En typisk dag i livet :)

Jeg har ikke verdens mest superspennende liv, men jeg er veldig lykkelig med måten jeg lever det på. Det er altså en grunn til at jeg ikke er hverdagsblogger, men velkommen til en typisk dag i life of Nora:

06.00 – Kay står opp, og jeg som hater å ligge alene tar verdens fineste jente opp i senga før jeg slumrer minst 3 ganger. Som dere ser er det flere enn meg som liker å ligge litt lenger om morningen:

Etterhvert kommer vi oss opp av senga og ut på tur i skogen. Jeg tar alltid en ripped freak for å få et lite koffeinsjokk om morgenen 🙂 Jeg og Ayla bruker mellom 45 – 50 minutter på runden vår, og det er en superfin start på dagen for oss begge. Så er det på tide for meg å sykle til jobb. Det er bare nedoverbakker på vei til jobb, så jeg triller mer eller mindre hele veien. På vei hjem derimot… 

09.00 – Arbeidsdagen begynner og jeg er ferdig sminket, påkledd og klar for å yte maks på jobb 🙂 


Elendig kvalitet på bildet, I know – men i allefall et bevis på et jeg ikke går rundt i treningsklær HELE døgnet 😉 

11.30  – Matpause, og jeg spiser dagens første måltid sammen med fine kollegaer. Jeg blir ikke sulten før rundt denne tiden, og derfor er periodisk faste en fin måte for meg å spise på. Jeg er ikke så nøye med antall timer mellom måltid og spisevindu, men spiser når det passer inn i dagen og når magen sier i fra om at den vil ha mat. Laks og grønnsaker står på menyen som “frokost”, og jeg pleier som regel å lage laksesalt med honey dijon dressing fra walden farms på. 

15.00 – Magen rumler og jeg spiser måltid nummer 2. Biff/fisk/kylling/karbonadedeig og en hel haug med grønnsaker gjør meg god og mett. Her kan jeg jo variere så mye jeg vil, men spicy kyllingwok har blitt en gjenganger i det siste. Så godt – så enkelt!


17.00 – Ferdig på jobb, og det er så godt å komme ut i frisk luft! Med ipod på ørene og bag på ryggen sykler jeg til Kaliber, og ettersom det er kun oppoverbakker er det ei fin oppvarming til styrkeøkta mi!  Her møter jeg Kay, som har vært min faste treningsbuddy siden februar. Like bra, tunge og fokuserte økter selv om jeg trener med kjæresten – train hard or go home vet dere 😉 Før trening spiser jeg et eple, drikker en boks celsius og tar kreatin – perfekt opplading! 


Kay er godt fornøyd med ei bra treningsøkt, og jeg er godt fornøyd med å få tvingt han med på bilde i jentegarderoben 😉 

19.00 – Ferdig på trening, og det er klart for protein, riskaker, bcaa og lglutamin. For de to siste drikker jeg Xtravol som smaker digg, og protein + riskaker spiser jeg i form av risboller som er enda diggere 😉 Deretter er det klart for å oppdatere bloggen og hoppe i dusjen.


20.00 – Dagens desidert største måltid nytes! Samme som måltid nummer 2, i tillegg til en stor menge karbohydrater. Jeg varierer også på karbkildene som jeg gjør med proteinkildene, og her går det i ris/havregyn/potet/søtpoter. Så digg å kunne velge ut i fra hva jeg har lyst den enkelte dagen 🙂 Jeg har likevel en tendens til å bli dilla på ting – og nå er det denne vaniljerisen min som har blitt gjenganger. Fremgangsmåte finner du i dette innlegget. Spiser den som en dessert etter å ha spist wok med biff/fisk/kylling – det smaker jo nesten helt som risengrynsgrøt! Yum 🙂 

Neste på dagsplanen er å gjøre klar matpakker til dagen etter. Jeg lager alltid mat for flere dager om gangen, så slipper jeg å stå på kjøkkenet hver kveld. Det tar litt lenger tid de dagene jeg gjør dette – men da jeg jeg jo igjen flere ledige timer de andre kveldene. Disse timene brukes som regel til vennebesøk, kjærestekos, tur med Ayla, en kombinasjon av disse eller som sofagris 🙂 

22.00 – Klart for kveldsmaten min som er dødsgod, nemlig eggefluff! Eggehviter, proteinpulver og sukris piskes til en stor bolle med luftig fluff. Smaker supernam 🙂 Er jeg på farta spiser jeg en boks skyr i stedet, fluff er nemlig ikke så enkelt å ha med seg i matboks. Pisk eggehviter og sukrin først, og tilsett proteinpulver etterpå – hvis ikke faller den nemlig sammen.


23.30  –  Jeg er supertrøtt, tar ZMA, sovner som en stein og snorker litt 🙂 Ikke sjelden blir jeg funnet som dette – viktig å sette batteriene på lading til en ny og god dag!

28 kommentarer
    1. Alltid morsomt å se hva folk bruker dagene sine til, selv om det var omtrent sånn jeg hadde forestilt meg dagen din 😉 Min dag hadde vært ekstremt kjedelig å skrive om: Stå opp – prøve å lese til eksamen – ende opp med å lese blogger i stedet… Hehe 😉 Men i morgen er det ferdig og ferie! Første helg på halvannen måned! 😀

    2. Vilde Sofie: Så herlig – MASSE LYKKE TIL I MORGEN! 😀 Ferie fortjenes virkelig 🙂 ( Må svare her, jeg har jo nektet meg selv å gå inn på bloggen din)

    3. Hei:) noe annet man kan bruke istedetfor sukrin? Er ikke så glad i det. Prøvde meg på fluff med sjokoprotein, den ble mer saus enn fluff:)

    4. Jeg synes det du gjør er flott. Jeg liker hvor dedikert du er til sporten. Jeg GLEDER meg til å se resultatet av all den harde jobbinga. Jeg har lest bloggen din en stund nå, og jeg lurer litt på hvor tunge vekter du trener med når du er på dietten? Hvor mange timer i uka trener du ca?
      Takk for motivasjonen, og keep going!

    5. Hovsbakken: Så gøy å høre 🙂 Jeg trenger alltid så tungt jeg kan, uansett om jeg er på diett eller ikke 🙂 Noe av det viktigste for å beholde muskelmassen er i mine øyne å opprettholde styrken, spesielt i baseøvelsene. Aner ikke hvor mange timer jeg bruker, det har liksom den tiden det tar 🙂 Men styrkeøktene tar aldri lenger tid enn 1,5 time.

    6. Jeg har heller ikke verdens mest spennende liv. Men bruker masse tid på trening og mat. Og det er det som gjør meg glad. Godt å se deg i vanlige klær 😀 Ha en fin lørdag! 🙂

    7. Haha, det samme sengetøyet har jeg og typen også;-) høres ut som en helt vanlig dag for treningsglade mennesker. Tror de fleste kjenner seg igjen! God helg:-)

    8. Så utrolig fin du var når du “jåla” deg! Ønsker meg et bilde med litt bedre kvalitet av jålenora som skal på jobb! hihi 🙂

    9. Hei! Har lest bloggen din bare en kort stund, men må si at du har klart å motivere meg veldig til å begynne å trene igjen! Du trener på Kaliber? Er du fornøyd der? Jeg vil melde meg inn der selv, men prøver å få med noen for jeg syns det er litt “kjedelig” å trene alene.. 🙂
      Ønsker deg lykke til videre og jeg kommer nok til å følge med bloggen heretter, for det er veldig spennende å både lese og se 🙂

    10. Løperen: Så gøy! Bra at du vil begynne igjen 🙂 Jeg trives kjempegodt der – veldig bra miljø, senter og kompetanse 🙂 Herlig at du vil følge med, så må du si hei om du begynner på Kaliber 😀

    11. Hei 🙂 Jeg bare lurte på om du får lov til å bruke jeans på jobben hos Dnb? Jeg har nemlig også fått sommerjobb der (ikke starta enda), og de sa til meg at jeg ikke fikk bruke det. Hvordan går det sålangt i jobben? Er det spennende? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg