Fredagsøkt og fredagspizza

Startet fredagen på best mulig måte – nemlig med en styrkeøkt! Jeg spiser et eple, tar BCAA og preworkout før stryrketrening på morgenen, og det holder i massevis for min del. Etter økta fyller jeg på med karbohydrater og protein for at musklene skal få den næringen de trenger til å vokse. Du klarer ikke å bygge muskler uten å spis nok mat – det er viktig å huske på! Jeg er inne i en skikkelig bra treningsperiode nå, hvor jeg passer på å spise mye og riktig mat. Det går fremover for hver økt, og det er så gøy! Det er nok en av de beste følelsen jeg vet av, å “plutselig” kunne løfte mer enn jeg har gjort tidligere. At vektene jeg løftet for noen måneder siden blir brukt som oppvarming og ikke som hovedsett – det er så gøy! Økta i dag så slik ut:

Knebøy 3 x 5, 72,5 kg

Benkpress 3 x 4, 57,5 kg

Markløft 1 x 5, 95 kg

Stående stangroing 3 x 8, 50 kg

Sidehev 3 x 8, 8 kg

Bicepscurl 3 x 12, 10 kg

Jeg skal være så ærlig at jeg sliter litt med benkpressen nå, fordi jeg har “juksa” tidligere. Jeg har ikke kjørt stanga helt ned til brystkassen, men stoppet et par centimeter før. Det er utrolig hvor mye tyngre det blir av å kjøre stangen helt ned, slik det faktisk skal gjøres. Men det går fremover, og det er det viktigste! Jeg kommer til å jobbe med å bli sterkere i tiden fremover, men snart skal vi sette i gang med mye variert trening også. Toughest venter den 7. september i Oslo, og til den tid MÅ jeg være i kanonform. 8 kilometer med 40 hinder kommer til å bli alt annet enn enkelt. Jeg skal komme mer tilbake til hvordan vi i Team HIT legger opp løpet – eksamen står i fokus nå først!


Rosablogger i garderoben! Antishake-tights fra Röhnisch og t-skjorte fra Kari Traa finner du selvsagt hos X-life (adlinks)

Over til det viktigste av alt – nemlig maten. I går ble det pizza for å feire den kommende oppstarten min som PT på Hit The Gym. Jeg må samtidig si tusen takk til alle for lykkeønskninger, det varmer! Uansett om du har noe å feire eller bare har lyst på noe godt er pizza alltid en sikker vinner. Hvit pizza er en av mine favoritter – og hvis du vil lage den helt fra bunnen av er oppskriften her. Den late versjonen er å bruke en ferdig pizzadeig fra Tine, og hvis du velger den med fullkorn og spelt får du faktisk en god pizzabunn med ganske bra næringsinnhold. Supert hvis du har det travelt, mangler ingredienser eller er bare er for lat til å lage deig selv. Fyllet ble laget av lett creme fraiche, pesto og en presset kinesisk hvitløk, før toppingen av stekt kyllingfilet, grønnsaker og mozarella ble lagt på. Så godt, så enkelt!




Som om ikke den pizzaen var et bra fredagstips har jeg et lite tips til, nemlig dette: 


Og det er verdt et smilende selfie-glis i garderoben 😀 En annen ting som er verdt å smile for er at det er klart for ny skolehelg, denne gangen med selveste Martin Norum som foreleser. Gjett om jeg gleder meg! Ha en fantastisk fredag alle sammen, og riktig god helg 🙂

4 kommentarer
    1. Heia 🙂
      Gudbedre å sterk du er…kuult. Tar 75 kg i Hip Thrust da og 60 kg i markløft så i’m getting there 🙂 Men lurte på en ting, du tar
      BCAA i tillegg til PWO? Bør jeg gjøre det også kansje? I dag tar jeg Animus før styrketrening og kreatin de andre dagene (Animus har jo kreatin i seg) Før brukte jeg bare BCAA…. Hva synes du?
      Ps. Flott å lese noen ord fra deg på bloggen din hver dag, det inspirerer og jeg ELSKER fitnesspizzaen din 🙂

    2. Jeg startet også dagen med styrketrening i dag! Det var lenge siden, men sykt deilig for det var så mye mindre folk på treningssenteret 😀

    3. Hei Nora! Leser bloggen din hver dag. Du er virkelig en god motivator hva gjelder trening og kosthold 🙂 Jeg spiser ikke mitt første måltid før ca 11.00/12.00 da jeg vanligvis ikke blir sulten før dette. Jeg drikker bcaa under treningsøktene, og trener vanligvis mellom 08.00. Er det dumt at jeg ikke spiser noe rett etter trening, i forhold til muskelvekst osv? Hva gjør f.eks personer som spiser etter periodisk faste? Ha en fortsatt fin dag!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg