Det ene du trenger

Innlegget inneholder annonselenker

Mange av dere har spurt hvordan man skal trene i ferien og ikke minst hvilke kosttilskudd man trenger å ha med på tur. Et eget innlegg om ferietrening med kroppsvekt finner du her. Når det kommer til kosttilskudd på ferien er det egentlig veldig enkelt, det eneste jeg vil anbefale er BCAA. BCAA står for branched amino acids – eller forgrenede aminosyrer som det heter på norsk. BCAA inneholder leucine, valine og icolaucine som er de mest anabole (muskeloppbyggende) aminosyrene vi har. BCAA kan bidra til å øke protiensyntesen, forbedre restitisujon og bedre utholdenheten. Det viktigste på ferie er kanskje likevel at BCAA forhindrer nedbrytningen av muskler. Trener du f.eks på tom mage er da BCAA supert – selv trener jeg ofte fastende og inntar BCAA først. Favoritten min finner du ved å klikke på bildet over, og cherry er den beste smaken i mine øyne. Smaker bruspulver! Ikke rart jeg gliser fornøyd i garderoben når jeg har denne: 

Gladlaks i garderoben med genser, tights og bag alle fra Better Bodies

Ellers er det bare å sørge for å få i seg nok og riktig mat – så er du good to go for ferietrening. Nå om sommeren smaker jo frukt og bær ekstra godt, noe jeg prøver å utnytte hver eneste dag. Dagens lunsj og første måltid ble en stor skål havregrøt, med gresk yoghurt, vannmelon, økologiske gojibær og litt sukrin gold. Perfekt påfyll før beinøkta som venter litt senere i dag. I tillegg har jeg et par spennende møter som jeg gleder meg masse til å oppdatere dere på! I mellomtiden ønsker jeg dere alle en supersporty tirsdag, god trening alle sammen!

15 kommentarer
    1. Hei! Snakket ikke du om å gå ned i vekt og fettprosent for en fotoshoot du skal ha? Du går vel ikke ned noe nå, med så store porsjoner?

    2. Haha, okei. Så dette er en mindre porsjon en hva du vanligvis ville ha spist?
      Såpass til forbrenning har ikke jeg, men du er heldig!

    3. Kan bcaa brukes i tillegg til proteinpulver eller kun aleine??? Kva inneholder det av kalorier? Tar du det kun på dager du trener? Syns du Nora er kjempefin ! Stå på videre, elsker bloggen din!

    4. Hei 🙂
      Jeg lurer også litt på bcaa i fht vanlig proteinpulver. Har forstått det slik at bcaa er deler av innholdet i proteinpulver (en del av proteinet), slik at hvis man tar begge, får man en ganske stor/for stor dose protein tilsammen? Eller? 🙂
      Er bcaa mer “potent” mtp den lille skjeen man finner i boksen på bcaa til bruk for en dose, mens på endel typer proteinpulver (iallfall fra Proteinfabrikken) skal man bruke to (store) scoops for en porsjon proteinshake?

    5. Hei 🙂
      Ref spørsmål lenger opp her. Stusser over at hun sier at dette er en stor porsjon :O Hvor mange gram havregryn brukte du?

    6. Hei, trener en god del styrke, men har i det siste mistet piffen og motivasjon på trening, og føler ikke jeg får fremgang, tenkte derfor å investere i blant annet preworkout og bcaa. Tar du bcaa hver dag, selv dager du ikke trener? Og de dagene du trener, tas den i tillegg til preworkout før trening? Skal du da også ta bcaa etter trening i tillegg? Eneste tilskuddet jeg har vært borti er proteinpulver, så på dette området er jeg ganske grønn!
      🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg