Elsk/hat

Jeg skulle ønske jeg var en av de som elsket å trene bein. Men sannheten er jo at det er det jeg liker å trene minst – samtidig som det er der jeg ønsker meg resultater aller mest. Og resultater kommer ikke uten å legge inn nødvendig innsats, så beindagene må gjennomføres likevel! Disse øktene er virkelig elsk/hat for min del, flere som kjenner seg igjen i den?

Før jeg setter i gang med selve treninga bruker jeg alltid mellom 10-20 minutter på å aktivere setemusklene mine. Hvis du er usikker på hvordan du gjør dette kan du lese min detaljerte guide her. Deretter setter jeg i gang, og fokiserer på at de riktige musklene skal jobbe gjennom hele økta. Om et par timer skal jeg til gymmet for å gjennomføre ukas siste økt, og den kommer til å se slik ut:

Knebøy 3 x 6-8

Gående utfall med manualer

Strake markløft 3 x 8-10

Liggende lårcurl med manual 3 x 8-10

Glutebridge 3 x 12-15

Reverse hyper 3 x 12-15

 Jeg liker å variere hvilke øvelser jeg tar på beinøktene mine, og i tillegg ulike varianter av de. Glutebridge kan jeg ta vanlig, på step eller med strikk. Hvis jeg tar den med srtikk fokuserer jeg på å presse knærne ut, slik at rumpa tvinges til å jobbe mer. Prøv det og se om du kjenner noen forskjell – det gjør i allefall jeg! Gleder meg allerede til det jeg skal spise etter trening, det er så godt 🙂 Proteinshake og riskaker høres kanskje ikke så spennende ut. men når du blander det godt sammen i tillegg til stevia med karamellsmak, litt salt og sukrinmelis smaker det faktisk ganske magisk. Det enkle er ofte det beste vet dere!


Inneholder sponsede lenker

12 kommentarer
    1. Så godt å høre at du også føler sånn! Virker som alle bare LOVES å trene bein, men her hos meg er det heller ingen favoritt :p

    2. Er ganske glad jeg ikke har det sånn,for tiden så elsker jeg faktisk å trene bein 😛
      Men som sagt ikke alle elsker det,men blir vell å komme til den perioden der jeg plutselig er lei å hater det 🙂
      Never say never 😛
      Stå på 🙂

    3. Hei! Hvordan legger du opp styrketreningen din, jeg tenker hvilken splitt kjører du og kan du evt. legge ut programmet ditt? 🙂

    4. Jeg vet ikke om du leser det her, men jeg må bare si at du motiverer meg utrolig mye når det kommer til trening og kosthold! Jeg elsker bloggen din, og du er en stor inspirasjon for meg. Når jeg ikke har peiling på hva jeg skal lage spise til lunsj/frokost og eventuelt middag, så bare klikke jeg meg inn på bloggen din og finner de deiligste oppskriftene! Også er det jo sunt. Tusen takk! stå på 🙂
      -jente 16

    5. jeg har nylig begynt å lese bloggen din, og jeg lurte på om du kunne lage et innlegg der du viser øvelser for overkropp – armer/skuldre/rygg? er veldig interessert i å bygge mer muskler der! bloggen din er utrolig inspirerende!

    6. Jeg var litt bakrus igår, så det ble en litt “lat” økt, men prøvde meg på hipthrust med strikk etter at jeg så dette bildet (selv om det er glutebridge du utfører her), og FY FAEN – jeg er så støl i rumpa i dag! det med strikk hjalp virkelig, så skal definitivt fortsette å ha med det iblandt, også i glutebridge! takk for tipset 😀 kom gjerne med flere små variasjoner o.l. på vanlige øvelser som kan gjøre de ekstra utfordrende – det liker vi! Og sist men ikke minst: STÅ PÅ! 🙂

    7. Jeg er så glad for at det ikke bare er jeg som føler det sånn. Jeg virkelig HATER beindagene, men skal jeg ha fin rumpe og lår må jeg jo bare. Det som er fint med beinøkter er at de er deiligst å bli ferdig med, jeg ELKSER følelsen av gelebein, man kan nesten kjenne rumpa gro, he he 🙂

    8. Hei!
      Har nettop startet med trening for omtrent 3måneder siden, å lurte på en ting. Gående utfall med manualer, kan en gjøre den stående på en plass?
      Synes det er vanskelig å gå å mister lett balansen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg