Spis grønnsakene dine :)

Jeg spiser MYE grønnsaker i løpet av en dag, ofte over 1 kilo. Grønnsaker inneholder vitaminer og antioksidanter, og de fleste er klar over at grønnsaker er bra for oss. Likevel er Norge et av de landene i Europa som spiser minst grønnsaker. I tillegg til at de er sunne har de fleste grønnsaker også et lavt innhold av kalorier, som gjør at du kan spise store mengder av det med god samvittghet 🙂 Spiser man seg mett på skikkelig mat er sjansen mindre for at man faller for cravings som kan oppstå iløpet av dagen.

I tillegg til wok og salater er brokkolimos en av mine favorittmåter å tilberede grønnsaker på. Det er faktisk skikkelig godt, jeg lover! Jeg koker en pakke frossen brokkoli med mye krydder jeg liker. Så heller jeg av vannet,, før jeg legger brokkolien i en bolle sammen med en halv boks cottage cheese. Bland det hele godt med en stavmikser og NYT!  Næringsinnhold på mosen er ca 265 kalorier, 8 g fett, 32 g protein og 11 g karb. Sunt og godt 🙂




Dagens middag: svinekjøtt og brokkolimos

Jeg har treningsfri fra styrke i dag, og skal kun kjøre en time cardio på gymmet. Regner med det blir 20 minutter hver på mølla, stepmaskina og ellipsemaskina i dag også, jeg går så fort lei hvis ikke. Skal også begynne med et Iherb innlegg, med alt om hvordan man bestiller og favorittproduktene mine. Hvis jeg rekker det kommer det i kveld, hvis ikke blir det first thing in the morning 🙂 Ha en flott tirsdag videre alle sammen!

31 kommentarer
    1. Hei!
      Kunne du skrive noe om styrke hos jenter? Hva bør være et realistisk mål i feks benk, markløft, pull-ups og dips? Per dags dato klarer jeg ingen pull-ups, så målet mitt er jo først og frems å få til en. Men er kun en egentlig bra? Jeg husker jo når vi hadde gymtime så var det bare én jente som klarte det, resten måtte bruke “jenteversjonen”. Hva tar du? I benk tar jeg 50 kg (veier 59) og tar 6 ordentlige dips. Markløft aner jeg ikke, men det skal jeg få testet neste trenigsøkt? Hva er normalt, hva er bra? Har prøvd å Google etter sånn informasjon, men vanskelig da det ofte er gutta som svarer på sånne debatter og virker som om de mener at feks alt under 10-20 pullups for en dame ikke er imponerende.

    2. Heei Nora! Først må jeg bare benytte sjansen til å si at jeg beundrer deg virkelig for din sterke vilje og pågangsmot. Veldig imponerende! Også har jeg et spørsmål : Hvordan kan jeg trene lårene mine? har du noen øvelser som er gode?
      Hilsen Louise

    3. Jeg spisre mye grønnsaker og nøtter i går, men det gav meg løs mage og jeg har kastet opp. Tror aldri jeg får ned en brokkoli eller paprika igjen. :/

    4. Du skrev tidligere noe om hvor du kjøpte tannbleking.. Har du link? Og hvilket produkt bruker du der selv? Funker det bra? Bivirkninger?

    5. Brokkolimos så jo sykt godt ut! 🙂 det skal prøves ut etter dietten 😉
      Jeg gleder meg til innlegget om iherb. Jeg kjenner at jeg trenger litt info om lifesavers på diett 😉 må begynne å spice opp torsken snart 🙂
      Ha en fin kveld!

    6. Flott innlegg!
      Anbefaler deg å prøve gulrotstappe(300 gr gulrot, en liten potet, salt, pepper, melk og eventuelt smør). Er kjempe digg! Ellers er blomkålpure og kålrotstappe storfavoritter 😀

    7. Broccolimos, det skal prøves, det ser vildt godt ud 😉 og tak for denne fantastiske blog Nora, det er skønt at følge dig 🙂

    8. Hei Nora!
      Jeg må igjen skryte av en veldig bra blogg 🙂
      Et par spørsmål (som kanskje kan være litt vanskelig å svare på) , men hvor mye (eller lite?) cardio trener du med tanke på at du ønsker mye markerte muskler OG lite fett … Er det ikke litt sånn at man nesten ikke skal trene cardio da?
      Jeg trener styrke 4-5 dager i uken (ikke for å bli “Stor”), men for å få synlige muskler og så lav fettprosent som mulig. Bør jeg legge inn noe cardio i tillegg synes du?

    9. Elsker bloggen din! Bare lurer på en liten ting, isteden for å småspise mat hele tiden, spiser jeg frukt (MYE FRUKT) kan bli opptil 10 stk per dag, men nå har jeg sluttet med brød, sukker og melk og spiser heller knekkebrød. Bare lurte på, kan jeg gå opp i vekt at å spise så mye frukt? trener nok så ofte 🙂

    10. Du er så flink! :)Hvor i all verden henter du motivasjonen din til å spise så riktig og sunt hele tiden? Trenger noen tips. Går konstant rundt med cravings på sjokolade, selv om jeg spiser meg god og mett på ordentlig mat som rent kjøtt og grønnsaker til måltidene.

    11. 1 kg? o.O woow. Har en del igjen før jeg er der:-) Men ja, grønnsaker er sunt og digg! Skal prøve å ha mere fokus på det!
      Bloggen din er forresten sykt motiverende!

    12. Hege: Jeg gjør ikke det HELE tiden 🙂 I helgene unner jeg meg det jeg har lyst på, men aldri i hverdagene. Fin måte å balansere det på synes jeg 🙂 Og da smaker sjokoladen mye bedre når jeg først spiser den også 😀

    13. Anonym: Man kan legge på seg av å spise mye frukt ja :)man legger på seg av alt hvis det blir for mye av det gode 🙂 hvis du legger inn det du spiser på http://www.vektklubben.no kan du sjekke hvor mye kalorier du får ideg. Jeg ville byttet ut noen av fruktene med grønnsaker om jeg var deg 🙂

    14. Stian: Tusen takk for det! hvis du ønsker lavere fettprosent ville jeg nok ha lagt inn litt cardio ja 🙂 På dietten mot konkurranse gikk jeg ca 1 time hver dag i tillegg til styrke 4-5 dager i uka. Akkurat nå kjører jeg 3 cardioøkter i uka 🙂

    15. Mmmm, ser deilig ut. Spises den kald? Jeg ser for meg at den blir kald når du blander inn cottage cheese, men kanskje det bare er tull og tøys? Blir brokkolimos og hjemmelaget burger til middag i dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg