Fylt aubergine og dessert

Jeg har virkelig fått sansen for å fylle grønnsaker i det siste – og det blir like godt hver gang! I dag var det fylt aubergine som ble servert til middag. Sett først ovnen på 200 grader, før du deler aubergine på langs og skraper ut fyllet med en skje. Smør med litt olivenolje og stek de tomme “skallene” midt i ovnen. I mellomtiden lager du kjøttfyllet. Finhakk innmaten fra auberginene og stek den i panna sammen med en pakke karbonadedeig, løk, tomat, en finhakket hvitløk samt litt salt. La det steke seg litt sammen og fordel i auberginene som du har tatt ut av ovnen. Topp med litt mozarella og sett inn i ovnene igjen på samme temperatur i ca. 10 minutter, til osten har smeltet. Jeg toppet mine med litt salsa og ruccola, det satte virkelig prikken over i’en.

Over til det viktigste – nemlig desserten! I går lagde jeg hjemmelagde speltlomper igjen, det er jo så godt og så enkelt. Du trenger bare potet og speltmel og oppskriften har jeg postet her. Jeg aner ikke hvordan jeg har fått det til, men jeg har rotet bort kjevla mi og fikk derfor ikke kjevlet slik man egentlig skal. Løsningen ble å trykke deigen flat med stekepanna før jeg stekte de, noe som resulterte i litt tykkere og deformerte lomper. Men selv om formen ble rar var smaken helt fantastisk! Siden dette var desserten min fikk lompene en søt topping i form av økologisk peanøttsmør, bananskiver, jordbær og sunnere sjokoladepålegg (skummelt godt). Absolutt godkjent som dessert på en helt vanlig tirsdag!



God og mett skal jeg vende nesa ned i skolebøkene igjen, for nå nærmer eksamen seg faretruende for og det skjer 1000 ting før den tid. Problemet mitt er at alt annet plutselig virker som en god ide når jeg skal lese, som å blogge om hva jeg har spist til middag i dag. Det er hardt dette blogglivet! Ha en fortsatt fin tirsdagskveld alle sammen 🙂

8 kommentarer
    1. Må bare si at du ser SÅ bra ut! 😀 Ser så lykkelig, fresh og fit ut! Og et spm; har du Skins tights? Jeg vuderer tilbudet på X-Life nå, men usikker på str. Har Casall Sculpture i 36, bruker S i Anti-Shake fra Rönish. 2XU har jeg prøvd, men liker ikke stoffet:S Ifg tabellen er jeg en M, men den var for stor. Lykke til med lesingen, jeg skal straks på nattevakt….

    2. Hanne: tusen takk for det 🙂 Jeg har skins ja – og er veldig fornøyd! Har selv s i både antishake, 2xu og skins. Det skal jo være kompresjon, så jeg ville ja gått for S! De skal være litt tighte, så kan du heller sende tilbake om du ikke likte den 🙂

    3. de beste kjevlene er sånne halvlitersbrusflasker som de solgte før, evt farrisflaske med bakepapir rundt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg