Bondi love

Utsikt over Bondi Beach

Nydelig – ikke sant? Bildene over er fra Bondi to Cogee beach costal walk som vi gikk i dag, turen tok ca. 2 timer i stålende sol. Aktiv sightseeing igjen, akkurat som jeg liker det! Denne turen var så vakker at jeg definitivt skal gå den igjen mens vi er her. Fantastisk landskap og utsikt over havet hele veien, det blir absolutt ikke dumt å være her de neste 10 dagene. Vi har tre gode venninenr vi bor hos, og siden de er travle skolejenter bestemte vi oss for å lage en digg middag til de kom hjem. Vi gikk spicy kjøttboller, og vi lagde en litt enklere variant av denne oppskriften (trykker du på linken får du også mer detaljert fremgangsmåte). Alle fem var fornøyde med kjøttbollene som smakte veldig godt selv om jeg svidde de litt, servert med ris, salsa og salat. Supergodt og enkelt, så om du ikke vet hva du skal kose deg med i helga er dette et godt valg 🙂 

For å lage dette blander du sammen en pakke karbonadedeig, to hele egg, en finhakket rødløk og noen pressende hvitløksfedd. Rør godt sammen før du tilsetter krydder etter ønske – vi gikk for chilli, kajennepepper og salt. Dypp fingrene i vann før du tar en liten håndfull av blandingen og former til passende store kjøttboller. Stek de på middels varme i panna med litt olje. Kok ris, lag salat og du er good to go! Salsa som saus er perfekt i mine øyne til disse spicy godsakene. Selv om vi var gode og mette etter dette måltidet måtte vi ha dessert også…

Gjett om vi alle elsket norsk påskeegg! Det ble desverre alt for fort borte, men gud så godt det var. Sukkerkick og gledesrus resten av kvelden etter å ha kost oss med enda et lite stykke Norge. Det ventet nemlig to pakker til meg her på Bondi når vi kom frem, en usunn fra familien og en litt sunnere fra kjæresten. Heldig jente 🙂 Begge inneholdt ting jeg har savnet så utrolig mye så jeg hoppet bokstavelig talt nesten i taket da jeg åpnet de! Ble så utrolig glad, lykkelig for at jeg så herlige mennesker hjemme som er så gode mot meg. Nå er det filmkveld med jentene som venter – fredagskos 🙂 God kveld og helg Norge!

8 kommentarer
    1. Hvordan bruker du Chocolite protein pulveret?
      Drikker du det, eller bruker du det i bakst/mat..? eller…?
      Lena

    2. Hej!!
      Visst är där underbart!! Jag var där 2011!
      DU måste gå upp och äta på ICEBERG den restaurangen där man sitter ute och kan se ut över hela Bondi beach!
      Deras musslor är sjukligt goda!!!!
      Kram Marie

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg