Omelettpizza med skinke

Jeg synes det er så gøy at mange av dere liker prosjektet mitt denne uken! Enda mer gøy synes jeg det er når folk tviler litt, på hvordan jeg skal få til å lage nok middager, om det blir nok proteiner osv. for det blir ikke noe problem. Først ute på middagsfronten er omelettpizza, denne godbiten er det lenge siden jeg har laget! Du finner en litt annen versjon her men  i dag er fremgangsmålten slik: pisk fire egg sammen med fire ss vann, samt litt salt og pepper hvis du ønsker det. Stek på middels varme i en god teflonpanne som en tynn pannekake. Nå har du bunnen klar, skli den av panna og over på et bakepapir. Topp med finhakket løk, cherrytomater, mais og skinke. Ost strør du over tilslutt, og sett inn i ovnen på 200 grader i ca 15 minutter. Jeg veide ikke ingrediensene men jeg tipper jeg brukte ca 50 g kokt skinke og rundt 40 gram ogst, resten spares til andre gode retter! Når osten har smeltet tar du den ut og NYT pizzaen din, på en helt vanlig mandag!





Nå skal jeg en liten tur på HIT for å jobbe litt og å gjennomføre en miniøkt selv. Kommer tilbake med kveldsmat litt senere!

6 kommentarer
    1. Hei!
      Supert prosjekt! Jeg lager denne pizzaen akkurat nå, og lurer på hvor mye skinke og ost du har hatt på? Altså, spørsmålet er om skinken skal rekke til et måltid til i løpet av denne uka? Hvor mange måltider trenger jeg ost til?
      Jeg planlegger ikke å følge absolutt alle måltidene dine, men det er det kanskje andre som gjør, litt derfor jeg tenker at det kanskje er lurt å skrive det 🙂
      Digger bloggen din, ny fast leser 🙂 Også tar du så fine bilder!

    2. SiljeHH: tipper ca 50-60 gram skinke og 40 g ost kanskje, jeg målte ikke helt! Kan være flinkere til å gjøre det denne uka, bra du sier i fra 🙂 Skinkepakken jeg kjøpte er 250 gram, så den skal holde til 3-4 måltider tenker jeg 🙂 Selvsagt sammen med andre ting, og når det kommer til osten skal jeg ha til to måltider til 🙂

    3. Takk for raskt svar, jeg greide å lesse på 110 g skinke, så ble iallefall god og mett! Var veldig god smak, det her var lurt 🙂 Skal helt klart lage den flere ganger.
      Gleder meg til å se hva for noe mer godt du har planlagt for oss denne uka 🙂

    4. Hadde vært fint om vi fikk matplan etter uken var over, slik at jeg kan prøve å følge hele planen din 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg