Lavkarbo matmuffins & skogstur

Mine forrige matmuffins med havregryn ble en supersuksess, og derfor måtte jeg jo bare komme med en lavkarbo-variant! Disse ble fantastisk gode de også, og

3 egg

1 ss sukrin

50 g mandelmel

3 ss creme fraishe

3 ss linfrø

100 g hvitost

100 g kokt skinke

50 g purreløk

1 ts bakepulver

Salt, pepper, oregano

Pisk eggene lett sammen, før du tilsetter resten av ingrediensene. Skjær purre og skinke i passende små biter og rør alt godt sammen. Fordel i fire store muffinsformer og sett i ovnen på 180 grader i 15 minutter.  Per muffins gir oppskriften et næringsinnhold på 283 kalorier, 20 g fett, 2 g karb og 24 g proteiner. De kan fint oppbevares i kjøleskap noen dager, og er gode kalde også. Fin lunsjtips!

Lenkene i innlegget er reklamebasert



Med disse muffinsene i magen bar det ut på tur i skogen. Jeg har treningsfri i dag etter å ha gjennomført 4/5 treningsøkter denne uken, og det finnes ingen bedre form for restitusjon enn en tur ute i skog og mark i mine øyne. Det er så godt for hodet også, å bare koble av uten alt av støy og bråk som omringer oss store deler av døgnet.

Ullgenser, hals, pannebånd og ullsokker fra Kari Traa / kompresjonstights i ny sprek farge fra 2XU



Det er ikke bare jeg som liker turene, men Guapo storkoser seg han også. Det er så godt for mammahjertet å se han løpe rundt etter pinner i skogen. Nå skal jeg komme meg inn på kjøkkenet igjen, i morgen har nemlig kjæresten bursdag og da må jeg jo diske opp med lavkarbo-kake! Ha en super lørdag alle spreke lesere 🙂

8 kommentarer
    1. Har du noen gang hørt at du ligner på Caroline Andersen? Kom tilfeldigvis over henne på nettet, og kom til å tenke på deg når jeg så henne. Aner ikke heelt hva som gjør dere like, kanskje det store gliset? Like søte begge to! Måtte bare si det, haha. Ellers håper jeg du får en superduper helg, Nora!! :- )

    2. Savner alltid hunden min når jeg ser bilder av deg og Guapo! Gleder meg til hver helg jeg kan dra hjem og få henne med på fjelltur:) God helg til deg:)

    3. hei! elsker å lese bloggen din! vet du om noen andre fine fitnesblogger? også lurte jeg på når det er lurt å bruke det belte når du f.eks gjør markløft og hva det hjelper til med? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg