Kanelkylling, kettlebells & treningsplan

Ny uke, nye muligheter! Denne mandagen kan du benytte muligheten til å prøve noe nytt, nemlig kanelkylling. Det er en gammel favoritt som jeg ikke har spist siden denne gangen, men det blir det mye av fremover nå! Jeg har en tendens til å bli hekta på ting, og akkurat nå et det denne kombinasjonen! Jeg er fullstendig klar over at kanel på kylling høres rart ut ( og at det ikke er “virkelig” kanel jeg holder i hånda ), men det er skikkkelig godt! Bare prøv 😉

I går var jeg på kettlebells sammen med Anne Berit på Gympuls. Kettlebellstrening kombinerer både styrke, utholdenhet, smidighet og balanse – noe som gjør det til en veldig bra treningsform. Det var en veldig gøy time, og det er veldig annerledes enn den treningen jeg vanligvis gjør. Det er en stor grunn til at jeg liker å gå på disse timene, for å gi kroppen variasjon. Det er viktig synes jeg 🙂 Igjen prøvde vi å ta noen bilder i løpet av timen, men så var det det der meg og treningstrynet mitt da… Ikke akkurat vakkert, så jeg har nok litt å lære av Anne Berit 😉 

Hæ? Er vi ikke ferdige enda?!

Jeg liker å planlegge treninga mi, og derfor lager jeg alltid treningsplaner. Failing to plan = planning to fail 😉 Under ser dere hvordan min treningsuke ser ut, dag for dag. I tillegg går jeg ca. 1 time med bikkja før frokost. Elsker å være tilbake på 5-splitt, det passer meg perfekt. Liker å konsentrere meg om få kroppsdeler på hver økt, slik at jeg virkelig får kjørt ut de musklene det gjelder. Da er det jo ei uke til de skal i ilden neste gang, så det skal ikke være noe igjen på slutten. Train hard or go home 😉 

Hvordan ser din treningsuke ut? 

 

45 kommentarer
    1. For min del blir det noen deload-uker nå, i etterslepet av skisesongen. Rolig trening, masse langturer og maaaasse tester. Er med på en forskningsprosjekt, så det blir noen harde uker i mai! Litt basistrening skal jeg også få plass til, og da tror jeg at kettlebells skal prøves ut altså! =)

    2. I dag skal jeg trene styrke, skal på styrketime så det blir litt på hele kroppen. Har som mål å løfte såpass tungt at jeg ikke klarer de siste repetisjonene, gleder meg 🙂 Vil bare si at du er en stor inspirasjon når det kommer til trening, takket være deg har jeg fått øynene opp for sunn mat og knallhard trening 😀

    3. Må nesten d da;-) kunne ikke se d for mæ som godt, men kan ikke nekt før d e prøvd, men så god ut den maten dærja. Sku hatt en liten Nora kokk hjæm, vært så kjekt d 🙂

    4. Så jo godt ut med kanelkylling, må prøves ut! 😀 Tør jeg spørre om hvilke øvelser du tar på de forskjellige dagene i 5-splitten, og tar du mange reps og få set, eller få set og få reps, eller hvordan gjør du det på hver øvelse? Hadde vært supert med svar! Jeg ser virkelig opp til deg når det gjelder trening, stå på! 🙂

    5. Hei hei! Hvordan går det? <3 Kan du gjøre meg en tjeneste? - Stemme på mitt blogginnlegg, så får jeg innlegget mit lenger opp på forsiden til nettavisen n2p.no! Hadde satt utrolig pris på det! Gå til min blogg/url <3 Vil også anbefale å registrere deg der, så får du dine blogginnlegg på forsiden, og bloggen i topplisten dems. Jeg har selv fått veldig mange nye lesere etter jeg registrerte meg! 🙂 klem <3

    6. haha, i natt drømte jeg at du deltok i BF en plass og jeg var publikum. Så møtte jeg deg på do også sa du at du egentlig ikke brydde deg og hadde ikke tenkt på fettforbrenning eller noe.. hahaha xD

    7. Hei<3
      Jeg er en jente på 13 år og veier Ca 50kg eller mer og synes jeg selv er kjukk...! har du noen tips om hvordan jeg kan gå ned i vekt? (kan dere som kommenterer også hjelpe meg og gi meg tips?)
      Siden du trener så mye...:-)
      Kan du vær så snill å svare jeg trenger det...?
      Klem Emilie<3

    8. Kanel på maten er tydeligvis tingen etter at Kristine Weber begynte med det.
      Hihi… Gøy å se hvordan ting blir “moderne”.
      Ha en fin uke Nora 🙂

    9. Kristine: åh, jeg var faktisk ikke klar over at hun brukte det 🙂 Stjal ideen fra Sofia Isberg under dietten i fjor – det er godt vi kan låne ideer fra hverandre 😉 Ha en fantastisk uke selv søte du!

    10. Emilie: Kjære du, hvis du er 13 år og 50 kilo skal du IKKE tenke på å gå ned i vekt. Du er langt i fra tjukk, så det trenger du absolutt ikke 🙂 Du trenger mat for å vokse, og for at kroppen skal utvikle seg videre så det er viktig at du får i deg mye og riktig næring. Spis og vær glad : )

    11. Jeg er imponert. Men lurer på hvor du henter motivasjonen til å spise riktig og sunt hele tiden? Jeg trener mye og hardt men sliter greit med kostholdet kan du si. Spiser mye, pluss ganske feil. Er veldig klar over det, men klarer ikke endre vanene. Noen tips?

    12. Skal man bygge godt med muskler må man spise maten sin og ligge i overskudd – det blir spennende å se hvor mye masse du står med på scenen i år, kontra i fjor 🙂 Du ser sprek ut – hærlige lår!
      Ha en fin mandagskveld, Nora!

    13. Oi, anomym, så flott for Nora at du påpeker vekta hennes, og til og med gir råd om hva hun bør gjøre. Stakkars Nora har nok ikke peiling på hva hun driver med, så da må det være strålende for henne å få slike gode tips!

    14. Sjalusi er en farlig sykdom!!!
      Nora er steintøff som klarer å holde en sunn livsstil, ikke gå rippa året rundt – men faktsik legge på seg litt for å bygge raskere og bli i ENDA bedre sceneform. Bygge først, så skrape av fett.
      Ikke peiling på hva hun driver med?
      En av Norges beste trenere er Nora’s coach. Vi har sett henne komme til finale tidligere. Jeg bare gleder meg til fortsettelsen. Positiv dame med stålvilje 😀
      Haters gonna hate 🙂

    15. hørtes spennende ut!
      men selv er jeg vegetarianer, så jeg bare lurte på om du kunne vise et eksempel på en god middag som ikke inneholder noen form for kjøtt og som er sunn og god?:-)

    16. Herregud, dere som kommenterer vekta til Nora; ta rennafart.
      Nora, jeg har lest bloggen din en stund, og jeg må si, du ser fantastisk flott ut nå. Personlig syns jeg at off-season formen er den fineste, du ser så sunn, sterk og lykkelig ut! Jeg håper ikke du tar deg nær av de stygge kommentarene, det er null hold i det de sier.

    17. Tina: Takk for den fine kommentaren Tina 🙂 Og jeg tar de virkelig ikke til meg – så de som gidder å bruke energi på å slenge dritt får bare holde på 😉

    18. Hvor dypt går du på knebøy? Når begynner du på konkuransedietten fram mot NM? Og er det kvalifisering til NM eller bare å melde seg på og steppe opp? Ser frem til å følge deg frem mot konkuransen. Liker at du legger ut hvor mye du løfter 🙂

    19. Solla: Du er nødt til å stille for en klubb, og klubbene vil jo ha best mulig utøvere, så de godtar ikke utrente personer 🙂 Jeg går ned til ca. 90 grader i bøy 🙂

    20. Vet virkelig ikke åssen jeg skal få det frem uten å høres slem ut (men unnskyld, du kan ikke BARE få komplimenter heller, det dukker jo forskjellige tanker opp i hodet som man lurer på), men er det ikke snakk om MYE vekt som må bort?:/ Hvordan vil dietten være i forhold til kosten nå? Er det færre kalorier det er snakk om eller er det også instramming på selve kosten, dvs kutte ut sånn sunn bakst og slikt? Hvor mye kalorier ca får du i deg hver dag nå?:/

    21. jeje: Det er en god del fett som skal bort ja 🙂 Ingen sunn bakst på konk.diett – da er det helt strikt opplegg. Aner ikke hvor mange kcal jeg ligger på offseason, jeg synes ikke det err sunt å gå å telle kalorier året rundt. Det skjer kun på diett for min del 🙂 Kommer til å dele dietten når den kommer, så da får du se maten det er snakk om 🙂

    22. Ok takk! Har ventet i evigheter på den dietten da jeg har store planer om å henge meg litt sånn halvveis på. I hvertfall dra ut noen elementer av den! Synes det går jævlig tregt å miste fettet selv, selv om jeg personlig føler at jeg har supert og proteinrikt kosthold og ligger i underskudd, men har liksom ikke akkurat råd til PT og eget opplegg, oppfølging og alt det der.:(

    23. jeje: Skjønner 🙂 MEN, jeg kommer til å dele maten i alle måltidene, men ingenting om ant. gram av de ulike matvarene. Det er veldig viktig at dietter er individuelle, og min diett blir satt opp til meg av min coach med hensyn til MIN kropp 🙂 Det kan hende din fungerer mye bedre med en annen diett/type matvarer 🙂

    24. Nora, du ser kjempe sunn og frisk ut.. Jeg blir så forbanna på alle de som sitter der hjemme bak en pc-skjerm og slenger med leppa.. Du gir mye av deg selv her på bloggen Nora, og du motiverer veldig mye 😀 Stiller du i den høye eller lave klassen til høsten ? =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg