, og din instilling, men siden du er på vei til å bli nestne et offentlig forbilde så synes jeg ikke du burde si du var feit på det bilde der… Det kan nesten knuse noen.. Jeg er egentlig svært dømmende og kan nesten drepe feite folk med blikket og tenke hvordan i H…. har du klart å bli så feit, tipper du jobbet bare 50% av det jeg jobbet for å få mine muskler.. Men du var jo normal, og sikkert veldig populær hos gutta! Du var jo fin, men nå er du… perfekt.. Bare tenkte jeg ville si det:) Stå på!

    23. greit du har jobbet hardt for den kroppen du ville ha. mens syns det blir litt feil å si at du har trent av deg den “feite ræva di”, det er ingenting feil med den kroppen på før-bildet ditt heller. Man er ikke feit selv om man er 5-10 kg over den absolutte idealvekt

    24. Hei !
      Flott inlegg,
      fast leser – du er motiverende 🙂
      Om du har hatt problem me å miste mensen når du har gått sånn ned i vekt??
      Klem :-DDD

    25. Jeg har et spørsmål angående brystene dine! Hvor lenge har du hatt silikon? Og er det slik at man nærmast må ha silikon om man skal stille i konkurranse?

    26. du er rå:)
      takk for motivasjonen du gir meg. har aldri pressa meg så hardt som jeg gjør nå på trening, takket være deg:)

    27. Men kjære Nora, hva om jeg ønsker å GÅ OPP i vekt, men ikke økte fettprosenten. Da kan jeg vell ikke være på kaloriunderskudd??? kan jeg?
      Sliter meg å gå opp ivekt, lurte derfor på om jeg skulle kontakte Gunnar fra Kaliber og spørre om råd, hva syns du, eller hva vil du råde meg å gjøre?
      ps Du er en STOR inspirasjon, og jeg har tillatt meg selv å bruke dine bilder som motivasjonsfaktor til trening =)

    28. Kan jeg få spørre deg om noe personlig?! Har du silikoner? du har jo så store i forhold til kroppen, hvordan klarer du å beholde dem, jeg “mista” mine, de ble små ved trening…

    29. HERLIIIIIG NORA 😀 Sinnsykt bra skrevet, du har så rett! og akkurat dette folk må forstå! Fikk selv en oppvekker, selv om jeg egentlig visste det fra før. Men du har så rett! FYYY SØREN, NÅ SJAL JEG NÅ MÅLET MITT OM SIX-PACK! Digger deg og den tøffe og positive innstillinga di, og at du sier ting akkurat som det er 😀 stå på videre, og ikke la noen trykke deg ned 😀

    30. Bra du sier det! Vi trenger å høre det, jeg ser syykt opp til deg, du er det ultimate treningsforbilde!
      Jeg skal trene HVER dag i en mnd og se om jeg får noen forandringer 🙂 TAKK for inspirasjonen ! 😀

    31. Synes du er flink til å motivere deg selv, tror mange blir motivert av deg også 🙂
      Da jeg rir aktivt føler jeg meg litt truffet når du mener ridebukselår er negativt. Ekte ridebukselår består hvertfall ikke av fett, men muskler 🙂

    32. Kan du lage en enkel treningsplan for å få strammere mage/hofter, lår og rompe? Og et enkelt og vanlig kosthold som ikke består av fitness? Håper du kan komme med noen gode forslag:)

    33. Er i og for seg enig i det du sier, at man ikke har noen grunn til å klage om man virkelig ikke prøver å gjøre noe med det. Men for mange er fedme og overvekt et mer sammensatt problem enn trening og kosthold. Det er heller ikke alle som er så heldige å ha masse kunnskap om hvordan kroppen fungerer, om hvordan mat og trening påvirker kroppen. Ikke alle har personlig trener og noen som legger opp kostholdet sitt heller.
      Mange av kommentarene i innlegget synes jeg skaper en holdning hvor det er feil at en kvinne har store lår, eller litt ekstra på sidene, og at dette er stygt. En jente som har litt ekstra på sidene kan i utgangspunktet være i en friskere kropp enn en som har den prefekte BMI’en.
      Men igjen. VEldig enig i essensen i dette innlegget. Man kan ikke klage om man ikke er villig til å kjempe for fremgang!

    34. HVORDAN MINKER MAN FETTPROSENTEN? er det bare sundt kosthold og trening? anbefaler du LCHF for å forbrenne fettlaget?

    35. Herlig innlegg! Akkurat det jeg trengte nå! Har holdt på siden januar med å endre livsstilen, men i det siste har jeg mistet litt motivasjonen. Nå er den tilbake på topp igjen. Du er en stor inspirasjon! 😀 <3

    36. du aner ikke hvor mye motivasjon jeg fant i dette innlegget, ikke minst bloggen din. nå sitter jeg med mine 20kg ekstra og kanke vente til morgendagen hvor kroppen skal få gjennomgå. takk nora!

    37. Livet er så jævla bra akkurat nå, og en av hverdagslykken her er og lese bloggen din! blir så jækla inspirert av deg. erre muli! geezes. keep up the good work

    38. Vet ikke jeg, men jeg synes du fremstiller det som at det bare er å endre på ditt og datt så når man målet.. Hva med det som hindrer deg mentalt? Hva med mennesker som er overvektige pga andre problemer enn bare mangel på bra kosthold og trening? Er til en viss grad der selv, og hadde det bare vært å spise sunnere og trene mer så hadde jeg selvfølgelig gjort det. Likevel er jeg utrolig misfornøyd med min egen kropp, noe som faktisk også hindrer meg i å dra på trening. Det er utrolig ubehagelig å dra på trening… Håper du vet selv hvor heldig du er som har en så utrolig viljestyrke at du har klart dette, skulle virkelig ønske jeg var der selv..

    39. Det er så utrolig sant!! Ingenting kommer gratis her i livet…
      Jeg tenkte jeg skulle fortelle deg at du er en STOR inspirasjon for meg!! Du har fått meg til å se at trening er gøy, og ikke noe man MÅ gjøre, men noe man VIL gjøre! Du har også fått meg til å innse at maten du spiser trenger ikke å være vond selv om den er sunn! denne lørdagen spiser jeg funlight-gele isteden for en hel pose med smågodt 🙂 Også har jeg to spørsmål til deg. Hvor ofte trener du kondis?? Og kan du lage en film om de øvelsene du bruker for å trene rygg?? Jeg ELSKER å trene styrke, men å trene kondis er faktisk det verste jeg vet… Prøver å gjøre det innimellom, men er ikke særlig flink 😛 Hadde satt utrolig stor pris på det hvis du svarte!! Takk på forhånd!! keep going girl, You rule!!!

    40. Utrolig gøy med så mange tilbakemeldinger på dette innelegget 🙂 Hvis bare fikk EN person til å åpne øynene så har jeg nådd målet mitt 🙂
      Ja jeg har silikon på begge bildene, og nei det er ikke sånn at man MÅ ha det for å stille i Bodyfitness. Det er ikke noe problem å trene selv om jeg har dem 🙂
      BMI’en min på det øverste bildet ( selv om jeg ikke har troen på denne typen måling) klassifiserte meg som overvektig. Da må jeg få lov å kalle min egen rumpe feit også 😉

    41. HADDE SATT PRIS PÅ SVAR PÅ DETTE:
      Hvor mye mener du man må trene for å gå ned i vekt?
      Jeg trener ca 5 dager i uken (som regel 3 dager med cardio- intervall på mølla og 2 med styrke). Er det greit?
      Spiser også sunt (egg, salater, grovt knekkebrød/brød, grønnsaker, fisk, kylling, magert kjøtt osv..) Ser dette greit ut?

    42. Helt sant. Jeg blir så provosert av alle slags helvetesdietter og slankepiller og jeg vet ikke hva… Skal du ned i vekt, tren nok, og spis sunt så du får i deg alel nøringsstoffene.

    43. Du er smart du! Du bruker hele livet ditt på trening, og blogger om din egen vellykkethet, samtidig som du passer på å forsøke å trøkke folk som ikke har ditt trenings- og kroppsfokus ned i bakken. Din definisjon på “feit ræv” er nytenkende og original, og sørger for at 70% går rundt med en “feit ræv” de burde slanke bort. Keep up the good work-out!

    44. Sindre: Du hadde jo ikke noe spørsmål, og du gjorde det rimelig klart hva du mente så jeg så ikke noen grunn til å svare. Men om du vil ha et svar så skal du få det 🙂
      Å trykke folk ned er vel det absolutt motsatte av hva jeg prøver å gjøre. Hele grunnen til at jeg startet bloggen var for å motivere og hjelpe andre med trening. Men noen trenger å få hørt det litt “hardere” enn andre, sånn er det bare.
      Som det står i innlegget også, er man FORNØYD med å ha litt ekstra så er jo alt i skjønneste orden. Dette innlegget var kun ment til de som ikke er fornøyde, og vil gjøre noe med det. Tror ikke noen ble mindre fornøyd med ræva si etter dette innlegget, det var iallefall ikke meningen med det 😉

    45. Synes vel ikke akkurat at du hadde så feit ræv i 2010 heller, og likte tynnfeit, i betydningen utrent, som du tidligere skrev (som jeg tolket det, da). Uansett er du en inspirasjon, på riktig måte, og det er en god ting, det. Pøs på.

    46. Kjempebra skrevet. Kan du skrive opp et eksempel på en treningsplan for hele kroppen? Trenger inspirasjon til øvelser 🙂

    47. Hei Nora!
      Vil bare si at du er en stor motivasjonskilde.
      -men jeg har et sprøsmål; kroppen din, er den oppnådd kun ved knallhard styrketrening og diett, samtidig som cardioen din kun består av rask gange? eller snakker vi knallhard cardio; intervaller, langkjøringer osv.
      Målet mitt er nemlig å få fram magerutene, har da hørt at det ikke er vits i å trene mage, men at man må ned i fettprosent. Da jeg prøver dette, ved å ha et kaloriunderskudd, samtidig som jeg trener (både cardio og styrke) forsvinner rumpen og puppene mine. Når jeg “legger på meg” igjen kommer det på magen. Noen tips?

    48. Så sant! Digget dette innlegget, blir så lei folk som klager og klager og klager på fettet sitt menst de ha en stor sjokolade i hånden og ligger på sofaen og ser tv!
      Men når du sier kostholdsendring, hva annbefaler du: Spise lettere produkter, lett rømme, lett smør, osv osv.. eller droppe karbohydrater(da mener jeg, brød, ris, poteter osv.). hva annbefaler du for den kjappeste veien?

    49. Syntes du hadde en såååååå mye finere kropp før, du var langt ifra feit, er du syk i hodet eller ?? hva skal andre tro når du kaller deg selv feit på det bildet der, herregud skjerp deg. kroppen din nå er mannelig og ikke no særlig fin for å være helt ærlig. det er min mening ihvertfall… kvinner SKAL ha lår rompe og hofter.. det er fint, natrulig og sexy.. og se ut som en mann uten hofter…nei ikke så veldig sexy. det er min mening ihvertfall. blir veldig provosert når folk som deg kaller seg for feite på et bilde der du ik var feit på, jeg er litt tynnere enn det du var på det bildet, men jeg elsker kroppen min. og jeg elsker formene mine. jeg hadde aldri klart å trene det bort og følt meg fin… skjerp deg. vedder på at halvparten av de som leser bloggen din, kanskje mer, har sånn kropp som d hadde, nemlig en FEIT kropp, ifølge deg!!!!:S

    50. Takk! Vet du hva, den trengte jeg å høre! Jeg har mange ganger tidligere gitt opp å trene fordi resultatene ikke kom så fort jeg ville. Denne gangen er det faktisk annerledes. Jeg trener beinhardt 5 dager i uken, spiser sunt og godt. Og dette har jeg holdt på med i 2 måneder nå, uten å ha noen tanker om å gi meg. Allikevel vet jeg at jeg en dag kan miste piffen helt og falle av lasset. Da trenger jeg å få slengt sånt i trynet.
      Jeg har alltid vært kraftig, men nå skal jeg klare å nå målet mitt! Takk for den ekstra tuppen i ræva!

    51. Enig med Randi, kroppen din var mye finere på det første bildet, alt så mye mer naturlig ut! Ja, du kunne kanskje stramma opp litt, men ikke tatt så av som nå! Nå ser kroppen din mer mannlig ut ja, og puppene dine ser ut som to puter stappa i noe som egentlig ikke har plass til det..

    52. Synne: Det hadde vært utrolig greit om vi fikk velge hvor fettet la seg, men sånn er det altså ikke. Vi har alle våre problemområder, hos meg legger f.eks alt seg på rumpe/lår. VIl du ha FREM magerutene må du ned i fett% ja, men om du vil få større/sterkere magemuskler kan du godt ta mageøvelser 🙂
      Mirjam: Jeg mener ren mat, altså kutting av halvfabrikater! Grønnsaker, kjøtt, fis, kylling, egg osv 🙂
      Randi: Det var overhodet ikke meningen å tråkke noen på tærne med dette innlegget, men å motivere. Og mange har skrevet at de ble det også, da da er jeg fornøyd 🙂 “Syk i hodet” eller ei 😉

    53. Skulle ønske jeg hadde mer tid til å trene, nå for tiden kan jeg bare 1-2 ganger i uken. men må bare spørre, Synst du at du var feit på det første bilde ?

    54. Bra sagt 🙂
      Men jeg lurer på en ting: Hvorfor har du tattoveringen din på høyre side da du kalte deg tykk og der du er veltrent har du den på andre siden?

    55. Veldig bra skreve:) eg lure på om du kan skrive din ukesplan når det gjelder mat og trening? eg har nettopp begynt å lese bloggen din, og eg kjem til å fortsette:)

    56. fyfaen ass, tragisk at du kalte deg feit! du var slettes ikke feit,pass litt på før du kaller DEN nydelige kroppen du hadde før for feit,for d kan virke støtende! kjeempebra skrevet,litt støtet selv med den kroppen du hadde å så kaller du deg selv feit..ikke helt bra! men igjen,kjempebra skrevet,eniig i alt!

    57. Jeg leser bloggen din ofte, og liker den godt i og med at jeg selv lever og ånder for trening.
      Men dette innlegget var fryktelig. Siden du er et forbilde for mange er det kanskje ikke så lurt å legge ut innlegg i frustrasjon på denne måten. Jeg trener selv mange timer om dagen, og vet godt hva du snakker om og at alt dette med fettforbrenning er sant. Men det handler om hvordan man formulerer seg. Du blogger for blogg.no, og mange lesere er unge. Det du gjør er kjempe motiverende og inspirerende, men ved å si at du i 2010 hadde ei “feit rævv”, stikker du nok en hard kniv i magen på en stor del av norges jenter. Det du var i 2010 var gjennomsnittlig. Selv om jeg synes det du gjør er meget imponerende og inspirerende (som sakt), trenger du ikke rakke ned på den kroppen du en gang hadde, den kroppen som mange har. Jeg sier ikke at folk skal ikke bør skjerpe seg når det kommer til innsats- den delen av innlegget er bra. Men tenk deg litt om underveis, du formulerer deg helt grusomt her dessverre….

    58. Hei!
      DEAM girl, jeg blir imponert, og håper jeg får til det der en dag.
      Jeg vet ting tar tid, og jeg merker det irriterer meg for som du sa folk er forskjellige og på meg går ting sakte. Jeg føler det kan ha noe med hva jeg spiser, jeg prøver å spise 4 dager til dagen og trener så og si vær dag. folk kommer til meg å sier at jeg må spise mere og trene midre at jeg kommer til å stryke med snart, men jeg velger å ikke høre på de, for jeg skal få vekk fett, bli stram, og få mer muskler, vekta driter jeg lodd rett i, men magen og låra, de skal vekk.. Og lurte på om du kunne gi meg noen tips om hva jeg bør spise evt for å få bedre resultat eller trenings tips. Jeg er i militæret så timer er det vanskelig å gå på, her går alt på eget inch. Jeg vet ting tar tid som sakt, men om jeg vet det funker så er jeg villig til å gi ALT! Har jo gitt mye hittil, i 2010 var jeg meget stor veide over 100 kilo, og ser jo selvsakt forskjell nå, men er ikke bra nok. for i 2008 var jeg en str 32/34 i klær, nå er det 38/40 og det er ikke good! Lyst til å gi meg noen tips?
      På forhond takk 😀
      Carine Bjørnskau Johansen
      http://www.carinebj.blogg.no

    59. Dritbra innlegg Nora, stå på! 😉
      Og til Randi, og alle de andre over her som kaller henne syk i hodet, det er dere som skal skjerpe dere!! Det er dere som er syke i hode når dere rakker henne ned på denne måten!! Når dere skriver at hun har kroppen til en mann, og at hun var mye finere før, blir ikke det å rakke ned på henne, på lik linje som dere mener at hun “rakker” ned på andre ved å kalle seg selv feit på det ene bildet? Det er ingenting som heter at kvinner SKAL ha rumpe, lår og hofter!! Det er heller snakk om hva man selv trives med. Man skal være slik man selv ønsker å være! Og Randi, du sier at du elsker kroppen din med former. Vel, Nora elsker sin kropp også. La henne nå gjøre det uten å trykke henne ned i grusen! Jeg elsker fitness, og spesielt jenter som viser at de har guts til ståpåvilje til å oppnå slike ting! Så plis, tenk over hva du sier neste gang før du skriver en stil om hva du mener om kroppen hennes. Det var DU som rakka ned på noen andres kropp, og IKKE Nora! 😉 som du selv sa: Skjerp deg!!!
      Nora, du er herlig! Om 2 år skal jeg være som deg, basta bom! 😉

    60. Haha. Det er så gøy at uansett hvordan man vinkler et slikt tema, så er det politisk ukorrekt å si høyt noe om “for feit”. Om du tilfeldigvis hadde vært for spinkel i 2010, hadde du fått de samme tilbakemeldingene om du sa noe som “har fått feitet opp den spinkle ræva” ?
      Du ble til og med definert som “syk i hodet” av enkelte her inne.
      Synes du har gjort en fantastisk jobb og har hatt en vill progresjon med kroppen din. Sammenligningen burde være inspirasjon til alle – uansett hva kroppsidealet er. Og dere med 20 kilo for mye ostepop i jeansen, slutt å bli så fornærmet når verden påminner dere om at det går an å komme seg opp fra sofaen. Det er jo du selv som bestemmer om du er passelig, for feit eller for tynn.
      Alle har for øvrig ulike idealer for hvordan de ønsker å se ut. Så lenge det ikke er skadelig for kroppen, så burde folk flest slutte å rakke ned på folk som ønsker å være tynne – eller folk som ønsker å ha svære muskler. Det skader ikke med litt sunn fornuft.
      Jeg har hele livet fått høre at jeg “burde” ha noen ekstra kilo fordi jeg er lang. (182 cm og 60 kg) Jeg trives som tynn, da jeg synes lange jenter som også har noen kilo ekstra ser litt …store ut. Det har jeg i følge mange ikke lov å si høyt.
      Jeg kan skrive under på at folk synes det er OK å si fra om noen er tynne. Gjerne minner meg på at jeg “vil se syk ut” om jeg går noe særlig mer ned i vekt, eller at de synes det var nærmest egoistisk å være på en etter-fødselsdiett for å sakte men sikkert riste av de siste kiloene. Jeg visste ikke at det var forventet av meg å sitte å spise kjeks etter fødselen… Meg som bryr meg om hva jeg putter i munnen, spiser 5 regelmessige måltider sammensatt av sunne råvarer og passelig mengde kalorier – kan få høre at jeg er usunn av en person som har ti kilo ekstra og spiser to måltider om dagen som består av Grandiosa og sjokolade. For det er norges ansvar å feite opp de som ikke er feite nok. Og de tynne må skjerpe seg!
      Folk er så himla hårsåre. Og folk er livredde for å være politisk ukorrekt. Kjør på, du er beinhard!

    61. Du er jo helt utrolig flott, både før og etterpå!!! Blir jo nesten litt forelska, tihi, hvis det er greit *rødme*
      Du er fantastisk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg