Grei økt og magisk guacamole

I går hadde jeg ukens siste styrkeøkt – tung bein og skuldre. Før økta kjente jeg at jeg var litt slapp etter lite søvn og mye jobbing, og hadde egentlig mest lyst til å bli på sofaen. Vi har alle sånne dager innimellom, da gjelder det bare å komme seg opp og ut. Jeg gjennomførte en helt grei økt – og det er i allefall ingen tvil om at en grei økt gir mer resultater enn det ville ha gjort å ligge på sofaen! Derfor var jeg ei glad jente i garderoben fordi jeg gjennomførte det jeg hadde planlagt – og ikke minst fordi jeg kunne gomle i meg riskaker 😀 Jeg spiser alltid riskaker/rosiner i tillegg til en proteinshake etter trening, kroppen og musklene trenger påfyll slik at den kan bygge seg opp og ikke brytes ned etter tung styrketrening.


Topp / Tights (sponsede lenker)

Jeg var så kreativ at jeg nok en gang slo til med speltlomper og fisk til middag. Det er jo så godt – tror aldri jeg kan bli lei! Jeg måtte lage en rask middag for å komme meg videre til spillkveld med fine jenter, med dårlig tid er ingen unnskyldning for å spise dårlig mat. For variasjonens skyld gikk jeg for torsk i går, og lagde en utrolig god guacamole for å få sunt fett inn i måltidet. Jeg kan ikke fordra kokt torsk, men stekt i panna med krydder synes jeg det er kjempegodt. Spesielt når man kan spise det sånn som dette:


Guacamolen er enkelt og greit laget av en avocado, miracle mayo, en kinesisk hvitløk og litt rød chili etter smak. Miracle mayo smaker faktisk ingen verdens ting, men den gjør at det blir mer av guacamolen og gjør konsistensen mye bedre etter min mening. Du finner den her og hvis du bruker koden SIV084 får du $10 rabatt på første bestilling. Til vanlig pleier jeg å tilsette mager kesam i guacamolen min, men dette er en fin og kalorifri erstating på diett. Mos avocadoen med en gaffel, press hvitløk og chili i en hvitløkspresse du blander inn 3-4 ss av miracle mayo. Bruk gjerne halve boksen hvis du lager guacamolen med mager kesam. Så er det bare å tilsette en klype av salt og pepper, gjerne litt sitronsaft hvis du har, rør godt og server 🙂 Denne guacamolen er så god at skåla fort blir borte!


I dag skal jeg ha fri fra styrketrening – og det blir faktisk godt! Kjenner kroppen trenger å lade opp litt sånn at jeg er klar til å gi max neste uke. Jobb, cardio og poseringstrening står på planen, forhåpentligvis rekker jeg å slappe av litt ute i sola også. Viktig å nyte sommeren for det den er verdt 🙂 Ha en fin dag!

12 kommentarer
    1. Du er et skikkelig bra forbildet! Stå på 🙂 Men jeg har et spørsmål.. Jeg har veldig lyst å begynne å trene igjen, og da fokuserer jeg veldig på rumpe. Men jeg syntes det er skummelt og kanskje litt flaut å gjøre knebøy alene? tenk om du en dag ikke skulle klare den siste å går rett i bakken.. hehe. så har jeg ingen treningskamerat heller :/

    2. Christine: Tusen takk 🙂 Hvis du begynner med en vekt du klarer og jobber deg oppover vil det nok føles tryggere. Du kan også kjøre i smithmaskin, evt er knebøy etil boks som jeg har lagt ut innlegg om lengre ned et godt alternativ 🙂 Da havner man jo bare på boksen om løftet ikke skulle gå. Bare prøv deg frem og finn det som passer best – knebøy er absolutt noe du bør ha med i treningsprogrammet ditt 🙂

    3. Der var du faktisk fantastisk pen! Ikke det oppspilte ansiktet. Du er faktisk helt nydelig når du er naturlig! Og fin kropp!

    4. Nam, speltlomper kan varieres i det uendelige! 🙂
      Er det lenge til reiseinnlegget kommer, eller er det bare jeg som har oversett det? 🙂

    5. Hvordan steker du kjøttet/fisken? I olje? Har akkurat startet å trene igjen etter en lengre periode uten og trenger innspill på mat:) stå på! Du ser skikkelig bra ut nå:):):):)

    6. Du er, og har alltid vært en stor inspirasjon for meg når det kommer til trening og kosthold! 😀
      Men et lite spørsmål, så på instagram isted at du var med Eileen K Røst og en annen jeg ikke vet hvem er, men dere står å poserer med noen polestenger i bakgrunn. Driver du med det også? Bare lurer, har drivd på med det i snart to år selv, moro hvis du også gjorde det. God trening er det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg