Torsk og tidligøkt

30.01.2014 - 12:02 14 kommentarer

Torsdagsmorgen og jeg er ferdigtrent for dagen! Så god følelse å være ferdig med treningen tidlig, jeg har så god energi på morgenen og da er det perfekt å få brukt den på gymmet. Jeg hadde avtalt en treningsdate med Kristine - det gjør det så mye lettere å stå opp når alarmen ringer. Vi trente skuldre, armer og mage før vi avsluttet med litt cardio og foamrolling. Jeg er egentlig ikke så glad i å trene mage, og har en lei tendens til å hoppe over den. "Jeg tar det i morgen" sier jeg til meg selv, men så gjør jeg jo aldri det. Det SKAL jeg bli flinkere til, jeg har jo flere ganger klaget på små mageruter - men you get what you work for sies det jo, så det er ikke rart mine er små! Det er så fint med skikkelig markete ruter på scenen synes jeg - og det vil jeg også ha. Da må jeg legge ned litt ekstra innsats på akkurat den biten, og en av øvelsene vi kjørte i dag var rollouts på abwheel. Selv på knærne river denne skikkelig, og jeg vet allerede at jeg kommer til å være stiv i morgen.


En annen ting jeg gjerne vil få til er å gå ut i spagaten! Derfor brukte jeg de siste 20 minuttene på trening i dag til å rulle på foamroller og tøying. Jeg er faktisk helt latterlig stiv, så det har jeg bare godt av. Etter noen søk på google har jeg lest meg frem til at det skal være mulig å lære seg det på 4-6 uker, så da får vi se om jeg er en av de som klarer det. Jeg skal i allefall prøve mitt beste :) Har dere noen gode tips til hvordan jeg skal klare det så del de gjerne i kommentarfeltet! I gjengjeld kan gi dere et supert tips til tilbereding av torsk. I går hadde jeg lavdag på dietten min, som vil si at jeg spiser mye fett og proteiner, men mindre karbohydrater. En rett som passer perfekt på en slik dag er kokostorsk! Denne retten spiste jeg nesten hver dag under forrige diett, og selv om jeg ikke ble lei da kjenner jeg at det er veldig greit med litt mer variasjon denne gangen, Uansett er denne retten veldig god enten du er på diett eller ikke :) Stek torskefilet i kokosmelk, og tilsett finhakket chili, hvitløk, salt og gjerne litt fersk ingefær for ekstra smak. Kokosmelk er en super kilde til sunt fett, i tillegg til at det gir en utrolig god smak til både torsk og annet kjøtt. Som tilbehør stekte jeg masse grønnsaker og  en diettvennlig karamellisert løk. Dette lager jeg enkelt og greit ved å smelte 2-3 ss sukrin i panna, før jeg tilsetter finhakket løk og bruner denne. Virkelig sunn og god hverdagsmat!




Nå venter jobb for min del - og i morgen blir jeg skolejente igjen. Herregud som jeg gleder meg :) Ha en riktig fin torsdag alle sammen, god trening i dag!

14 kommentarer

Solvor

30.01.2014 kl.12:04

Ååååh, som jeg gleder meg til å høre om skolegang, Nora! Stå på, du er en motivasjonsfaktor for meg og mange andre!

Sara

30.01.2014 kl.12:06

Så deg på HIT i dag, synes den toppen der var så fin :)
Deilig torsketips! Mange forbinder torsk med kjedelig, smaklaus fisk - men det er ikkje så masse som skal til for få enn smakfullt og deilig måltid :)

Ha en fortsatt fin Torsdag!

Lea

30.01.2014 kl.16:07

Hei! :)

bare lurte på en ting, hvor mye kreatin tar du pr dag? de dagene du har trening og ikke?

Tina

30.01.2014 kl.16:33

Hvor mye kokosmelk i forhold til torsk bruker du i denne retten?

30.01.2014 kl.17:56

Kan du skrive et innlegg med hvordan/tips til å minske fettprosenten? Hadde blitt satt pris på! :) elsker bloggen min, du motiverer meg veldig, og har lært mange øvelser fra deg som jeg bruker ofte! Stå på :)

Fitnessnora

30.01.2014 kl.18:14

Tina: jeg bruker 50 g kokosmelk per 100 g torsk :)

Fitnessnora

30.01.2014 kl.18:15

Lea: tar min. 5 gram kreatin hver dag, uavhengig av trening eller ikke :)

30.01.2014 kl.18:31

Ab-roller med svai rygg, not so good

Bjørgunn Minde

30.01.2014 kl.19:53

Skal du ta utdanningen din hos AFPT? Isåfall, ser jeg deg der :D

Fitnessnora

30.01.2014 kl.20:33

Bjørgunn Minde: ja det skal jeg! Gleder meg virkelig til i morgen :D

Bjørgunn Minde

30.01.2014 kl.21:42

Jeg også, men skal nok være hardt. Satser på at vi begge står med glans :) Snakkes i morgen! :)

Hans & Vendla - CheerN'Fitness

31.01.2014 kl.18:39

Hei Nora :D leste at du ville prøve å gå ned i spagaten på 2-4 uker. Ja det står på nettet at det er full mulig, men det er absolutt ikke anbefale. For det kan faktisk føre til skade. Så håper du heller bruker litt mer tid, men stå på ;) Du klarer det tilslutt ;)

Mari

02.02.2014 kl.12:05

Jeg er enig med CheerN'Fitness, det kan virkelig gjøre skade på deg. Det spørs først og fremst hvilken spagat du skal komme deg ned i. Jeg er selv turner, så dette føler jeg at jeg kan haha. Ettersom du er over 20 år gammel, kan guttespagaten være et problem. Hvis man som barn(før å ha nådd puberteten) har klart å gå ut i guttespagaten, er det mulig som eldre å komme seg ut igjen. Men hvis du ikke har gått ut i guttespagaten før puberteten har hoftene dine veldig vanskeligheter med å komme seg helt ut i ytterstilling. Det er her skaden kan gjøres, hvis du presser deg helt ut. Nå vet ikke jeg om du gikk ut i guttespagaten som barn, men hvis ikke så kan du heller ha som mål å klare jentespagaten! Den er ikke like skadelig, ettersom leddet er mer fleksibelt i den ytterstillingen du har i jentespagaten. Lykke til Nora, dette klarer du hvis du vil!

Skriv en ny kommentar

hits