Fantastisk gode bananpannekaker

Hei dere! Beklager at det har vært litt stille fra meg i det siste, men det har vært litt travelt de siste dagene. Ryggen er litt vrang og jeg skal selge leiligheten min, så det er mye som skal ordnes opp i. Fotografen var her i dag, og jeg gleder meg virkelig til å vise dere bildene. Etter mye rydding, vasking og pakking trengte jeg virkelig påfyll av sunn og energirik mat. Bananpannekaker ble løsningen, det er så godt og jeg blir aldri, aldri lei. Min oppskrift ser slik ut:

3 modne bananer

3 egg

200 g havregryn

3 dl kokosmelk (kan erstattes med vanlig melk eller vann)

60 g vaniljeprotein

3 ss sukrin gold

1 ss kanel

1 ts bakepulver, salt og kardemomme

Mos bananene med stavmikser. Pisk eggene lett sammen med sukrin, og tilsett resten av ingrediensene. Bland de godt sammen, og la gjerne røra svelle litt. Stek på middels varme i en god teflonpanne, bruker du for høy varme blir pannekakene ofte vaskelige å steke. Server med det du liker best på toppen, cottage cheese og sukkerfritt syltetøy ble valget her i huset.




Med favoritt-teen på siden og litt melon ble dette virkelig et bra måltid, og nå er jeg klar for å ta fatt på resten av dagen. Ha en super onsdag alle sammen!

12 kommentarer
    1. Sååå digg! Skal også lage pannekaker til middag i kveld 😀
      Hvorfor skal du selge leiligheten din?

    2. Oi,oi,oi – det var store nyheter!! Skal du kanskje flytte sammen med “noen”? 🙂 Lykke til med salget, du har jo den fantastisk fine leiligheten! Forøvrig utrolig trist å høre om ryggen din, du fortjener virkelig at plagene slipper taket snart! Klem, h 🙂

    3. Dette lager jeg til frokost hver eneste dag! Jeg elsker de, og bruker en enda lettere oppskrift: 2 egg, havregryn og en banan. Kjempeenkelt og så godt 🙂

    4. Tenk om barn hadde fått servert slike pannekaker enn de sleipe pannekakene med blåbærsuppe (og mye annen næringsfattig mat) som jeg er vokst opp med , da ville ingen barn blitt slappe og feite!

    5. Utrolig inspirerende side du har 🙂 Jeg bruker masse av oppskriftene og treningstipsene dine 🙂 Men bare lurer på en ting… når du skriver kokosmelk i oppskriftene, hva mener du egentlig da? Er det de små boksene? Og bruker du alt oppi di eller lar du de stå i kjøleskapet slik at noe av det stivner liksom, også bruker du bare en av delene? Ja, ble litt inviklet spm men… Jeg syns det er utrolig godt å bruke kokosmelk, men lurer på om jeg bruker det riktig.. Mvh Mona 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg