En økt i bilder og lunsjgrilling

17.07.2014 - 14:00 7 kommentarer

Dagens økt er i boks og her kommer et lite bildedryss fra den. Det nye programmet er veldig variert, og dagene er veldig ulike. Siden dette er ganske annerledes enn hva jeg er vant til likte jeg ikke programmet helt i begynnelsen, man liker jo helst det man er vant til. Men det er jo nettopp derfor det er fint å bytte treningsprogram i ulike perioder av året, slik at kroppen må jobbe med nye ting. I dag startet jeg med litt rulling og tøying før den første øvelsen som var markløft. Her gjennomfører jeg alltid oppvarmingssett på lettere vekter før jeg kjører hovedsett. Først kjørte jeg 8 reps på 40 kg, 8 på 60 kg, 6 på 80 kg og 4 på 90 før jeg satte i gang med hovedsett. Antall reps og vekter er ulikt fra gang til gang, poenget er at jeg jobber meg oppover og føler meg varm nok til å begynne. Dagens hovedssett var 5 x 4 repetisjoner på 95 kilo i markløft.

Etter markløft ventet sittende roing med 4 sett på 10 repetisjoner, på 41 kg. Deretter gikk jeg videre til skulderpress med manualer, med 3 sett på 10 repetisjoner. Dette er uten tvil en av favorittøvelsene mine for skuldre, og jeg gleder meg til hver eneste gang jeg skal trene skulderpress!

Topp og tights fra Better Bodies / sko fra Inov-8 (alle lenkene i innlegget er reklamelenker)

Sist men ikke minst ventet dips med ekstra vekter, her kjørte jeg 5 sett med 5 repetisjoner. Det var den siste styrkeøvelsen i dag, før geriljacardio ventet! Det utføres ved å varme opp først i et par minutter, før intervalldragene settes i gang. Intervallene er bare 20 sekunder lange, noe som gjør det lett å finne motivasjon til å gjennomføre. Etter de 20 sekundene hopper du av mølla, og stiller deg på siden i 10 sekunder. Deretter er det full spurt i 20 sekunder igjen. Jeg gjennomførte 10 slike drag i dag, med stigning på 5% og farten på 15,5. Her må du kjenne litt selv på hvor du skal ligge, men husk at det skal være 100% innsats på intervallene her! Fordi de bare er 20 sekunder lange må du virkelig jobbe under dragene, og det skal være tungt å gjennomføre de siste dragene. Gjerne bruk noen minutter på å gå deg ned i puls etter det siste draget.



Alltid like fornøyd etter å ha gjennomført en god treningsøkt :) På vei hjem i min nye favoritt-hoodie fra Better Bodies og selvfølgelig den rosa treningsbagen som også kan brukes som sekk.

 Etter denne hefitge starten på dagen måtte jeg bare ha en skikkelig god lunsj. Med en stor salat, potetbåter som tilbehør til grillet kyllingfilet og maiskolber ble det fantastisk godt! Potetene stekes først i ovnen på ca. 200 grader i 30 minutter, og mens de gjør seg ferdig lager du resten av måltidet. Et tips fra meg er å lage dressing av en boks mager kesam, en presset kinesisk hvitløk, litt salt og litt sukrin. Så godt og så enkelt!



7 kommentarer

Celine

17.07.2014 kl.14:25

Hei Nora :) har du begynt med online coaching enda, eller var det bare online personlig trening du skulle? Setter du opp kostplaner også? :)

nathalie

17.07.2014 kl.17:26

Jeg lurer på hvor lange pauser du tar mellom settene? Tenkte mest på markløft-serien din.

minlangehistorie

17.07.2014 kl.19:55

å nam den maten så deilig ut :D

Martine

17.07.2014 kl.20:26

Hei, Nora!

Jeg tror jeg gjorde noe feil i dag når jeg trente markløft.. Mulig jeg ikke var flink nok til å holde ryggen "stram" slik at den ga litt etter eller at jeg ikke varmet opp godt nok.. Men rett etter jeg var ferdig med markløft kjente jeg i hvert fall en SYK smerte i korsryggen, og nå resten av dagen har jeg veldig sterke smerter, klarer ikke bøye meg fram/ned, veldig vondt og vanskelig å sette meg ned og reise meg opp, begynner nesten å gråte.. Eneste som går helt ok uten veldig intense smerter er å stå rett opp og ned og gå sakte...

Har du noen aning om hva dette kan være? Tips om hvordan jeg kan få det bort igjen?

Håper ikke jeg har gjort noe skikkelig dumt og ikke får trent på lenge.. :( Uff..

Håper på svar! :)

Charlotte Tunes

17.07.2014 kl.20:50

Ååå, nam!! Det så ufattelig godt ut. Har søtpotet-fries i ovnen nå, sikle sikle. Gleder meg! :-D

Navn

17.07.2014 kl.21:22

Hvor kjøper man gant tshorter i Trondheim? Og hvor kjøper man Ralph lauren skjorter? Til jente/kvinne/dame ofc:)

Jannicke

17.07.2014 kl.23:16

Tips til geriljaintervaller:

Søk tabata i spotify og finn noen sanger du liker, så får du beskjed om når du må løpe/ ta pause :D Jeg syns iallefall det er mye lettere å pushe meg selv når jeg må høre på musikken, isteden for å se på klokken og 3d-møllen (Y) Ulempen er at hver sang har kun 8 drag, så da må du følge med på tiden selv på de 2 siste :)

Skriv en ny kommentar

hits