Lavkarbo proteinbrød

Dette brødet ble gårsdagens kveldsmat og det var helt fantastisk godt! Har allerede lovt min kjære lillesøster å bake det på nytt igjen til julaften, så godt var det nemlig. Brødet er supersunt, inneholder lite karbohydrater og mye sunt fett og protein. Det gjør at det metter lenge, og gir deg god energi i flere timer etter du har spist det. Perfekt for frokost til alle dere som spiser det med andre ord 🙂 Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften jeg postet i fjor, og gjorde noen få endringer til det bedre. Mangler du noen av ingrediensene under kan du gjerne prøve deg på en hybrid mellom de to, ellers må du rett og slett ta deg en liten handlerunde. Ny oppskrift ser slik ut:

5 hele egg

250 g cottage cheese

60 g cocosa

60 g mandelmel

60 g sesam-mel

60 g solsikkekjerner

60 g sesamfrø

60 g linfrø

1 ts salt

1 ts sukrin+

3 ts bakepulver

1,5 dl vann

Visp lett sammen egg, cottage cheese, vann og smeltet cocosa i en bolle. Bland alt det tørre i en annen bolle før du blander de to godt sammen, og lar røren svelle i 5-10 minutter før du heller den i form kledd med bakepair. Stek midt i ovnen på 180 grader i 55 minutter og la brødet avkjøle seg på rist før du skjærer i det. Smaker godt både med søtt og salt på, jeg valgte ost, sukkerfritt syltetøy, kalkunskinke og klementiner. Har det med meg som lunsj i dag også, gleder meg allerede 🙂 




Så må jeg bare komme med et lite tips til dere helt til slutt, som jeg nevnte i går er jeg jo veldig glad i Kari Traa og her finner dere et supert tilbud som varer ut denne strålende onsdagen:

Innlegget inneholder sponsede lenker

39 kommentarer

Siste innlegg