Ukens treningsplan

14.08.2017 - 21:06 2 kommentarer

Jeg vet at jeg ikke er alene om å være glad i mandager, det er så herlig med nye uker! Denne uka har jeg lagt opp til ei heftig treningsuke, så det kommer til å bli kjempegøy med masse svette og endorfiner. Onsdager har jeg to faste gruppetimer, Bootybuilder og Intervallspinn. Her får jeg virkelig trent selv, og disse to timene har gjort underverker for både puls og treningstoleranse på bein de siste månedene. Jeg legger inn to løpeøkter og to styrkeøkter i tillegg, hvor den ene er styrke overkropp og den andre Bodyweight Bootcamp. Sistnenvte kommer til å bli så utrolig gøy, hele kroppen kommer virkelig til å få jobbe på lørdag og jeg håper å se noen av dere der også! (Bootcampen er gratis og åpen for alle, les mer HER.) Totalt vil altså uka mi se slik ut:

Mandag: Styrke overkropp

Tirsdag: Langkjøring 12 km

Onsdag: Intervallspinn + Bootybuilder

Torsdag: Treningsfri

Fredag: Langkjøring 14 km

Lørdag: Bodyweight Bootcamp

Søndag: Treningsfri

Jeg synes det er utrolig greit å planlegge treningsuka, på samme måte som jeg planlegger andre ting. Da er det så lett å plotte trening inn i kalenderen, fordi jeg vet akkurat hva som kommer. Denne uken kommer jeg til å ha to dager treningsfri, andre uker har jeg tre. Det er helt greit, for ingen uker er like. Men hvis du setter opp uka di og ser når du har tid til hva, og bestemmer deg for hva du skal gjennomføre - så klarer du det. Nå som hverdagen har kommet tilbake til mange etter sommerferien er dette mitt beste tips, planlegg treningen din så skal du se hvor mye enklere det blir! 

Planlegger du treningen din? ♥

2 kommentarer

Julian

15.08.2017 kl.15:16

Rutine er alt! Alt blir lettere når det blir en vane! Råe bilder! :D

Hege

16.08.2017 kl.08:43

Hei!

Har et spørsmål angående løping/jogging.

Du skriver i treningsplanen din "12km og 14km" løper du det i strekk? Eg prøvde meg på en 10km tur for 2 måneder siden og klarte å jogge heile, men fy flate å vondt! Ikkje pga melkesyre, med det gjorde direkte vondt i knær og hofte. Har du noen tips til hvordan eg kan bli en bedre distanse jogger? Hilsen frelst av intervall jogging og korte distanser !

Skriv en ny kommentar

hits