hits

Torsk og tidligkt

Torsdagsmorgen og jeg er ferdigtrent for dagen! S god flelse vre ferdig med treningen tidlig, jeg har s god energi p morgenen og da er det perfekt f brukt den p gymmet. Jeg hadde avtalt en treningsdate med Kristine - det gjr det s mye lettere st opp nr alarmen ringer. Vi trente skuldre, armer og mage fr vi avsluttet med litt cardio og foamrolling. Jeg er egentlig ikke s glad i trene mage, og har en lei tendens til hoppe over den. "Jeg tar det i morgen" sier jeg til meg selv, men s gjr jeg jo aldri det. Det SKAL jeg bli flinkere til, jeg har jo flere ganger klaget p sm mageruter - men you get what you work for sies det jo, s det er ikke rart mine er sm! Det er s fint med skikkelig markete ruter p scenen synes jeg - og det vil jeg ogs ha. Da m jeg legge ned litt ekstra innsats p akkurat den biten, og en av velsene vi kjrte i dag var rollouts p abwheel. Selv p knrne river denne skikkelig, og jeg vet allerede at jeg kommer til vre stiv i morgen.


En annen ting jeg gjerne vil f til er g ut i spagaten! Derfor brukte jeg de siste 20 minuttene p trening i dag til rulle p foamroller og tying. Jeg er faktisk helt latterlig stiv, s det har jeg bare godt av. Etter noen sk p google har jeg lest meg frem til at det skal vre mulig lre seg det p 4-6 uker, s da fr vi se om jeg er en av de som klarer det. Jeg skal i allefall prve mitt beste :) Har dere noen gode tips til hvordan jeg skal klare det s del de gjerne i kommentarfeltet! I gjengjeld kan gi dere et supert tips til tilbereding av torsk. I gr hadde jeg lavdag p dietten min, som vil si at jeg spiser mye fett og proteiner, men mindre karbohydrater. En rett som passer perfekt p en slik dag er kokostorsk! Denne retten spiste jeg nesten hver dag under forrige diett, og selv om jeg ikke ble lei da kjenner jeg at det er veldig greit med litt mer variasjon denne gangen, Uansett er denne retten veldig god enten du er p diett eller ikke :) Stek torskefilet i kokosmelk, og tilsett finhakket chili, hvitlk, salt og gjerne litt fersk ingefr for ekstra smak. Kokosmelk er en super kilde til sunt fett, i tillegg til at det gir en utrolig god smak til bde torsk og annet kjtt. Som tilbehr stekte jeg masse grnnsaker og en diettvennlig karamellisert lk. Dette lager jeg enkelt og greit ved smelte 2-3 ss sukrin i panna, fr jeg tilsetter finhakket lk og bruner denne. Virkelig sunn og god hverdagsmat!




N venter jobb for min del - og i morgen blir jeg skolejente igjen. Herregud som jeg gleder meg :) Ha en riktig fin torsdag alle sammen, god trening i dag!

14 kommentarer

h, som jeg gleder meg til hre om skolegang, Nora! St p, du er en motivasjonsfaktor for meg og mange andre!

S deg p HIT i dag, synes den toppen der var s fin :)

Deilig torsketips! Mange forbinder torsk med kjedelig, smaklaus fisk - men det er ikkje s masse som skal til for f enn smakfullt og deilig mltid :)

Ha en fortsatt fin Torsdag!

Hei! :)

bare lurte p en ting, hvor mye kreatin tar du pr dag? de dagene du har trening og ikke?

Hvor mye kokosmelk i forhold til torsk bruker du i denne retten?

Kan du skrive et innlegg med hvordan/tips til minske fettprosenten? Hadde blitt satt pris p! :) elsker bloggen min, du motiverer meg veldig, og har lrt mange velser fra deg som jeg bruker ofte! St p :)

Tina: jeg bruker 50 g kokosmelk per 100 g torsk :)

Lea: tar min. 5 gram kreatin hver dag, uavhengig av trening eller ikke :)

Ab-roller med svai rygg, not so good

Bjrgunn Minde

Bjrgunn Minde

Skal du ta utdanningen din hos AFPT? Isfall, ser jeg deg der :D

Bjrgunn Minde: ja det skal jeg! Gleder meg virkelig til i morgen :D

Bjrgunn Minde

Bjrgunn Minde

Jeg ogs, men skal nok vre hardt. Satser p at vi begge str med glans :) Snakkes i morgen! :)

Hei Nora :D leste at du ville prve g ned i spagaten p 2-4 uker. Ja det str p nettet at det er full mulig, men det er absolutt ikke anbefale. For det kan faktisk fre til skade. S hper du heller bruker litt mer tid, men st p ;) Du klarer det tilslutt ;)

Jeg er enig med CheerN'Fitness, det kan virkelig gjre skade p deg. Det sprs frst og fremst hvilken spagat du skal komme deg ned i. Jeg er selv turner, s dette fler jeg at jeg kan haha. Ettersom du er over 20 r gammel, kan guttespagaten vre et problem. Hvis man som barn(fr ha ndd puberteten) har klart g ut i guttespagaten, er det mulig som eldre komme seg ut igjen. Men hvis du ikke har gtt ut i guttespagaten fr puberteten har hoftene dine veldig vanskeligheter med komme seg helt ut i ytterstilling. Det er her skaden kan gjres, hvis du presser deg helt ut. N vet ikke jeg om du gikk ut i guttespagaten som barn, men hvis ikke s kan du heller ha som ml klare jentespagaten! Den er ikke like skadelig, ettersom leddet er mer fleksibelt i den ytterstillingen du har i jentespagaten. Lykke til Nora, dette klarer du hvis du vil!

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat