Spicy kjøttboller

Hei dere! Jeg har akkurat kommet hjem fra ei treningsøkt på Kaliber, og gomler på riskakene mine. Det ble ei kveldsøkt på skuldre med en gang vi kom hjem fra Hitra, og litt drittmat ga tydeligvis futt på trening! 5 x 3 reps på 40 kilo i skulderpress gikk opp på trening i dag, og det har jeg aldri greid uten hjelp før. Hurra 😀 Uansett så har det ikke bare vært drittmat, det har vært sunn matlaging også. I går serverte jeg spicy kjøttboller med guacamole, ris og salsa til. 

Bland en pakke karbonadedeig, to hele egg, en rødløk, en halv paprika og en halv boks mager kesam godt sammen. Tilsett 1 ts cummin, 1 ts hvitløk en klype kajennepepper & salt. Form boller av blandingen og stek på middels varme i panna.


Hjemmelaget guacamole er enkelt og godt. Skjær opp en avocado, litt paprika og en hvitløk (jeg synes kinesisk er best) og bruk en stavmikser til å blande det hele. Tilsett saften fra en halv lime og smak til med salt og pepper.

Server med ris, salat og salsa. Jeg var for lat til å lage selv – men det må gjerne du gjøre 😉 

Så må jeg bare vise dere hva vi brukte formiddagen til, små barn – store gleder sier jeg bare!


Det er så herlig å være ute å påskeværet – og imorgen skal skiene også finnes frem! Jeg skal til Oppdal med venninner frem til fredag og da blir det skiturer og hyttekos. Før bussen går imorgen tidlig skal jeg få presset inn enda ei treningsøkt, viktig å ha rette prioriteringer 😉 Derfor bør jeg begynne å komme meg i seng nå, god natt kjære lesere! 

13 kommentarer

Siste innlegg