Morgentur og sunne risboller



Gladjente på tur i ny og superfin skijakke, tights og topplue 🙂

God morgen! Jeg vet ikke av en bedre måte å starte dagen på enn med en tur ute i friskluft. Jeg våkner virkelig av den friske lufta, og har god energi gjennom hele dagen. Synes du det er vanskelig å komme deg ut på tur kan du gjerne ha avtale med en venn, slik at du faktisk møte opp. Jeg gikk med Siri og hennes nydelige engelske staffordshire bullterrier, og jeg kan virkelig ikke vente til jeg får min egen! Som noen av dere kanskje husker var planen at jeg skulle få en rottweiler denne sommeren, men ting går jo ikke alltid etter planen. Når jeg flytter inn i den nye leilighen min blir det endelig hund på meg, men jeg venter til etter konkurransene slik at jeg kan ha fullt fokus på den nye babyen min. Jeg har med andre ord mye å glede meg til i 2014 – det nye året kommer til å bli så bra!

Først er det jo mye å glede seg til her hjemme også, nå er det virkelig ikke lenge igjen til jul! Litt mer sunt julegodis må jeg selvfølgelig dele med dere før den store dagen, og her kommer oppskriften på sunne risboller! Jeg begynte å lage risboller under en diett i fjor og den versjonen finner dere her. Julevarianten er ikke veldig annerledes, og smaker faktisk like godt som vanlige risboller! Bland en scoop sjokoladeprotein sammen med 3 ss kakao, 2 ss sukrinmelis, 1 ss sukrin gold og 5-10 dråper Stevia med karamellsmak. Tilsett ca en halv desiliter vann slik at du får en tykk sjokoladerøre og tilsett 50 gram puffet ris eller puffet havre. Bland godt sammen og form til boller, før du setter de i kjøleskapet og lar de avkjøle seg i en times tid. Mye bedre enn shake og tørre riskaker etter ei treningsøkt, eller bare hvis du har lyst på noe godt til kvelds. Kanskje det blir fredagskosen hjemme hos noen av dere? Etter jobb og trening er det julebord og vin som venter på meg, så det blir min fredagskos! Jeg er nesten aldri ute, jeg foretrekker  heller rolige helger med mye trening. Men engang i jubelåret må jeg vel oppføre meg som jeg  faktisk er 24 jeg også, wish me luck 🙂 Riktig god helg alle sammen!


Lenkene i innlegget er sponset

10 kommentarer
    1. Så trist det må være 🙁 Blir det slutt med samboern blir det jeg som tar hunden 😉 Lykke til med hundekjøp neste år 🙂

    2. Så koslig at du vurderer hund, jeg har selv rottis:) Husk at rottweiler er en brukshund og krever på generelt grunnlag mye mer enn bare tur. De må brukes, herunder få mentale utfordringer (spor, lydighet, annen hundesport). Dette tar mye tid. Nå vet jeg ikke om du er førstegangseier, men rottis anbefales ikke som førstegangshund, da den har egenskaper som til dels kan oppfattes som krevende, og at man vet hva man har mellom hendene. Men kurs og oppfølging, nok aktivitet fortrinnsvis mentalt, men også fysisk, er de fantastiske hunder 🙂

    3. Haha, kjenne mæ igjen i det å bære ut ein gong i jubelåret.. 🙂 Ha vorre ut på fæst 2 gånga i år; ein gong i påska og ein gong på Ågefæst. Myttji likar å bruk hælgen på tura og træning. 🙂

    4. Håper du har tenkt godt igjennom dette med å skaffe deg hund. Når du først har skaffet deg en, er den ALLTID førstepri. Ikke trening 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg