Veien videre

Jeg  er oppriktig glad i dere, det vil jeg dere skal vite. Det høres kanskje rart ut å være glad i mennesker man ikke aner hvem er – men det er jeg, uten tvil! Samtidig som jeg var lei meg for at det ikke ble noen konkurranser denne høsten tenkte jeg for meg selv at nå kommer ingen til å gidde å lese bloggen min lenger. At dere ikke kom til å følge med lenger, og finne det uinteressant nå som jeg ikke skal stille.  Men både på gårsdagens innlegg og på innlegget om hvorfor dere leser bloggen min, så er det overraskende få som bryr seg om selve det å stille i konkurranse. Og det betyr så utrolig mye for  ei jente å ha dere i ryggen – og det er jeg utrolig takknemmlig for!

Så hvor går veien videre herifra? Først og fremst skal jeg bli frisk. Jeg skal hvile, og la kroppen komme til hektene igjen. Deretter vil jeg finne trivselsformen, altså en form jeg trives med å gå rundt i uten å tenke på bulking eller deffing.  Rett og slett en kropp jeg trives med å våkne opp til om morgenen. Og der er jeg ikke i dag, jeg vil litt ned i fettprosent for å føle meg i bra sommerform. Så skal jeg ha en sommer fylt av trening – akkurat som planlagt. Jeg skal trene, sykle, svømme, løfte, løpe og kose meg – samtidig som jeg skal leve sunt og komme med gode oppskrifter til dere. Jeg begynte allerede i dag, med en ufattelig god kveldsmat. Etter å ha spist fantastisk sushi på Asian Cooking måtte jeg bare prøve den berømte bærfluffen som så mange fitnessbloggere har lagt sin elsk på. Og gjett om jeg skjønner hvorfor! Frosne bjørnebær og vaniljeprotein piskes til en deilig fluff, før jeg toppet det med saus av sjokoladeprotein og sukrinmelis. Perfekt alternativ til is på varme sommerdager – eller i regnvær som ikveld 😉 



Greit fornøyd med dette fatet 😉 

Allerede i dag kom abstinensene etter styrketreninga, sist økt var på søndag. Men jeg veit at jo mer jeg lytter til kroppen nå, jo fortere blir jeg frisk og tilbake på Kaliber! Jeg sover utrolig mye mer nå som jeg er syk, og det er way past bedtime for min del. Skulle egentlig vært langt inn i drømmeland på denne tiden, så nå skal jeg krype inn i verdens beste armkrok og sove til den slemme vekkerklokka vekker meg. God natt, kjære lesere 🙂

 

44 kommentarer
    1. Like spennende å følge deg om du stiller eller ei =) God bedring, håper du kommer deg fort til hektene og tilbake på trening. Kjenner følelsen av å ikke kunne trene når man faktisk ønsker det =)

    2. Jeg følger deg fordi du er enrom inspirasjon! Selv er jeg 38 år, mor til to og har det siste halve året blitt helt hekta på styrketrening. Jeg begynte ikke å trene før i fjor sommer og har trent styrke mer og mer fra januar, nå er jeg oppe i 4 økter på det meste.Før danset jeg bare litt nå og da og drev med riding. Varierer styrketreninga med annen trening også som Zumba, dance og jogging/intervall trening/power walk. Og det har gitt resultater! Fra dvask mammakropp er jeg på vei til å bli ei fit mor! “mora mi har større muskler enn mora di”!
      Har gått ned 10 kg siden ifjor sommer pga trening og kosthold. Nå er jeg der jeg trives etter to fødsler og utallige timer på sofaen med pottis og dipp hehehehe
      Du gir meg mange tips til oppskrifter og ikke minst motiverer du meg til å løfte tyngre for hver gang jeg er på trening! Merker forandringer i kroppen og det er deilig å kjenne ettersom jeg jo nærmer meg 40 hehehehe!
      Kos deg i sommer du Nora!

    3. Kjedelig å lese at du har fått kyssesyken. Hadde det selv for noen år siden og aldri vært så syk som da. Trikset er å ta livet med ro nå og la kroppen få ro, så slipper du forhåpentligvis å slite med det i årene som kommer. Masse god bedring! Vektene springer ikke avgårde, men føler virkelig med deg! 🙂

    4. Nora! kjempe kjedelig at du ikke kan stille, å kyssesyka er noe dritt!
      Men fortsett å blogge, det er dine gode inputter som gjør at jeg kommer meg opp av sofaen om jeg spiser usunt! (å litt ellers også! hehe!) så ikke slutt! 🙂
      lykke til å god bedring! så får vi håpe du stiller til neste år, frisk å rask! 😀
      Go sommer! 🙂

    5. Så fint bilde av deg Nora <3
      Jeg er glad for å lese at du ser fremover, selvom du sikkert er kjempe skuffa over at konkurransene dine gikk i vasken. Kan jeg spør om dine tips til fettforbrenning? Jeg ligger altfor høyt på 32%, men jeg jobber med saken 6.mnd etter fødsel. Setter stor pris på tips 🙂
      God bedring 🙂

    6. Åå, huff, kunne ikke falle meg inn å slutte å lese bloggen din! Den er på lista over de man MÅ innom daglig, og det endrer seg ikke 🙂 Still going strong, er det ikke det de sier? Innleggene dine er bestandig interessante å lese, både om konkurranse og om alt annet du har å fortelle om 🙂
      God bedring 🙂

    7. Du er jo bare helt fantastisk Nora og jeg følger deg videre uansett hva du skal – elsker bare smilet ditt og det gode humøret ditt – fortsatt god bedring!KlemM

    8. Hurra for deg! Jeg skjønner godt hva du mener med at du kan være glad i mennesker du ikke aner hvem de er. Jeg har nemlig blitt litt glad i deg,etter å ha fulgt bloggen din helt fra første innlegg. Du er fantastisk inspirerende og har uten tvil den mest interessante bloggen på “markedet”! 😀 Fortsett å være den du er, konkurranse eller ikke konkurranse, vi henger med uansett 🙂

    9. Gratulerer med dagen din!!
      Så utrolig synd dette med konkurranse, men jeg vil følge deg fremover:D Du har fått en fast plass på bloggrunden min og er inspirerende og lese bloggen din! Tusen takk for at vi får ta del i hverdagen din (om så bare en liten brøkdel)!
      Masse god-bedring-klemmer fra meg!

    10. Så utrolig kjedelig for deg at du fikk kyssesyken nå, men håper du lytter til kroppen og tar det med ro. Jeg kommer til å lese bloggen din fordi jeg elsker alle mat tipsene, du er også en stor inspirasjon. Det må du vite. God bedring, kos deg m kjäresten i sommer. Klem……

    11. Hei Nora.
      Utrolig leit å lese at du har blitt syk. Jeg har i de siste månedene lest bloggen din og finner stor inpsirasjon i både treningsoppdateringene dine og oppskriftene dine. Såpass stor inspirasjon at jeg har satt meg som mål å konkurere selv også, innen to år 🙂
      Ikke tenkt tanken på at folk ikke vil lese bloggen din fordi at du ikke kan stille, for det er ikke tilfelle. Bruk heller den energien du har på å tenke konstruktivt og nyt sommeren på en så aktiv måte som kroppen tillater 🙂 Hær’re bli’ bra sjø 😉
      God bedring, ønskes i bøtter og spann.
      Hilsner fra vestlandet (og tidligere tøh-student) – Sissel

    12. Uff, Nora!!! Jeg får helt vondt i hjertet mitt. Kan faktisk ikke tenke meg noe verre enn det du går gjennom nå. Du har jo bulket og blitt supersterk, og forberedt deg så lenge. Jeg vet selv ikke hva jeg skulle gjort hvis det hadde skjedd meg (ja, jeg er like treningsnarkoman som deg, og leser bloggen din HVER eneste dag. Du er min favoritt “treningsblogg”, av alle de jeg leser). Godt å lese at du ser lyst på det nå. Jeg synes du bare skal tenke at nå har du ENDA bedre tid til å komme i den perfekte formen du lengter etter, og kan ta det rolig, og kose deg samtidig som du gjør det. Ingen tvil om at du kommer til å stille sterkere neste år :). Slapp av og bli frisk, det er det aller viktigste!

    13. Jeg får så fryktelig vondt av å lese dette, Nora. Du som er verdens største stå-på jente, med masse energi og livsmot; typisk at du må slite med dette. Vi får håpe erfaringen gjør deg sterkere, og ja; bloggen din er fortsatt like interessant å lese. Gledet meg veldig til å se deg i konkurranseform, selvsagt – men du er fortsatt den samme Nora – og vi digger deg 🙂
      Ha en god natt, sov deg frisk!

    14. Fine Nora. Vi følger deg jo fordi du er en inspirasjon! En motivasjon og glede på tunge dager. Din positivitet er svæært smittsom 😀
      Det at du er syk viser jo kun at du er menneskelig, hehe :o) Jeg forstår skuffelsen din, men livet skjer jo! Og tro meg, du kommer sterkere tilbake! 😀
      Vi og JEG heier på deg <3

    15. Kommer absolutt til å følge deg videre! 🙂 Lytt til kroppen du nå, selvom det er vanskelig for oss treningsnarkomane! så er du forhåpentligvis fort frisk :))
      Så søt du var på bildet 😀 hehe

    16. Det er utruleg trist å høyre at du ikkje kan stille, men eg gleda meg veldig til å følge bloggen vidare, med oppskrifter og alt 🙂 God betring, du er ein inspirasjon!

    17. Ja hjelpe meg, kommer til å følge bloggen din selv om du ikke skal stille 🙂 du er jo ei så blid å fantastisk jente, og ikke minst har du masse gode mattips og treningstips. God bedring til deg <3

    18. Har ingen planer om å IKKE følge deg videre 🙂 Har vært fast leser en stund, har bare ikke kommentert så mye.
      Henter inspirasjon på bloggen din så jeg følger med videre 🙂
      God bedring

    19. Din blogg er spennende å lese uansett, skal du vite! Det handler om hvem du er, måten du formulerer deg på. Tips, bilder, viljestyrke og mye mer. Vi vil lese uansett om du stiller eller ikke. Jeg kjenner deg ikke, men liker deg og bloggen din så meget likevel.
      Rest to your best, Nora! 😉 😉

    20. Det er vel så kjekt å lese en blogg om trening og kosthold hos jenter som ikke skal stille! Blir mer “normalt” liv det 🙂

    21. Hei 🙂
      Har ett spørsmål eg lura veldig på , prøva å les om det men skjønna ikke heilt.
      Når det gjeld proteina, sånn som her du bruka sjokoladeprotein i matlaging. E det ett spesielt sjokoladeprotein før akkurat matlaging? Eller kan mann bruk protein eg bruka i shaken i matlaginga? jordbærprotein, sjokoladeprotein, caffe latte protein osv? Og ka e forskjell på melkesjokoladeprotein og sjokoladeprotein?

    22. Og vi er glad i DEG, Nora! 🙂 Utrolig kjipt å ha fått kyssesyken! Det er så trist å se en gladjente som deg bli skuffet og lei deg. Jeg kjenner flere som har måttet legge opp diverse mål eller sporter pga det, men vær forsiktig å slapp skikkelig av, så du ikke utvikler ME – enda kjedeligere!
      Trist at du ikke får utført konkurranser til denne høsten. Det er skikkelig uflaks, det er absolutt ikke din feil at du har blitt smittet! Det er jo alltids neste år, eller året etter, eller etter det igjen! 🙂 Du har tid, og så lenge du gjør hva du elsker, som er å løfte tungt og være i knallform, så burde det ikke være vanskelig så lenge helsen ikke setter en stopper for det.
      Fine mål du har satt deg. Du må ikke tro du mister lesere av å ikke stille. If anything, blir folk kanskje MER interesserte, fordi du har god erfaring og kommer med gode oppskrifter, og du har samme mål som oss! 🙂 Ihvertfall meg! Gleder meg til å følge bloggen videre, det gir en skikkelig inspirasjon i hverdagen. Masse god bedring til deg!

    23. Utrolig trist å lese at du har fått kyssesyken. Jeg fikk selv kyssesyken for fire år tilbake, og siden jeg har en del erfaring av kyssesyken vil jeg gi det litt råd. Ikke, for all del, tren hardt og slit deg ut. Da kommer du til å slite med kyssesyka i flere år fremover. Så klart, det er forskjell på alle. Alle reagerer ulik på denne sykdommen. Noen blir veldig dårlig, andre merker nesten ikke at de har det. Jeg ble veldig dårlig, men jeg tenkte ikke så mye over det. Tenkte ikke det var så farlig å trene som før (5-6 dager i uka) og jobbe hardt ellers med skole og jobb. Jeg sliter fortsatt med sykdommen i dag, 4 år senere. Jeg vet jo ikke hvordan denne sykdommen reagerer på deg, men vær forsiktig. Vær forsiktig med trening.
      Jeg sier ikke dette for å være kjip, men fordi jeg skulle ønske jeg selv hadde mer kunnskap om kyssesyka da jeg fikk den og at noen sa til meg at jeg må “slappe av”. Så slapp masse av, ikke anstreng deg for mye og nyt sommmeren! Lykke til 🙂

    24. Du er herlig! Virkelig en stor inspirasjonskanon som bare skyter gode råd, tips og positivitet ut som om det var krig! Elsker det! 😀

    25. Selvfølgelig følger vi deg videre!! Jeg leser jo bloggen din året rundt, hva er annerledes nå?? Det er jo ikke bare konkurranseoppkjøring som er spennende å følge med på.. DU er spennende å følge med på, fordi du er et utrolig sjarmerende vesen med bein i nesa!

    26. Jeg kommer IKKE til å slutte å lese bloggen din!! Du inspirerer noe sinnsykt, om du stiller eller ei!:D
      Kommer du til å “leve på diett” i tiden fremover, eller bare generelt sunt kosthold og god trening for å finne formen du snakker om?
      🙂

    27. For det første: Jeg ble oppriktig lei meg på dine vegne da jeg leste forrige post. Jeg vet hvor mye det betyr for deg, og du er også grunnen til at jeg begynte å trene styrke. For det sier jeg TAKK!
      For det andre: Jeg bryr meg ikke om du skriver om konkurranser eller ikke. Jeg leser bloggen din fordi du er ekstremt inspirerende, flink til å skrive, har fine bilder og skriver vettuge innlegg.

    28. Herlig å lese at du er så positiv – det smitter!:-D Gleder meg til mange tips om trening og kosthold, bare å kjøre på med alt du har, vi leser uansett om du skal stille i konkurranse eller ikke 😀

    29. Nå ble jeg oppriktig lei meg, på ditt vegne. Har ikke lest bloggen din på noen dager, så først NÅ ser jeg at du har fått kyssesyke. Uff, så trist, når du har satt deg et mål, og må droppe veien dit (i denne omgang).
      Hvil deg nå, Nora (selv om det sikkert er vanskelig nok å være i ro), så er du forhåpentligvis i gjenge igjen om ikke så lenge. Og SÅ kommer du sterkere tilbake, som du selv har sagt (skrevet).
      God bedring, og lykke til 🙂

    30. Hei Nora! 🙂 Utrolig leit å høre at du har fått kyssesyka! Jeg slenger meg på flere av de andre her oppe – hold deg i ro så du slipper senkonsekvensene av kyssesyka!! Jeg er 28 nå, og sliter enda med ettervirkningene siden jeg trente som før mens jeg hadde kyssesyka som 16-åring (visste ikke at jeg hadde det). Bloggen din er super, DU virker som en super jente! 🙂 Jeg følger med på treningstips og mattips, og kommer selvsagt ikke til å slutte å følge deg! 🙂 Du kan jo snu det til noe konstruktivt – det er tydeligvis mange av leserne dine som har hatt kyssesyka; hva med å ETTERHVERT når du er bedre – beskrive veien tilbake til treninga igjen? 🙂 kan være lærerikt for mange! God bedring, ta vare på deg selv og ha en fin sommer! 🙂 M.

    31. Du må ikke bekymre deg for å miste lesere Nora! Selv om du stiller eller ikke er du e stor inspirasjonskilde for mange jenter (og kanskje noen gutter) ute i verden som trenger en daglig tur innom bloggen. Det er i allefall det jeg trenger, min daglige tur innom supersøte Nora sin blogg.
      Uansett om du stiller eller ikke er nok ikke det leserne henger seg opp i, vi føler at vi blir kjent med deg og blir lei oss på dine vegne når ting som dette skjer. Men som du sier; man må høre på kroppen når den sier ifra, og heller bli frisk fort 🙂 Jeg blir å fortsette å lese bloggen så lenge du blogger!
      Ha en fin dag videre, og god bedring! <3

    32. Uffameg, jeg synes det er trist at du i det hele tatt fikk den tanken i hodet ditt, at noen kommer til å slutte å lese bloggen din. Jeg leser bloggen din fordi den er enormt inspirerende ift trening og kosthold (jeg driver ikke med fitness, er bare en “vanlig” treningsinteressert jente). Bloggen din er kjempespennende og informasjonsrik rett og slett, det skal du vite! Du er et veldig sunt forbilde og det er derfor jeg følger med deg 🙂 You go girl – jeg heier på deg uansett!

    33. Hadde lest bloggen din uansett jeg ivertfall! Det er ikke pga bodyfitness at jeg leser den i utganspunktet,men det er selvfølgelig interessant når du deltar og jeg heier på deg og det kommer nok alle her til å gjøre når du blir frisk og stiller neste gang også,selvom det ble utsatt denne høsten!;) Du er så flink i måten du lever på og det gir god inspirasjon/motivasjon for andre! Og du er utrolig søt og virker som en skikkelig gladjente,man blir glad av å lese bloggen din:D Du er et sunt forbilde som andre her sier og jeg har gjort det å lese bloggen din til noe jeg gjør hver da,som å pusse tenner liksom:)! Man MÅ jo pusse tenner,hhehe:)))) Du er en inspirasjon,med eller uten kyssesyke og konkurranse;) Forøvrig håper jeg virkelig du blir fort frisk igjen og ønsker deg riktig god bedring Nora! 🙂

    34. Så trist å høre at du må legge planene dine på vent, men jeg tror det kan komme mye godt ut av det likevel 🙂 Jeg likte godt å lese dette innlegget her, og tror du har myye mer å komme med enn bare konkurransegreier – det er i alle fall ikke på grunn av konkurransen at jeg leser bloggen din 😉

    35. Selv om jeg er sjuk og svak blir jeg i Så mye bedre humør av å lese det dere skriver til meg 🙂 Tusen, tusen hejrtelig takk for at dere er lys i hverdagen!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg