Rehab & softis

Hei alle sammen! I dag våknet jeg tidlig, og gikk en tur bort på HIT for å tøye ryggen litt. Det er virkelig luksus å bo rett ved treningssenteret, og ikke minst å ha plassen for seg selv en lørdagsmorgen. Nå er det jo ikke som jeg bruker så mye utstyr om dagen uansett, men med en matte kommer jeg langt. 5 x 10 ganger om dagen gjør jeg den lille bevegelsen dere ser under, og jeg føler at det gjør veldig godt for ryggen. Jeg ligger rett og slett på magen med hendene inntil meg, og presser meg lett oppover før jeg senker meg ned igjen. En annen øvelse jeg øver på er å gjøre en glutebridge på gulvet, så skal jeg slippe helt kontakten med en og en rumpeball mens jeg strammer den andre. Det er faktisk vanskeligere enn det høres ut som, så hvis du sitter i sofaen og leser blogg nå synes jeg du skal prøve! Slike rehabiliteringsøvelser er ikke så morsomme som å løfte tungt, men jeg vet jeg får mye igjen for å gjøre de.

Antishake tights fra Röhnisch / Topp fra Better Bodies / Sko fra Inov-8 (lenkene i innlegget er sponset)


Om jeg ikke får gjort så mye, så får jeg i allefall gjort litt og det er grunn til å smile. Jeg måtte jo utnytte sjansen til å prøve de nye treningsklærne mine også, ny antishake tights fra Röhnisch levde opp til forventningene! Jeg ble aldri helt fan av den forrige kolleksjonen de hadde, men denne satt superbra. Med høyt liv, hjerteformet shapeup effekt på rumpa og veldig behagelig stoff seiler den opp som en favoritt hos meg. Tights som er høye i livet gir også mulighet til å gå med litt kortere topper, som den jeg hadde på meg i dag fra Better Bodies. Selv om jeg ikke kan skryte på meg å ha gjennomført en treningsøkt så ville jeg ha noe godt og sunt da jeg kom hjem likevel. Softis av banan er en favoritt jeg ofte lager om sommeren, men det er like godt i februar også! Alt du trenger er frossen banan og proteinpulver. Jeg tiner bananen litt i mikrobølgeovn slik at den er litt myk, deretter pisker jeg den sammen med sjokoladeprotein. 10 g proteinpulver per 100 g banan gir en veldig god konsistens på isen. Topp med det du har lyst på og NYT 🙂


Dette er en is du kan spise hver eneste dag om du vil,  naturlig søt og med godt næringsinnhold. I dag er det jo Valentines Day og da er det ekstra god grunn til å spise is synes jeg 🙂 Kjæresten tar meg med på hyttetur i dag, og i kommer ikke hjem før tirsdag. Den beste gaven jeg kunne fått er tid sammen, så det gleder jeg meg masse til. Skiturer, brettspill, masse god mat og kos med Guapo høres ut som oppskriften på en bra helg. Ønsker dere alle en super lørdag uansett om dere skal feire Valentines eller ikke, husk at det er helt innafor å feire seg selv også. Helt til slutt tenkte jeg derfor bare å minne dere på en gammel oppskrift på lavkarbo sjokoladekake, for alle muligheter til å spise sunnere kake bør utnyttes. Oppskriften finner dere her.

Da gjenstår det vel bare å si happy Valentines Day til alle dere lesere!

8 kommentarer

Siste innlegg