Pesto Pizza

Fredag igjen! Ukene suser virkelig avgårde 🙂 Jeg er akkurat ferdig med dagens treningsøkt, i dag var det klart for skuldre og legger.  Det var ei skikkelig god økt, og  det var godt å få brukt kroppen etter en lang dag på skolebenken. Jeg hadde faktisk sånn pump i skuldrene at jeg knapt fikk tatt hendene bak hodet for å ta ut hårstikket etter jeg var ferdig 😀  Uansett, etter trening er det vitktig med mat og næring til kroppen. Helg betyr for mange at det er tid for å kose seg litt ekstra, inkludert meg selv. Men jeg prøver å velge sunne alternativ også i helgene, det er jo tross alt sunn mat som smaker best! Jeg synes sunn pizza er MYE bedre enn vanlig pizza, både når det kommer til smak og for samvittighetens skyld 😉 Etter suksessen med thaikylling pizza måtte jeg lage en oppfølger. Denne gangen ble det pesto pizza! 

Smør grove tortilla med pesto. Vi brukte både rød og grønn, og begge ble knallgode. 

Stek kyllingfilet og fordel utover tortillaen. Topp med grønnsaker du liker  – jeg valgte tomat, rødløk og paprika.

Topp med mozarella og stek de på ca. 180 grader midt i ovnen i 5-10 minutter. Følg med – tortillaen skal bli crispy i kantene, men ikke brent 😉  

Jeg var litt uoppmerksom og fikk en litt sortere tortilla enn jeg hadde tenkt. Men digg var pizzaen uansett 🙂 Litt fersk spinat på toppen gir virkelig prikken over i’en, og gjør denne pizzaen til en helgefavoritt! 

Nå venter jobb for denne jenta – GOD HELG! 😀

13 kommentarer

Siste innlegg