Tacotips

Her i huset spiser vi taco minst en gang i uken, det er jo så enkelt og så godt! For å ikke bli lei er jeg flink til å variere tacoen slik at det forsatt blir en spennende rett. I dag brukte jeg speltlompechips som tilbehør, fremgangsmåten finner dere i dette innlegget. Det smaker supergodt, og er et mye bedre alternativ enn å ha nachos til tacoen. Det var kanskje ikke så revolusjonerende, men det neste tipset tror jeg dere kommer til å bli overrasket. Det er jo veldig godt med mango i tacoen, fordi den søte smaken passer så godt sammen med det sterke kjøttet. I dag er mangoen byttet ut med banan, og det ble kjempegodt! Akkurat som mango gir den sødme til retten, og gir den virkelig et løft. Prøv det neste gang taco skal serveres hjemme hos deg også!

Et siste tips er at Rema har kommet med et tacokrydder som er uten tilsatt sukker og med redusert saltinnhold. Med andre ord en helt super variant å bruke hvis man ikke har tid/mulighet til å lage tacokrydderet selv. Hvis noen skulle lure har jeg kjøpt krydderet helt selv, til syv kroner pakken. I de originale tacokrydderet er det både sukker og masse salt, og da gir jeg tommelen opp for litt sunnere alternativer. Jeg blir glad når matvarebransjen viser at det ikke er nødt til å være sukker i alt mulig, det er jo faktisk ikke nødvendig.

Jeg lager alltid dobbel porsjon med taco når det serveres, så er plutselig morgendagens lunsj i boks den også. Hvis dere har noen spennende tacovarianter dere vil dele så legg gjerne igjen en kommentar om det. Jeg elsker å prøve nye ting, og jeg anbefaler virkelig dere å prøve denne varianten med banan i. Ønsker dere alle en super tirsdagskveld ♥

11 kommentarer
    1. Her i huset lager vi alltid taco av tre pakker kjøttdeig, så har vi igjen til nachos dagen etterpå. Restemiddag som ikke føles som restemiddag! 😀

    2. Så heldig du er som kan spise alt! Mi lille på 6uker reagerer på det meste, og er det noe jeg virkelig savner, er det taco!! 🙁

    3. pleier å variere med fajitaskrydder. Det blir ikke taco lenger da, men minst like godt! samme tilbehør som til taco, men bytter krydderet med fajitaskrydder og bruker kyllingkjøttdeig. NAM 😀

    4. Hei! Du bør prøve en blanding av mango, koriander, lime, chilli og rødløk til tacoen:). Jeg kaller det mangosalsa. Veldig godt. :). Veldig fin fødselshistorie. Ærlig. Og det er så viktig. Gjør det litt mindre skummelt å tenke på. Synes noen ganger det tas altfor lett på eller overdrives til de grader. Ingen fødsler er vel like. Men man trenger ikke prøve å gi folk angst.
      Mangle klemmer fra jente på 23 som tenkar at barn som en gan mellom 28-32 er fint:).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg