Pizzaomelett og magetrening

Etter å ha gått ei mil ute i ruskeværet med Guapo hadde jeg lyst på noe varmt og godt til lunsj i dag. Det er jo lillelørdag, så hva passer vel bedre enn pizza? Denne er ferdig på under en halvtime, metter godt og smakte veldig bra om jeg så skal si det selv. Den er selvfølgelig lavkarbo-vennlig også, med 523 kalorier, 51 g protein, 4 g karbohydrater og 32 g fett. Perfekt måltid for ei sulten jente etter tur. Start med å piske 3 hele egg sammen med litt hvitløkssalt og sukrin om du ønsker. Stek som en tynn omelett i panna, og skli den over på et bakepapir. Dette er pizzabunnen som du topper med det du ønsker. Jeg smurte den med litt grønn pesto, du kan også bruke tomatpure eller sukkerfri ketchup om du ønsker. Som fyll brukte jeg 100 g kalkunskinke, 30 g sopp, 30 g cherrytomater og 40 g purreløk. På toppet fordelte jeg 40 g revet mozarella – og satte i ovnen på 200 grader i 20 minutter. Fyllet kan du selvfølgelig være så kreativ med, å lage din helt egen variant!


Mens du venter på at den skal bli ferdig og osten har smeltet kan du lage en god salat som tilbehør. Jeg brukte isberg, ruccuola, cherrytomater, purreløk, agurk, paprika og fetaost. Det ble faktisk en veldig god lunsj, det er mye godt man kan lage på lavkarbo. Jeg merker at jeg begynner å tenkte veldig kreativt i forhold til mat igjen også, nå som jeg må bruke litt andre matvarer enn hva jeg er vant til. Det er gøy – og jeg tror det kommer til å bli postet mange smakfulle retter fremover!



I går ble det intet mindre enn to styrkeøkter, og jeg tar derfor fri fra vektene i dag. Først hadde jeg ei økt på rygg og bryst på Hit The Gym, og skulle egentlig på kveldstur med ei venninne. Hun måtte avlyse og jeg sto plutselig uten planer for kvelden. Når Siri sendte melding og lurte på om jeg ville være med på ei kveldsøkt hadde jeg derfor ingen unnskyldning til å droppe, og ble med henne på Flex for en økt på skuldre og mage. Jeg trener egentlig mage ganske sjeldent, men i går fikk magemusklene kjørt seg. Jeg kjørte omvendte chrunches, situps på ball, planke med ekstra belastning og avsluttet med rollouts. Å legge en vektskive på ryggen er en fin måte å få utfordret kjernemuskulaturen på hvis man allerede er god på vanlig planke. Det er viktig med utfordringer og variasjon i treningen, det gjelder alle muskelgrupper.

Tøff kompresjonstights fra Reebok / genser fra Better Bodies (reklamelenker)


Etter tre solide styrkeøkter allerede denne uka kjenner jeg det blir godt med en hviledag i dag, så skal jeg heller fokusere på andre sin trening! Halvveis til helg nå folkens, ha en super lilllelørdag 🙂

9 kommentarer
    1. Herlighet, du slutter aldri å inspirere med oppskriftene dine! Er kjempeimponert over variasjonen, hvor henter du ideer fra? Besøker OFTE bloggen din for mattips, fantastisk at du vil dele med oss som ikke har fantasi selv 🙂

    2. Åååå… For en fantastisk kropp du har! Jeg bare lurte på noe angående kalorier. Jeg er en jente som veier 49kg og er 167cm høy. Er det sånn at man forbrenner over 1000 kalorier bare på å holde kroppens funksjoner i gang? Ha er min vileforbrenning da?

    3. Det er en fryd å titte innom bloggen din! Du er bare så inspirerende og gir meg mye motivasjon i hverdagen. Jeg er en jente på 21 år, som akkurat har lagt om livsstilen min. Har gått ned 10kg i vekt bare på grunn av kostholdet. Har et spørsmål som jeg lurer veldig på. Er det slik at når man har på seg pulsbelte og klokke og starter “tiden” uten at man trener (kun sitter stille og går litt) at man forbrenner kalorier da? Kommer kaloriene man forbrenner i hvilestand (som kroppens indre funksjoner trenger: holde organer i funksjon i gang) i tillegg til dette? Håper veldig at du kan hjelpe meg med dette

    4. Hei Nora! Jeg har ett spørsmål. Jeg trener styrke 3 gangger i uken, og trener intervaller 2 ganger i uken. Der jeg trener tung styrke og føler jeg presser meg maksimalt, helt til jeg ikke har sjangs til å ta merr. Men føler jeg står stilt, at jeg øker så sakte på vektene.. Hva kan være grunnen til dette? Mister motivasjonen når jeg føler det går tregt!

    5. Jeg elsker faktumet at du er på lavkarbo, når jeg selv skal kutte ut litt karbo i kosten – Du gir meg alltid så mye inspirasjon når det gjelder matretter! Keep them coming sier jeg bare! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg