More bang for the bucks

Hvis du sliter med å få tid til lange treningsøkter i hverdagen handler det om å gjøre det beste ut av den siden du har. Du kan få inn ei god styrkeøt på bare 30 minutter, og du bare bestemmer deg for det! Mange dropper trening hvis du ikke har god nok tid men alt er virkelig bedre enn ingenting. For å få mest mulig ut av tiden din i ei kort økt er det viktig å fokusere på store øvelser, som involverer mange muskler. På den måten får du trent mye av kroppen samtidig, selv om du bare gjennomfører en øvelse. Baseøvelser som knebøy og markløft er gode eksempler på slike øvelser, som de fleste kjenner til. Men jeg er også glad i å sette sammen øvelser for å få mer bang for the bucks, eller mer for penga som det heter på godt norsk. Et godt eksempel på en slik øvelse ser dere på bildene under, hvor både lår og skuldre fikk jobbet godt samtidig. Start med å stå på en step med ei vektskrive forran deg. Ufør utfall bakover, og samtidig løfter du vektskiva rett opp over hodet. Returner til utgangsposisjon, og gjerne kjør 10-15 repetisjoner før du bytter bein.

Genser fra Better Bodies / tights (nå på tilbud) fra 2XU (Lenkene i innlegget er sponset)

Jeg gjennomførte tre sett med denne øvelsen i går, og gjett om jeg er støl i dag! Samtidig gjennomførte jeg supersett på de andre øvelsene mine, slik at jeg fikk inn ei god økt selv med dårligere tid enn vanlig. Sirkeltrening kan også være en lur måte å få in mer trening på kort tid på. Dagens oppfordring fra meg til dere er altså å dra på trening, uansett om du bare en halvtime til rådighet! Du kan få gjort så mye mer enn du tror hvis du bare skrur opp tempoet litt, og bruker store øveler. Jeg er et levende bevis på akkurat det, superstøl etter gårsdagens økt allerede! Så ville jeg bare tipse dere om supertilbudet hos X-life akkurat nå, på tights fra 2XU! Det er ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i 2XU, men på grunn av den gode kvaliteten er det også et dyrt merke. Derfor tenkte jeg en del av dere ville bli glade for å se at den er ganske mye rimeligere enn vanlig akkurat nå.  Så kan jeg avsløre med at jeg og Linn jobber med ei ny tightsguide, dere husker kanskje den vi publiserte i fjor? Med så mye nytt er det på høy tid med en ny, så den kan dere glede dere til 🙂 Ha en fantastisk onsdag!

3 kommentarer
    1. Skal få prøvd den øvelsen når skaden i ryggen gir seg!
      Leser som oftest bloggen din i stillhet, men er veldig fan av det du skriver 🙂

    2. Hei,
      Denne øvelsen skal kjøres i morgen! Hva annet kjørte du på denne økta? Trenger litt inspirasjon..;-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg