Feriemodus

God morgen! Jeg har akkurat spist en stor tunfisksalat til frokost, og sitter nå krøllet sammen under et teppe på sofaen. Jeg er virkelig i feriemodus, noen ganger er det fantastisk godt å gjøre ingenting. Jeg får nyte det så lenge jeg kan, for neste uke er det tilbake til hverdagen igjen 🙂 Jeg skal selvfølgelig ikke være like lat hele dagen, da hadde jeg gått på veggen. Jeg synes det er ubehagelig å gå flere dager uten å trene, rett og slett fordi jeg har et behov for å få bruke kroppen min. Tidligere var jeg ei spinningjente og kunne sykle mil eller mil. Nå er det styrketrening som har tatt over, og jeg har mye større treningsglede av dette. Det er utrolig viktig å finne glede i det man gjør, hvis ikke kan trening fort bare bli et pes. Så tren det du synes er mest morsomt og får mest utbytte av – og ikke nødvendigvis det alle andre mener du bør trene.

Jeg synes det er veldig gøy å se flere jenter som løfter vekter, og håper det blir flere og flere fremover 🙂 Det er bare å ta mot til seg å gå inn i frivektarealet., og vis gutta at jenter kan gjøre det minst like bra! Det er selvfølgelig lov å ikke like det, men gi det en sjanse iallefall 🙂  Økta mi idag kommer til å se slik ut :

Knebøy 3 x 5, 64 kg

Militærpress 3 x 5, 32 kg

Chins 3 x max repetisjoner

Dips m/5 kg 5 x max repetisjoner 

Sidehev 3 x 12, 7,5 kg

For dere som har fulgt bloggen min en stund, så husker dere kanskje at Kaliber sin “Wall of fame” var noe av det som inspirerte meg til å begynne med bodyfitness. Jeg ble så utrolig facinert over kroppene på bildene, og bestemte meg for at jeg også ville opp på den veggen. Og gjett hvem som ble glad når bildet i midten dukket opp på veggen like før nyttår? 😀

25 kommentarer
    1. Sånn ferietilværelse skulle jeg gjerne hatt selv nå kjenner jeg 🙂 Eneste lyspunktet i løpet av skoledagen er matpakkene! …til skrekk og gru for da andre i klasserommet som må snuse inn tunfisklukta, hehehe.
      Så gøy at du er oppe på veggen, der blir du hengende til stor inspirasjon for andre jenter 😀

    2. Gratulerer masse med veggen Nora!;D
      Lurer på om du forsatt går på periodisk faste og hva du evt har merket at er fordeler og ulemper med denne typen spising?
      Ha en fin dag!

    3. Hei! Takker for at du inspirerer. For det gjør du så absolutt. Jeg har vært en av de som har trent hard kondisjon og ikke spist mer enn 1000 kcal. Etter å ha lest bloggen din har jeg gått over til å spise mye mer og trene hard styrke. Så tusen takk 🙂 Men hvor mye kcal burde jeg spise? Hvis absolutt få muskler og gå ned i fettprosent (veier 66 kg og er 168 cm høy)

    4. Hei Nora! Liker bloggen din veldig godt!
      Lurer på om du har kjennskap til Bodypump som går på sats? Og hva du evt syns om disse timene? Jeg har lest innlegget der du skriver om at vi jenter burde hive oss ut i studio sammen med resten av muskelguttene, men føler meg fortsatt ikke komfortabel med det og vil heller gå på bodypump-timene. Jeg liker også at jeg MÅ ta repetisjoner til jeg ikke orker mer, noe jeg ikke gjør hvis jeg trener alene i studio (jada jada viljestyrke). Så, hva er din mening om bodypump-timene? (hvis du har kjentskap til det)

    5. Gratulerer Nora! Det fortjener du! 😉 Når det gjelder fitness, så er jeg ikke helt der, men begynte å trene styrke pga deg og bloggen din! Det er så gøy! Ville bare si tusen takk, du inspirerer! 🙂

    6. Hei! Elsker å lese bloggen din og du er en utrolig bra inspirasjon for mange av oss som elsker idrett, men aldri “orker” 😀
      Er selv en jente på 19 år som har drevet aktivt med fotball i 14 år. Pleier å gå på elixia og løpe på tredemøllen i typ 45-60min og litt styrke..Etterhvert har dette blitt utrolig kjedelig, og jeg vil ha litt resultater..derfor lurte jeg på om du har noen tips til trening av fremside/bakside lår, rumpe og mage?
      Blir veldig glad for svar:D

    7. Go Nora! Du inspirerer mange, men jeg har er spørsmål angående forrige innlegg? Jeg har alltid trodd at løping på mølle uten å holde fast i håndtakene har vært den øvelsen som forbrenner mest. Har man samme utbytte av stepmaskin og ellipsemaskina?

    8. Ser ut til at du hadde ei herlig økt med bare go’øvelser i går 😉 Kjører du mye på tunge baseløft nå eller? Hva er fokuset for tida?? 🙂

    9. Tusen takk alle dere, synes det var veldig selv også 🙂
      Anne: Det skal jeg lage vet du, ingen problem! Setter i gang nå 🙂
      Anonymsen:Jeg løper aldri på mølla, jeg går bare i raskt tempo. Så lenge pulsen holder seg på samme nivå har det ikke noe å si hvilken maskin jeg bruker. Holder meg alltid mellom 120-140 🙂
      Astrid: Det hadde jeg! Kjører på med baseøvelser og lineær økning av vektene så lenge jeg kan. Skal prøve å bli sterkere nå, da jeg kun har fokusert på volum tidligere.

    10. Du ser fantastisk ut! Virkelig bombshell 😀
      Jeg lurer på hvor du henter inspirasjon fra? Utenom bildene på Kaliber så klart! Leste et innlegg her med bilder av et par stykker, men kunne du ha lagt ut linker til noen av bloggene eller sidene du er innom? Eller bare et par bra nettsteder? Vet om fitnessbloggen og Anneli’s side 🙂
      Jeg, som så mange andre av leserne dine, har fått kjempestor interesse for fitness,og suger til meg alt som en svamp! Virkelig klar for å ta styrketreningen to the next level 🙂

    11. Så moro med veggplass 😀
      Jeg liker veldig godt å jogge, har som mål halv- eller helmaraton til september 🙂 Andre syns jeg er rar, å løpe er jo sååå kjedelig syns de. Jeg syns det er moro, det er det viktigste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg