hits

Rulling og restitisjonsgrt

Da var ukens fjerde styrkekt i boks! At jeg i tillegg har klart gjennomfre to tunge intervallkter p mlla fortjener et klapp p skuldra synes jeg selv. Egentlig liker jeg ikke kjre s mange styrkekter p rad, men jegskal p jentetur i helga og vil det vre alt annet enn trening som gjelder. Derfor har jeg gjort mitt beste for legge ned en god innsats p treningsfronten tidlig i uka, noen ganger m man bare litt. Det er jo tross alt treninga som skal passe inn i hverdagen, og ikke hverdagen som skal tilpasses treninga. I dag var det vr alles kjre legday som sto p planen, og kta s slik ut:

Kneby 3 x 6

Strake marklft 3 x 8

Utfall bakover i smith p step3 x 10 hvert bein

Glutebridge med beina p p step 3 x 8

Reverse hyper i kabel 3 x 10 hvert bein

Fr beinktene mine tar jeg alltid ulike mobiliseringsvelser, ogbruker noen minutterp egenmassasje. Det faktisk helt uaktuelt for meg g igang med kta fr dette er gjort, s viktig er det! Tanken bak egenmassasje p rulle er lse restiriksjoner som ligger i muskulaturen og jobbe med triggerpunkt og lsvev. Du bruker din egen kroppsvekt til skape trykk i muskulaturen, og hvis du opplever stivhet eller smerter i muskulaturen kan egenmassasje virkelig hjelpe. Blodsirkulasjonen til omrdet vil ogs ke, og selvopplever jeg bedre kontakt ved bruk av massasjerulle. De fleste treningssenter har slike ruller n, men har de ikkedetanbefaler jeg investere i en rulle til en rimelig penge.

Ulike massasjeruller finner du her. Topp / tights / sko for styrketrening ( reklamelenker)


Etter denne kta fortjente jeg virkelig et bra restitusjonsmltid. Som vanlig ble valget min kjre havregrt, men med en liten vri. koke grten med kokosmelk er ikke bare fantastisk godt, men ogs veldig mettende. Kokosmelk inneholder mye sunt fett, som gjr at denne grten blir nringsrik og et veldig godt resitusjonsmltid. Igjen hadde jeg lyst p sjokolade, og tilsatte kakaopulver i grten, kokos og sjokolade er jo s godt sammen! Jeg brukte 80 g havgregyn, 80 g kokosmelk, 2 ss sukrin+,2 ss kakao og 2 dl vann. Som topping gikk jeg for mager vaniljekesam, gojibr, kokosflak og et par ruter mrk sjokolade. Nrsjokoladebitene rres inn i den varme grten smelter den ogs, helt fantastisk! Dette eren skikkelig powerbowl med andre ord, full av nring, antioksidanter og med utrolig god smak. Hverdagsluksus!



9 kommentarer

Du er s flink Nora! lese bloggen din gjr det letter for meg hive med rundt p treningssenteret, jippi for inspo! Jeg bare lurer p hvor mange kalorier grten ca inneholder, med topping og alt? :-)

Ha en fin dag videre!

Thea: hei :) nei jeg aner ikke, kalorier regner jeg ikke p. men det kan regnes ut p matvareguiden.no hvis du nsker vite det :)

Du er en stor inspirasjon, bde innen trening og mat :)

Fungerer dette p ryggen ogs? Er helt sinnsykt stiv i ryggen. Spesielt korsryggen

Kokosmelk light eller den harde (fullfett)? :)

Ole: jeg bruker alltid fullfett :)

Katharina: ja! Foamroll situps er en perfekt velse da :)

Er det snn at du fler du m ta igjen for manglende trening, eller trene ekstra siden du skal p tur? Er ikke det en litt skadelig tankegang? Det virker ikke som om det er treningen som skal passe inn i hverdagen da..

Linn: jeg trener mer fordi jeg absolutt ikke skal tenke p trening hele helgen, for da skal jeg ha fri :) skulle jeg ha tilpasset hverdagen etter treningen hadde jeg jo ikke tatt treningsfri, men gjennomfrt de planlagte ktene :)

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat