hits

Spis grnnsakene dine :)

Jeg spiser MYE grnnsaker i lpet av en dag, ofte over 1 kilo. Grnnsaker inneholder vitaminer og antioksidanter, og de fleste er klar over at grnnsaker er bra for oss. Likevel er Norge et av de landene i Europa som spiser minst grnnsaker. I tillegg til at de er sunne har de fleste grnnsaker ogs et lavt innhold av kalorier, som gjr at du kan spise store mengder av det med god samvittghet :) Spiser man seg mett p skikkelig mat er sjansen mindre for at man faller for cravings som kan oppst ilpet av dagen.

I tillegg til wok og salater er brokkolimos en av mine favorittmter tilberede grnnsaker p. Det er faktisk skikkelig godt, jeg lover! Jeg koker en pakke frossen brokkoli med mye krydder jeg liker. S heller jeg av vannet,, fr jeg legger brokkolien i en bolle sammen med en halv boks cottage cheese. Bland det hele godt med en stavmikser og NYT!Nringsinnhold p mosen er ca 265 kalorier, 8 g fett, 32 g protein og 11 g karb. Sunt og godt :)




Dagens middag: svinekjtt og brokkolimos

Jeg har treningsfri fra styrke i dag, og skal kun kjre en time cardio p gymmet. Regner med det blir 20 minutter hver p mlla, stepmaskina og ellipsemaskina i dag ogs, jeg gr s fort lei hvis ikke. Skal ogs begynne med et Iherb innlegg, med alt om hvordan man bestiller og favorittproduktene mine. Hvis jeg rekker det kommer det i kveld, hvis ikke blir det first thing in the morning :) Ha en flott tirsdag videre alle sammen!

31 kommentarer

Brokkolimos var et artig pfunn :D Ser godt ut!

Hei!

Kunne du skrive noe om styrke hos jenter? Hva br vre et realistisk ml i feks benk, marklft, pull-ups og dips? Per dags dato klarer jeg ingen pull-ups, s mlet mitt er jo frst og frems f til en. Men er kun en egentlig bra? Jeg husker jo nr vi hadde gymtime s var det bare n jente som klarte det, resten mtte bruke "jenteversjonen". Hva tar du? I benk tar jeg 50 kg (veier 59) og tar 6 ordentlige dips. Marklft aner jeg ikke, men det skal jeg f testet neste trenigskt? Hva er normalt, hva er bra? Har prvd Google etter snn informasjon, men vanskelig da det ofte er gutta som svarer p snne debatter og virker som om de mener at feks alt under 10-20 pullups for en dame ikke er imponerende.

Heei Nora! Frst m jeg bare benytte sjansen til si at jeg beundrer deg virkelig for din sterke vilje og pgangsmot. Veldig imponerende! Ogs har jeg et sprsml : Hvordan kan jeg trene lrene mine? har du noen velser som er gode?

Hilsen Louise

Jeg spisre mye grnnsaker og ntter i gr, men det gav meg ls mage og jeg har kastet opp. Tror aldri jeg fr ned en brokkoli eller paprika igjen. :/

S gy, jeg skrev nettopp et innlegg om at du m spise fisken din, og s kom dette, herlig! Den brokkolimosen m forresten prves! :D

Du skrev tidligere noe om hvor du kjpte tannbleking.. Har du link? Og hvilket produkt bruker du der selv? Funker det bra? Bivirkninger?

Va cardio p plan her idag , d va godt:))

Grnnsaker e jo digg:P Ha ein fin tirsdag;))

Lager mye brokkolipur, men aldri laget med spass mye cottage cheese - det skal jeg jammen prve meg p neste gang!

Brokkolimos er s godt! Selv moser jeg ofte litt stpotet sammen med det og :-)

Brokkolimos s jo sykt godt ut! :) det skal prves ut etter dietten ;)

Jeg gleder meg til innlegget om iherb. Jeg kjenner at jeg trenger litt info om lifesavers p diett ;) m begynne spice opp torsken snart :)

Ha en fin kveld!

Kan bekrefte at denne mosen er helt fantastisk god! I alle fall halvannet r siden jeg lagde den frste gang og som tilbehr til svinekjtt er den BEST!!! Litt fersk hvitlk, salt og pepper er alt som skal til;)

Flott innlegg!

Anbefaler deg prve gulrotstappe(300 gr gulrot, en liten potet, salt, pepper, melk og eventuelt smr). Er kjempe digg! Ellers er blomklpure og klrotstappe storfavoritter :-D

DEN var ikke s dum nei! :)

Anbefaler rosenklpur og blomkl- og sellerirotpure ogs! Kjempegodt.

Broccolimos, det skal prves, det ser vildt godt ud ;) og tak for denne fantastiske blog Nora, det er sknt at flge dig :)

Hei Nora!

Jeg m igjen skryte av en veldig bra blogg :)

Et par sprsml (som kanskje kan vre litt vanskelig svare p) , men hvor mye (eller lite?) cardio trener du med tanke p at du nsker mye markerte muskler OG lite fett ... Er det ikke litt snn at man nesten ikke skal trene cardio da?

Jeg trener styrke 4-5 dager i uken (ikke for bli "Stor"), men for f synlige muskler og s lav fettprosent som mulig. Br jeg legge inn noe cardio i tillegg synes du?

Hei Nora. Har fulgt med p bloggen din en stund n og syntes den er virkelig bra. Ta gjerne en titt p min om kosthold og trening. ;) st p videre!

MONA: Jeg kjpte fra www.nyttsmil.no. Veldig fornyd og merket ingen bivirkninger :)

Elsker bloggen din! Bare lurer p en liten ting, isteden for smspise mat hele tiden, spiser jeg frukt (MYE FRUKT) kan bli opptil 10 stk per dag, men n har jeg sluttet med brd, sukker og melk og spiser heller knekkebrd. Bare lurte p, kan jeg g opp i vekt at spise s mye frukt? trener nok s ofte :-)

Du er s flink! :)Hvor i all verden henter du motivasjonen din til spise s riktig og sunt hele tiden? Trenger noen tips. Gr konstant rundt med cravings p sjokolade, selv om jeg spiser meg god og mett p ordentlig mat som rent kjtt og grnnsaker til mltidene.

1 kg? o.O woow. Har en del igjen fr jeg er der:-) Men ja, grnnsaker er sunt og digg! Skal prve ha mere fokus p det!

Bloggen din er forresten sykt motiverende!

Mmmm, s veldig god ut....! Skal lage den mosen, syns brokkoli er blitt s kjeeedelig i det siste...

Hege: Jeg gjr ikke det HELE tiden :) I helgene unner jeg meg det jeg har lyst p, men aldri i hverdagene. Fin mte balansere det p synes jeg :) Og da smaker sjokoladen mye bedre nr jeg frst spiser den ogs :D

Anonym: Man kan legge p seg av spise mye frukt ja :)man legger p seg av alt hvis det blir for mye av det gode :) hvis du legger inn det du spiser p www.vektklubben.no kan du sjekke hvor mye kalorier du fr ideg. Jeg ville byttet ut noen av fruktene med grnnsaker om jeg var deg :)

Stian: Tusen takk for det! hvis du nsker lavere fettprosent ville jeg nok ha lagt inn litt cardio ja :) P dietten mot konkurranse gikk jeg ca 1 time hver dag i tillegg til styrke 4-5 dager i uka. Akkurat n kjrer jeg 3 cardiokter i uka :)

Genalt!! jeg eelsker bde brokkoli og cc :D Takk for tips!

Funker det blande dette i blenderen tro? Alts brokkolimosen? :)

Forslag til hva man kan bruke istedet for cottage chees - om man har melkeallergi? :)

Mmmm, ser deilig ut. Spises den kald? Jeg ser for meg at den blir kald nr du blander inn cottage cheese, men kanskje det bare er tull og tys? Blir brokkolimos og hjemmelaget burger til middag i dag!

Prvde mosen din idag! Kjempe god:) Takk for god id!!

Hvor mange gram brokkoli blir det snn ca? :)

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat