hits

Det ene du trenger

Innlegget inneholder annonselenker

Mange av dere har spurt hvordan man skal trene i ferien og ikke minst hvilke kosttilskudd man trenger ha med p tur. Et eget innlegg om ferietrening med kroppsvekt finner du her. Nr det kommer til kosttilskudd p ferien er det egentlig veldig enkelt, det eneste jeg vil anbefale er BCAA. BCAA str for branched amino acids - eller forgrenede aminosyrer som det heter p norsk. BCAA inneholder leucine, valine og icolaucine som er de mest anabole (muskeloppbyggende) aminosyrene vi har. BCAA kan bidra til ke protiensyntesen, forbedre restitisujon og bedre utholdenheten. Det viktigste p ferie er kanskje likevel at BCAA forhindrer nedbrytningen av muskler. Trener du f.eks p tom mage er da BCAA supert - selv trener jeg ofte fastende og inntar BCAA frst. Favoritten min finner du ved klikke p bildet over, og cherry er den beste smaken i mine yne. Smaker bruspulver! Ikke rart jeg gliser fornyd i garderoben nr jeg har denne: 

Gladlaks i garderoben med genser, tights og bag alle fra Better Bodies

Ellers er det bare srge for f i seg nok og riktig mat - s er du good to go for ferietrening. N om sommeren smaker jo frukt og br ekstra godt, noe jeg prver utnytte hver eneste dag. Dagens lunsj og frste mltid ble en stor skl havregrt, med gresk yoghurt, vannmelon, kologiske gojibr og litt sukrin gold. Perfekt pfyll fr beinkta som venter litt senere i dag. I tillegg har jeg et par spennende mter som jeg gleder meg masse til oppdatere dere p! I mellomtiden nsker jeg dere alle en supersporty tirsdag, god trening alle sammen!

14 kommentarer

jeg har samme type bcaa men med vannmelonsmak :) funker som snus den der :)

ha en flott dag videre :D

Hei! Snakket ikke du om g ned i vekt og fettprosent for en fotoshoot du skal ha? Du gr vel ikke ned noe n, med s store porsjoner?

E: vet ikke hva du kaller store porsjoner jeg, men dette er ikke en stor porsjon for meg iallefall ;)

Bfit.blogg.no

Bfit.blogg.no

Hei! Kunne du gitt meg linken til dette kosttilskuddet? :)

Haha, okei. S dette er en mindre porsjon en hva du vanligvis ville ha spist?

Spass til forbrenning har ikke jeg, men du er heldig!

E: husk at jeg spiser etter periodisk faste - 3 mltider om dagen bare :) da er porsjonene ndvendigvis strre!

Bfit.blogg.no: det er bare klikke p det verste bildet :)

Kan bcaa brukes i tillegg til proteinpulver eller kun aleine??? Kva inneholder det av kalorier? Tar du det kun p dager du trener? Syns du Nora er kjempefin ! St p videre, elsker bloggen din!

Hei :)

Jeg lurer ogs litt p bcaa i fht vanlig proteinpulver. Har forsttt det slik at bcaa er deler av innholdet i proteinpulver (en del av proteinet), slik at hvis man tar begge, fr man en ganske stor/for stor dose protein tilsammen? Eller? :)

Er bcaa mer "potent" mtp den lille skjeen man finner i boksen p bcaa til bruk for en dose, mens p endel typer proteinpulver (iallfall fra Proteinfabrikken) skal man bruke to (store) scoops for en porsjon proteinshake?

Hei :-)

Ref sprsml lenger opp her. Stusser over at hun sier at dette er en stor porsjon :O Hvor mange gram havregryn brukte du?

Kari: ja det er ikke s mye akkurat dette :) veier ikke maten min n, men om jeg skulle tippe s kanskje 60-80 g :P

Takk for masse god motivasjon og mattips! Lure bare p koss havregryn du bruke?

Sara: vanlig lettkokte :)

Hei, trener en god del styrke, men har i det siste mistet piffen og motivasjon p trening, og fler ikke jeg fr fremgang, tenkte derfor investere i blant annet preworkout og bcaa. Tar du bcaa hver dag, selv dager du ikke trener? Og de dagene du trener, tas den i tillegg til preworkout fr trening? Skal du da ogs ta bcaa etter trening i tillegg? Eneste tilskuddet jeg har vrt borti er proteinpulver, s p dette omrdet er jeg ganske grnn!

:)

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat