Søndagstanker

Dere som har fulgt bloggen min en stund de vet godt hva mine holdninger til doping og stereoider er. For dere som ikke er klare over det, så kan dere lese dette innlegget. Jeg ville aldri rørt doping i noen som helst form, uansett hva. Det er så langt unna det jeg ønsker å fronte som man kan få det.  Doping, hvitvasking og kriminalitet er noe jeg tar sterkt avstand fra – og det er slikt anklager som har kommet mot min coach fra Kaliber. Det er heftige anklager som er reist, og jeg ble mildt sagt sjokkert da jeg leste Dagens Næringsliv i går. Nå er det også viktig å huske at her i Norge er man uskyldig til det motsatte er bevist. Så om det er hold i disse anklagene eller ikke vil tiden vise, men jeg synes uansett at dette er ufattelig trist.

Det er trist både for sporten sin del og for Kaliber treningsstudio og alle medlemmene der. Folk har lenge vært mistenksomme mot sporten, men i den siste tiden synes det som om den både har blitt mer akseptert og utbredt. Derfor synes jeg det er synd om handlinger til enkeltpersoner skal bidra til å bremse denne trenden. I tillegg synes jeg det er veldig viktig å påpeke at det er stor forskjell på enkeltmennesker og Kaliber treningsstudio i seg selv. Det er over 600 medlemmer på gymmet som bidrar til et godt treningsmiljø, og den store majoriteten ville ikke rørt noen som helst form for dop. Meg selv inkludert. Man kan ikke skjære alle over en kam, eller på noen som helst måte tro at anklagene gjelder for de øvrige medlemmene på gymmet. Akkurat derfor kommer jeg til å fortsette å trene på Kaliber, fordi det fortsatt er et utrolig bra sted å trene. Det faktumet kommer nok aldri til å forandre seg, og jeg kommer ikke til å slutte der før jeg finner en bedre plass å trene. Og det tviler jeg på at finnes 🙂

 

53 kommentarer
    1. Synes du ikke det sender veldig feil signaler at du fortsatt trener der…? Hvis dette ikke er noe du ønsker å fronte mener jeg…

    2. Tenkte faktisk på deg når jeg hørte det… Er trist om noen skal forbinde dette med deg fordi treneren din er siktet. Som du sier, om det er hold i anklagene eller ikke, er det uansett utrolig trist – både for enkletmenneskene, og for idretten. Stå på videre, du er en stor inspirasjon for veldig mange unge jenter, og jeg tror de aller fleste med litt sunn fornuft ikke vil anklage deg for bruk av ulovlige midler 🙂

    3. Tenkte på deg når dette dukket opp og håper ikke at det vil påvirke din “karriere” med tanke på at Gunnar var(er?) coachen din. Håper egentlig at det hele ikke er sant, for er det noen jeg ikke hadde forventet dette av så er det Robert og Gunnar. Men de tar vel ikke inn samtlige personer hvis det ikke er hold i mistankene. Iallefall, veldig trist sak for kroppsbyggermiljøet. Jeg vet jo at det eksisterer doping, men jeg liker det ikke, det er helt forferdelig. Ok, det påvirker ikke meg at noen bruker slike ting, men det påvirker oss alle samtidig. Dette er jo en millionbedrift som ikke burde få lov å pågå..hovedsaklig fordi det inneholder så mye møkk ala hvitvasking, drap, misbruk, menneskehandel og blæh.
      Skuffet over det hele 🙁

    4. Hei
      Har en fam og svigerfam. som har trent så lenge jeg kan huske. Det er trening til…ski, handbak, strongman, fitness mm..
      Vet med sikkerhet en ting…
      Vi kvinner har ikke den samme oppbygningsmulighetene som gutter..
      Vi jenter har desverre IKKE mulighet å få disse små muskelgruppene til å bli så store UTEN dop…
      Men lykke til i din verden videre

    5. Skjønner man ikke skal dra alle over en kam og beskylde noen for noe, MEN så og si alle om trener aktivit i Trondheim er klar over hva som har foregått under bordet på Kaliber gym. Det kommer ikke som noe sjokk at de har blitt oppdaga. Nå er det som du sier mange som er dratt inn i denne saken, kanskje ikke alle blir dømt en gang og da er de jo uskyldige, men jeg tror nok folk blir mer mistenkelig til deg og de som trener der akkurat på grunn av at dere trener på Kaliber. At dere syns det er en super plass å trene på er godt mulig, Det er sikkert det også. Men dere må skjønne at mistankene vil bli hengende over dere når hele gymet har hatt politirazzia og flere folk er tatt inn til alvorlige anklager. Da vil det si det er ganske alvorlig det som har fåregått der. Og som sagt, drar ikke alle under en kam her. Men like gode treningsresultat kan man vel få en annen plass også, enn å støtte opp om enkeltpersoners handlinger av kriminalitet som drives av Kaliber.

    6. Hva er det som har foregått “under bordet” på Kaliber Gym? Det ble ikke funnet steroider på treningsstudioet, og det har ikke på noe sted i det som er offentliggjort av etterforskningen kommet frem at organisert kjøp og salg av steroider har pågått gjennom Kaliber på noen måte. At eieren og andre som er involvert ellers i treningsstudioet er siktet i denne saken, gir IKKE bakgrunn for å påstå at det har foregått ting under bordet på Kaliber Gym. Å si at man støtter opp under organisert kriminalitet ved å trene på Kaliber Gym er direkte hårreisende.
      Hvilke signaler det sender at Nora fortsetter å trene på Kaliber Gym synes jeg forøvrig hun har all grunn til å gi blanke blaffen i. Folk fortjener å dømmes ut i fra hvem de er og hvilke holdninger de har, ikke etter hvilken gym de trener på.

    7. “Det (doping) er så langt unna det jeg ønsker å fronte som man kan få det.” Allikevel velger du å:
      – Konkurrere i en “idrett” som fungerer som ren markedsføring for dop.
      – Trene på et at Norges mest kjente dopgym.
      – Være “Better Bodies Athlete” sammen med dopede utøvere.
      – Fortsette på et gym som eies av samme fyr som er siktet for ikke bare å ha solgt dop, men også aktivt forsøkt å få flest mulig til å begynne med dop.
      – Trene sammen med folk som fra utsiden virker dopede. Dette kan dog sikkert forklares med at det er snakk om folk med overlegne gener. De 0,00000001% som finnes.

      – Du har også blitt trent av en av de siktede og bidratt mye til internettsiden til en av de andre.
      Finnes ikke troverdighet i ditt anti-dop budskap.

    8. Jeg beskylder ikke Nora eller noen som trener der for å dope seg… Det er ikke poenget. Det jeg mente med å støtte opp om et treningssenter eller de folka som driver sentere står jeg fortsatt for. Kanskje ikke Kaliber i seg selv, men man støtter opp om EIEREN. Om det nå skulle vise seg å være noe hold i disse anklagene, som man fortsatt ikke vet så syns jeg det er latterlig å fortsette å trene der bare for det er et bra treningsmiljø. Samma resultat kan du få andre plasser, og om eieren og andre blir dømt så mener jeg det er et signal om støtte til det som har pågått.
      Det er enkeltpersoners handlinger som har ført til dette og ikke gymmet, men hva tror du har fåregått på Kaliber når politiet utfører razzia og ut i fra det de har funnet ( ikke bare der, men i andre sammenhenger også – helt klart ) tar ut så alvorlige siktelser. Kanksje det ikke har fåregått salg under bordet direkte. Men eierne og flere av de som trener der er nå siktet for salg, distrubisjon og hvitavsking. Trenger ikke vær forsker for å skjønne hva som har fåregått ( og ja dette er ikke fakta, så kanskje jeg skal holde det for meg selv) Om det ikke ble funnet noe på gymet så vil det ikke si at salg ikke har foregått der. Nå er dette et forum for meninger og diskusjoner, derfor jeg skriver dette her. Støtter Nora og dere som brenner for dette fult ut!! Dere legger ned utrolig mange timer og mye arbeid for det resultatet dere har oppnådd. Mener bare man kan få like bra resultat andre plasser enn å støtte vikrsomheten og levebrødet til noen som er siktet for så grove anklager..

    9. Hei Nora =)
      Veldig trist den som har skjedd nå, har sitten med aviser, og nett å fulgt med så godt jeg kan her 🙁
      Syns det er VELDIG bra at du står fram og sier det du gjør, og jeg støtter deg helt og fult! Jeg skal selv stille for Kaliber våren 2013, og jeg kommer til å være stolt av det, uansett utfall av denne saken.
      Veldig trist om de so er tatt her virkelig har gjort det de er beskyldt for, men det betyr ABSOLUTT ikke at det er det Kaliber Gym, og fler tallet av de som trener der står for. Jeg har selv fått hjelp og veiledning av flere av de som er under etterforskning her, og er de evig takknemlig for all den hjelp og støtte jeg har fått av de, uansett hva de har gjort eller ikke. Jeg tar sterk avstand fra doping i alle former, og syns det er trist om noen velger å gjøre det, men alle er uskyldig til det motsatte er bevist.
      At noen ved et gym velger å gjøre det, er IKKE ensbetydende med at ALLE gjør det. Det er litt snakk om å tenke selv, og ha egene meninger opp alt også.
      Jeg Kommer fortsatt til å ville stille for Kaliber når den tid kommer, og jeg ser fortsatt på deg som en av min rollemodeller, uavhengig av hva beskyldnnger som kommer mot Kaliber gym og de andre som trener der.
      Stå på videre Nora, de som stiller deg og andre som trener der i dårlig lys pga dette, må egentlig bare lære seg å tenke litt lenger.

    10. Herregud, skjerp dere, bare fordi Nora fortsetter med å trene på Kaliber betyr ikke at hun støtter de som er tatt i denne saken. Blir kvalm av dere som sier at bare fordi hun driver med denne sporten og trener der hvor hun trener så er hun en av dem. Bare fordi jeg liker å løfte vekter og har et mål med å kunne iallefall ha muligheten til å konkurrere så betyr det ikke at jeg doper meg eller støtter de som doper seg? Jeg er helt og holdent i mot det, men sporten er dritbra og Kaliber er et bra gym selv om enkeltpersoner kanskje bruker ting..
      Teit av folk å si at de sitter på sannheten når det kun er oppgulp!

    11. Glad for at tar opp dette på bloggen din,. Har ventet på en kommentar fra deg etter jeg leste om razziaen i går.
      Skjønner veldig godt at du ønsker å fortsette å trene i det miljøet du er i nå mtp den opplevelsen jeg hadde da jeg gjestetrente på Kaliber (folk er utadvendte, prater sammen og hjelper hverandre på trening uten at man behøver å spørre), men samtidig må jeg si meg enig med en del som kommenterer over her. Skulle det være hold i anklagene ville jeg ikke fortsatt å “støtte” vedkommende med penger.. Slike ting trenger man uansett heldigvis ikke ta stilling til på alvor før utfallet i saken er klart.
      Fortsatt god helg, Nora!!

    12. Skal man slutte å sykle fordi mange i sykkelsporten og så si hver Tour de France vinner blir testet positivt for doping??? Lite gjennomtenkte utsagn som kommer over her. Tror ikke du finner et gym i Norge hvor det finnes en eller annen form for doping. Hva andre gjør skal ikke påvirke Nora i å drive det hun synes er morro å på den plassen hun trives å gjøre det på. Hver å en må kunne få velge sitt ståsted. Det er beklageligvis ofte de med størst dobbeltmoral eller minst hold i det de sier, som uttaler seg sterkest.

    13. Dette blir rett og slett for dumt! Dette er en svært alvorlig sak på alle mulige måter, både for de involverte og menneskene rundt dem. At folk har sine tanker og meninger rundt dette er noe man må tåle, en annen ting er å tillegge andre holdninger, synspunkter og meninger! Det å påstå at man doper seg eller har en pro doping/kriminalitet holdning på bakgrunn av hvor man trener er virkelig bak mål. Seriøst?! Det er lov å bruke hodet litt..

    14. Enig med Kjetil.
      Tonje, du kommer med veldig usaklige og korttenkte innlegg.
      For det første er det ingen som er tatt. Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.
      Hvorfor enkeltpersoner sitter i varetekt, eller hvorfor politiet har rassia der og der, vet du
      ingenting om. Det er allerede flere personer som er frikjent. Jeg håper du ikke er så naiv at du tror på alt som står i avisene.
      Det er mer enn 13 gym som har hatt politiet på besøk, det er over tyvetalls personer som er tatt inn av politiet og enda flere som er tatt inn til avhør. Saken foregår under lukkede dører og er taushetspliktbelagt, så ingen av oss kan enda si noenting om hva dette dreier seg om eller hvem som er skyldig.
      Det som forundrer meg er at du fremdeles ikke skjønner at denne saken ikke har noe med Kaliber å gjøre. Det har ingenting med treningsmiljøet eller menneskene som trener der å gjøre heller . Det ble ikke gjort funn på Kaliber, og eieren er ikke dømt for noe. Han sitter i varetekt og er derfor uskyldig inntil det motsatte er bevist. Doping er det i like stor grad på alle andre i treningssenter i byen, og det kommer fra ei som har trent og jobbet på samtlige og jobbet for antidoping.
      Hvis jeg var deg ville jeg holde meg for god for slike kommentarer, iallefall når saken er under etterforskning og du tilsynelatende har meget lite kunnskap om saken og Kaliber generelt.

    15. Blir disse tatt for å ha medvirkning til dette, så håper jeg at dere som “føler” med dem og bla bla bla, forstår hvor ille dette er. Så lenge noen kjøper dette og tar dette, jo mer må bli produsert. Og dette blir ikke lagd på ullevåll sykehus, dette blir lagd av barn og i land der det er nok av andre problemer.

    16. Tonje: hvis du har fulgt med i saken så er det slått fast følgende:
      – Det ble ikke funnet noe ulovlig ved rassia på Kaliber Gym
      – en av de arresterte ble av retten løslatt, men sitter fortsatt i varetekt pga anke.
      (da synes ikke retten av det fins nok bevis.) mann i 30 årene. Go figure.

    17. Stå på Nora! 🙂
      Det at hun fortsatt trener der burde jo være et signa om noe helt annet enn at hun støtter doping!!! Hadde dette vært noe hun var innblandet inn ville hun nok løpt så fort hun kunne for å “gjemme bort” misstanken – men hun står heller i det, fremmer meningen sin å støtter de på kaliber som er så uheldige å bli dratt inn i en sak som er svært uheldig for alle.. Min mening er at man uansett hvor dritt noe er må klare å snu saken, å gjøre det beste ut av det – eller i alle fall prøve!! Om Nora trener på kaliber eller et annet sted forandrer ingen ting, men viser at jenta her bein i nesa å tørr å stå opp mot all dritt preike til tullinger som tydelig vis ikke tenker lenger enn til nesa! Syns du gjør rett i å støtte kaliber og Thomas og alle andre i ei tid som sikker blir tøff!! STÅ PÅ!! 🙂

    18. Godt sagt Kristina.
      Det som nesten skremmer meg mer enn denne saken, er de som kommer med dømmende påstander som ikke er basert på faktaopplysninger, men basert på noe de tror og synser.
      Ikke så lurt å være for rask på avtrekkeren bestandig. Man kan ende opp med å skyte seg selv i foten.

    19. Du er et fantastisk forbilde 🙂
      Du har jobbet for den kroppen du har, ikke alle jukser seg til det og det tror jeg ikke du har gjort heller :)))

    20. Nå er det vel ikke til å stikke under en stol at idretten er preget av en del doping… Men det å skjære alle under samme kam er, og blir, en feilattribusjon som lever i beste vellgående her til lands!

    21. Kjempe kjipt at denne situasjonen har oppstått, men forhåpentligvis kan dette forebygge att fler går i samme “felle” som de personene som lar seg friste til å benytte ulovlige midler.

    22. Av prinsipp hadde jeg meldt meg ut av treningssenteret (HVIS det viser seg at det er hold i anklagene selvsagt!). Enkelt og greit.

    23. Jeg tenkte, når jeg leste det, at det må være veldig trist for de som faktisk prøver å bygge ut et godt rykte rundt miljøet. Dette hjalp ikke akkurat på saken og er redd for at mange rett og slett bare fikk bekreftet sine fordommer med dette.. “I told you so” faktoren er nok ganske høy nå.

    24. Med hard trening kan jenter også bygge de små muskelgrupper, du som hadde svigerfamilie og egen familie som trener of tydeligvis ikke oppnådd de resultatene, dere trener vel ikke hardt nok da. Viser bare hvor trangsynt du er, ser du en jente som er bedre trent og har større muskler enn deg tenker du vel doping med en gang du da. Trangsynt og sikkert veldig veldig sjalu.
      Svanhild.

    25. Støtter Nora i dette. Blir vel egentlig ikke sjokkert over lavmålet til enkelte folk, det viser bare hvor mye fordommer det er i verden og Norge i dag. Alle muslimer er terrorister og alle stykeløftere er dophuer.. VEL, slik er det ikke. For de som ikke innser det så er det på tide og få hodet ut av rævva. Som flere sier her, ikke dra alle over en kam. Dere som dømmer uten noen form for bevis bør skjemmes. *innocent until proven guilty*

    26. Så utrolig glad for at dere endelig blir tatt for det dere holder på med der borte! Det har pågått alt for lenge allerede!

    27. Vet du, jeg tror deg Nora, men alle i Trondheim kjenner til ryktet til Kaliber. Og jeg var aldri i tvil da jeg først leste om saken for første gang, da det ikke var nevnt noe navn. Kan det ikke tenkes at du kanskje har vært litt blind, eller blitt ført bak lyset? Du er rein, men betyr det at de du trener med og linkes med er det? Bare et spørsmål…

    28. Syns Nora har gjort en strålende jobb og er et suuupert forbilde. Leser bloggen hver eneste dag og syns det er super inspirerende. Eneste jeg retter kritikk til er Kaliber. Og med god grunn. Tror på Nora 100% og for all del, de som trener der at de er reine toppidrettsutøvere. Og kanskje det foregår minst like mye snusk på andre treningssenter, men nå er saken her om Kaliber. Det er synd d ødelegger for sporten, men jeg mener fortsatt det samme. Vil dere få bort med dette dopingsparaplyen hengende over dere, så tren en plasst som ikke drives av mennesker som er SIKTA ( ikke dømt ) for salg og distrubisjon. Kanksje de ikke blir dømt, kanskje de får en dom. Men vær så snill, ikke ta disse menneskene i forsvar. Blir de dømt så vil det virke mer tvilsomt. Sier ikke Nora gjør det, men flere som skriver her. Det er bare så synd at enkeltindivider fucker opp for mennesker som driver med dette seriøst. Fortset å stå på Nora!! Bare håper folk tar avstand fra de som har Kaliber som sitt levebrød og arbeidsplass når de er sikta for det de er, om det er på Kaliber eller utenfor.

    29. Dersom det viser seg å være hold i anklagene som rettes mot innehaveren av gymmet, er min personlige mening at du som rollemodell bør melde deg ut av gymmet. Man vil vel ikke støtte opp under en eier ved å være medlem på en slik plass??! For det er nettopp det man gjør ved å fortsette medlemsskapet. Merk at jeg skriver hvis det er hold i anklagene. Northug eller noen andre av våre stjerner hadde aldri i verden kunne ha fortsatt å trene på plass hvor eier potensielt er innblandet i noe slikt. Du som idrettsutøver bør tenke på omdømmet og signaleffekten det gir dersom innehaver blir dømt og du fortsetter å trene der.

    30. Så hvis Petter Stordalen gjør noe kriminelt så kan vi ikke fortsette hverken å jobbe eller bo på hotellene i Choice kjeden..?!! Sjerpings folkens!

    31. Dette er et lite gym eid 100% av en som nå er anklaget for ganske alvorlige saker… Så den Stordalen sammenligningen er vel ikke helt treffende.

    32. Å fortsette å trene der sier litt om deg, da du kan få de dopingfrie resultatene alle andre steder! Hade det vært meg som drevmed fitness og ville hevde min uskyld innenfor doping, hadde jeg sluttet på dagen! Slikt hadde ikke jeg ville omgått! Så ikke rart folk sier du også bruker dop Nora!

    33. Tror nok det aa vaere paa et sann gym kan ha negativ pavirkning. Vet selv at noen av de fitnessjentene vi fulgte begynte med dop. Det er saa alt for lett aa faa tak i. Synd folk ikke tenker mer over de langsiktige bivirkingene i jakten paa perfeksjonisme. Haaper du holder deg unna Nora, for du er virkelig en flott jente som ogsaa har skaffet deg en ganske stor gjeng med tilhengere som er inspirert av deg:)

    34. Jeg har ikke så lyst å uttale meg noe stort om selve saken da jeg ikke er helt inneforstått med hva som har skjedd. Det er uten tvil en stor sak, så å spekulere om folk er skyldige eller ikke blir kanskje litt dumt.
      Men det jeg ville si er at jeg tror deg Nora, og stå på videre. Det er uten tvil enkelte kommentarer ovenfor her som bidrar til at miljøet blir så uthengt som det blir, for ikke ALLE gjør det. Det er mange mennesker med lite kunnskap der ute og det typiske er at disse roper høyest. Folk flest tenker ikke lengre enn sin egen nesetipp og de er gode på å generalisere.
      Så Nora, stå på videre og heller motbevis så godt du kan at selv om ENKELTE på Kaliber blir tatt gjelder ikke det for ALLE. Så får vi andre heller satse på at politiet gjør jobben sin og at de rette folka blir tatt. Kanskje vi også kan la være å sitte på internett og slenge kommentarer bak anonyme navn. Ha en fin uke Nora 🙂

    35. På så godt som ALLE gym i Norge er det noen som bruker dop, selger dop eller kjøper dop. Slik er det bare. Hvis man skulle ha sluttet for å kunne bevise at en selv er dopfri…. så vil jo det egentlig bety at man bare må slutte å trene på treningsstudio?
      Det er heller ikke alle gym en trives på, har venner og en ellers stor omgangskrets. Jeg skjønner deg godt Nora, og jeg ville heller ikke ha sluttet. Du har min FULLE tillit om at du er dopingfri, ikke gi deg og ikke hør på latterlige kommentarer at du burde slutte på Kaliber dersom du trives der 🙂 Det er jenter som deg som sporten trenger – ærlige, dopingfrie og flotte jenter, som inspirerer oss andre til å bli bedre og ikke minst sterkere.
      Håper denne saken blåser over snart, og at Gunnar ikke er skyldig, dette må være veldig trist for alle utøverne på Kaliber.

    36. Ser at hun Vilde også som var med i fitnessjentene er borte fra facebook nå også. Hvorfor det? Ble det for mye press?

    37. Steroider og andre midler blir brukt av flertallet innenfor bb-bf-af osv.. Man kan gjerne kalle det juks, men når ” alle ” gjør det, så er det vel ikke det lenger. Jeg blir ikke sjokkert i det hele tatt når jeg hører ting som dette. Hvis man er naiv blir man kanskje det.. Nivået her i Norge som i andre land, er såpass høyt at skal man kunne hevde seg så skal det MYE til, uten noen form for midler. Samtlige som vinner 1.plass i konkurransene vi har år etter er ikke rene. Sånn er det bare. Det finnes unntak ja, men ofte? Nei..

    38. Og så har du alle med litt fornuft i hodet som vet at selv om hun trener på Kaliber så er hun smart og flink. Bare fordi om du trener på Kaliber så betyr det ikke at man støtter f.eks gunnar i dette her.

    39. Det betyr ikke at man støtter Gunnar eller eieren av Kaliber, men man tar heller ikke avstand fra det. Det er et ordtak som sier noe om at det ikke er mitt problem om naboen doper seg, men hva sier det om meg om jeg heller ikke tar avstand fra det.
      Nora sier hun tar avstand men på hvilken måte? Ved å si det, eller ved å støtte opp om et gym som er drevet av kriminelle ( om det skulle være hold i disse anklagene ). Handlinger veier alltid mer enn ord. Man kan si man tar svatand, men når handlingene støtter kriminelle som driver det er vel det en kontra beskjed.

    40. 1: Man skal ikke peke fingeren før noen er dømt, men hvertfall en av de tiltalte er dømt tidligere for doping-relatert sak.
      2: Fitnessbloggen er et av de mer useriøse nettstedene som er, med noen få unntak folk uten bakgrunn nok til å uttale seg om / anbefalle noe som helst for andre mennesker, men dog entusiaster, les heller siden som ser kliss lik ut men som drives av seriøse folk.
      3: Når det kommer til senteret må jeg si følgende, JA ikke alle på kaliber driver med doping, og JA man skal ikke kalle folk for bolere om de ikke innrømmer bruk/blir dømt/tester pos. men JA man kan kalle det et gym der det er mye rusk, hadde blitt for dumt om noen skulle begynt å nekte for at det skjer doping ved et gym i oslo som bærer et norskt guttenavn.
      4: Jeg vet ikke altfor mye om Nora men jeg vet dette: Hun stiller seg positiv til Bikini/figure konkurranser og vil gjerne satse på dem, disse konkurransene krever ingen doping fordi det krever ingen over-normal muskelmasse, noe som jeg mener er det sunneste for idretten.

    41. Jeg ser det er mange ulike holdninger her, og jeg har egentlig ikke mer jeg skulle ha sagt enn det jeg har skrevet i innlegget. Til alle dere som støtter meg, må jeg bare si tusen takk til 🙂 Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg har virkelig verdens beste lesere!

    42. Det er ingen vilje i bygger og fitnessmiljøet til å bli kvitt doping. Det kommer aldri til å endre seg, ei heller kommer det faktum at brukere flest til evig tid kommer til å benekte sin bruk.
      Bloggposter er verdiløse i forhold til den ene eller annen retning når det kommer til om man er dopfri eller ikke.
      Det er bare utøveren selv som vet sannheten, og så lenge man vanker i dopmiljø er veien kort til ulovlige medikamenter, selv om man startet med gode intensjoner.
      Om man virkelig er antidop bør man ikke bruke mesterparten av tiden sin i dopmiljøer.
      Ta gjerne på deg en t-skjorte hvor det står: Dop er for tapere, så trener du med den på deg på Kaliber, rapporter gjerne i bloggen hvordan det gikk.

    43. sannheten: Det er akkurat som du sier, utøveren selv vet sannhenten. Og når jeg selv vet at jeg er både antidop og rein gir jeg egentlig blanke i hvor du mener jeg bør tilbringe tiden min.

    44. Bra sagt, Nora 🙂
      Det er utrolig hvor mange verdensmestere som har kommentert her. Som “vet” alt og skal ha en mening om alt. Det forbauser meg hvor trangsynt og rett og slett mindre intelligente mange over her framstiller seg selv. Vanke i dopingmiljø? Ja da kan man verken trene på 3t, sats eller impulse. SÅ naiv er du vel ikke, at du tror at Kaliber er eneste plassen det finnes brukere av dop? Hvor mange gym har avtale med antidoping Norge i denne byen?
      Skjerp dere!
      Ikke ta disse menneskene i forsvar? Hvem har gjort det? Det er forskjell på å forsvare det som har blitt gjort, eller å si at man venter med å gjøre opp en mening til saken er oppklart. Samtlige her har allerede dømt, når dere ikke tenker over at det kan være en misforståelse eller annen grunn til at en person holdes i varetekt.
      Ikke glem at sjefen for Kaliber ble først frikjent, dvs retten fant ikke nok bevis. Så la oss vente med å dømme og uttale oss før saken er oppklart. ikke nok med at samtlige over her er mindre begavet, men mangler også sans for respekt og moral. Dett er også pårørende her, hvor flere av dem er barn. La det være politiet og rettens oppgave å avgjøre hva som har skjedd i denne saken, og hold dere for god til usaklige og lite gjennomtenkte innlegg og sammenligninger.

    45. Jeg heier på deg Nora – uansett hva!! Det er så mange som ikke vet hvor mange timer med selvdisiplinert og hard trening det ligger bak den kroppen din! du er super flott, og mitt store forbilde 🙂

    46. Hei Nora!
      Jeg er sikkert en av mange som du ikke kjenner men som har fulgt bloggen din en stund og som ser deg som STOOR inspirasjonskilde og motivatør!;D Jeg rett og slett digger deg og ikke minst alle tinn du har å komme med på bloggen din:D
      SÅH vil jeg bare si at jeg støtter deg og dine avgjørelser ift treningsplass og hva annet;) Du er ei fornuftig jente og det vet jeg! 😉
      -Anja-

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg