100% rein trønderenergi

Egentlig føler jeg at det er et lite nederlag å måtte skrive dette innlegget, fordi jeg synes virkelig det er synd at jeg er nødt til å forsvare meg selv mot grunnløse anklager og beskyldninger. Beskyldninger om stereoider, doping og juks. Jeg burde tatt det som et kompliment, at enkelte synes jeg ser så bra at at jeg må ha juksa for å komme dit jeg er idag. Men det gjør jeg ikke. Jeg kjenner at jeg blir frustrert og lei meg når det kommer slike kommentarer, og derfor vil jeg ta et oppgjør med doping-anklagene engang for alle.

Jeg er glad i kroppen min, og vil derfor alltid gjøre det som er best for den. Derfor vil det ALDRI kunne falle meg inn å bruke noen som helst form for doping. Jeg var klar over at mange hadde fordommer mot denne sporten, jeg var bare ikke klar over at det var så mange. De siste månedene har jeg vært knallhard med meg selv, og virkelig gått all in for å bli i best mulig form. Jeg har ikke sprukket en eneste gang iløpet av dietten, ikke engang veid et eneste gram isberg for mye. Jeg har gitt alt jeg kunne på trening, og jeg har gått uendelig mange timer cardio. DERFOR har jeg fått de resultatene jeg har fått, og det er derfor jeg har den kroppen jeg har i dag. Fordi jeg har brukt nesten all min tid og energi på å nå drømmen – å endelig debutere i bodyfitness. For fire måneder siden var jeg akkurat den samme jenta, bare noen kilo tyngre og med mer kroppsfett. Den jenta var det INGEN som beskyldte for doping. 

Doping forekommer desverre i alle idretter, også i min. Hva andre idrettsutøvere gjør har ingenting med meg å gjøre, og det bryr jeg meg derfor ikke noe om. Vi må alle feie for vår egen dør, og alt jeg kan gjøre er å bli den beste Nora jeg kan bli. Snart skal jeg stå på scenen i mitt livs form, og bli dømt av et dommerpanel. Med mine 50 kilo har jeg litt mindre å stille med enn de mer erfarne jentene, men believe me jeg skal gjøre mitt aller beste på den scenen. Etter konkurransen skal jeg uansett være fornøyd med resultatet, nemlig den kroppen jeg har klart å bygge. Bygget av 100% rein trønderenergi – og det er jeg stolt  av.


77 kommentarer
    1. You Go girl! De som beskylder deg,går vel kanskje på misunnelse?!? Mange av de i ihvertfall.. Jeg syntes du virkelig har oppnådd utrolig bra resultater,og det går ann hvis man virkelig vil,og den viljen har du hatt og fortsatt har! Stå på jente,dette klarer du,uavhengig “dumme” kommentarer.. Gleder meg til å se resultater etter Stavanger Open 😀 Heier på deg!!!

    2. enkelte skulle kanskje ønske at det fantes en enkelt vei til målet…
      kjør hard kjør stil Nora og masse lykke til på scenen… du når langt uansett for ditt pågansgmot og vilje !!! til tross for diett`hodet` virker du som en sunn jente med et friskt sinn !!! (o=

    3. Word! Vi som kjenne dæ vet jo at du har litt over gjennomsnittet med energi! Godklæm fra søskenbarnet!

    4. Har fulgt deg fra dag 1 og jeg har aldri spekulert i om du har vært involvert i doping! Skal se på NM i Oslo og heier på deg! Du er ett forbilde for andre innen denne sporten! Stå på videre! =)

    5. Hver gang du får en “flott kropp!” kommentar, hvilket du får ca. 30 av på hvert innlegg – så se for deg at det mennesket som har skrevet det, står foran deg. Mennesket smiler fra øre til øre og sier “jeg heier på deg!”.
      Så kan du se dem for deg i en svær gruppe, eller i treningssalen på Kaliber, 30 stykker! 30 nydelige jenter (og en gutt i ny og ne) som ser på bildet ditt, og sier “Fy flate, du er flott. Godt jobba! Jeg heier på deg!”
      Disse luskerne som sitter i et hjørne og ser olmt på deg, som skjuler seg i ly av Internett, de er ikke verdt å se på.
      Det er de 30 – de 60 – de 90. De heier alle på deg!

    6. Hei =)
      Flott innlegg, og du er flott! Du er motivasjon for meg og mange andre. skal se på deg under NM 😉
      Lykke til og stå på !

    7. Jeg kommenterte forrige gang dette temaet ble tatt opp , og jeg sier det igjen… Jeg tror deg 100%!
      Du kommer nok ikke til å klare å overbevise alle, noen kommer alltid til å komme med stygge påståelser. Det viktigste er at DU vet hva sannheten er, og at du ikke lar de som prøver å knekke deg ned få seire. Du er rein, og du er fader meg en HELT som virkelig står på! Ingen kan ta fra deg det 😀
      Jeg heier på deg og trønderenergien ;D

    8. Flott at du tar opp dette temaet!
      Kom over en på skolen i dag som sa at ”kjæresten min er vektløfter, ikke noen kroppsbygger. Det var en VIKTIG forskjell, fordi kroppsbygging innebar doping o.l”. Tror flestparten av de som kommer med uttalelser om doping rett og slett ikke har disiplin nok til å komme dit du har kommet i dag. Det er sant som du sier, folk kan gjerne jukse, men da kommer også resultatene derav!
      Har fulgt bloggen din hele veien, og er det noe du har så er det disiplin og guts! You go girl:D

    9. Ønsker deg masse lykke til. Jeg har skrevet det før også – du imponerer meg med den selvdisiplinen du viser! 🙂

    10. De fleste som leser bloggen din vet hvor hardt du har jobbet for å komme dit du er i dag:) Du er en stor motivasjon!
      Bare lurer på hvor høy du er? Siden du veier kun 50 kilo, selv med så mye muskler som du har nå:)
      Stå på!

    11. Utrolig godt sagt, Nora! Latterlig at folk i det hele tatt kan tenke seg det. Du er sunn og sterk og et kjempestort forbilde for alle jenter! Og det at kroppen din kommer av deg og bare deg, det skal du være stolt over 😀

    12. Du har all rett til å være stolt av deg selv og så langt du har kommet. De som slenger ut anklager om doping er ignorante idioter, og har mest sannsynlig alt for lite selvdisiplin til at de vil komme noen vei selv og føler et behov for å rakke ned på andre for å føle seg bedre selv. Og de er rett og slett like latterlige som de som driver med doping.

    13. Hei Nora 🙂
      Du er virkelig en inspirasjon!! Jeg skal heie som en GAL på deg under Stavanger Open 😀
      Bare et spørsmål: Hvor høy er du?
      Jeg er selv 178cm, og lurer på hva vekten min vil “ca” ligge på under konkurranse.
      Klem Camilla Landa

    14. Skjønner at det er frustrerende med alle negative tilbakemeldinger. Av diverse grunner synes folk det er litt deilig å kunne rakke ned på andre! Husk at det er mange av oss som beundrer deg for pågangsmotet ditt, du er en inspirator 🙂

    15. Jeg har blitt mer positiv til denne sporten etter å ha fulgt bloggen din og veien din mot målet ditt! Du er superinspirerende og et stor motivasjon for alle og enhver!
      Stå på! Vi heier masse på deg!

    16. For et fantastisk innlegg! Æ trur dæ 100% når du sir at du sjøl har jobba så hardt for å komme dit du e idag. Alle som drive med litt mer seriøs trening VET kor mye arbeid som ligg bak, og man forstår VELDIG godt på bloggen at det e “rein trønderenergi” som ligg bak resultatan dine 😉
      Beundre dæ til tusen, Nora! Masse lykke til med debuten!

    17. Synd at folk tror du “jukser”, og at du må forsvare deg mot det. Jeg tror du har jobbet knallhardt, og at slike resultater er det mulig å få for alle om man bare er like motivert! 🙂

    18. Sjalusi er det vel som står bak de lusne kommentarene om juksing. Stå på Nora, du ser fantastisk ut! 🙂
      Og masse lykke til i konkurranse, heier på deg 😀

    19. Det er synd du er nødt til å forsvare deg mot slike beskyldninger Nora, slike tanker har aldri streifet meg engang! Utrolige resultater er mulig med en utrolig vilje og riktig kunnskap, og det er nettopp det du viser oss 🙂 At andre ikke klarer det samme handler om dem, og ikke om deg. Stå på!! 🙂

    20. Æ syns du e kjæmpeflenk, og æn stooor inspirasjon! 😀 Æ bli storgira kvar gong æ les bloggen din. Stå på videre, du kjæm t å gjær det KNALLBRA på scenen!

    21. Det vil alltid komme beskyldninger om juks i denne sporten. Du ser veldig bra ut til å være debutant, du har oppnådd knallbra resultater og fullstendig transformert kroppen din. Selvsagt vil noen beskylde deg for juks, nettopp fordi det krever så enormt mye å gjøre uten og jukse.
      Jeg synes du er knalltøff, jeg beundrer resultatene dine, og det viktigste er at DU vet med deg selv hva som er sant. Drit i hva folk som har noe negativt å si måtte mene.

    22. Jeg bare joiner alle over her. Stå på, din rå, superkule trønderenergiball av en jente ;D (Drikkeflaska mi er forresten fra trønderenergi, kanskje det kan hjelpe meg? hihi)
      <3

    23. Tanken på at du har holdt på med sånt har aldri streifet meg engang 🙂 Du er flink du og står på, det skal du være bra stolt av! Ikke mange som har en så sterk disiplin.

    24. Vi som er i familie med deg, vet at du har overdoser med energi og overskudd! Skjønner at du føler for å “forsvare” deg mot usanne beskyldninger, men forsøk å heve deg over dette og stol på deg selv. Du har gjort en alldeles fantastisk jobb, Nora!

    25. De fleste som leser bloggen din fast tror jeg skjønner at du ikke driver med doping. Jeg tror det er som flere sier over: pur misunnelse! Hvem skulle ikke ønske å hatt kroppen din? Men det koster jo, og man skjønner at jobber for det du vil gjennom bloggen! Stå på, gleder meg til å se hvordan du gjør det i konkurransene 🙂

    26. Synd at folk skal komme med beskyldninger. Det er som om de ikke skjønner at andre faktisk kan ha mer motivasjon og guts enn dem. Uten å jukse!
      Misunnelige folk, blæææ.

    27. Misunnelse, rett og slett. Mange går halvveis inn for jobben, får ikke de resultatene de ønsker seg, så må de hakke løs på de som går 110 % inn for saken og faktisk får oppnår det andre ikke får til.
      Som 99 % av alle andre her – jeg er hundre prosent sikker på at vi snakker 100 % ren trønderenergi og 100 % ren trøndervilje! Vi heier på deg! Og gleder oss MYE til du skal få vise hele Norge all innsatsen du har lagt ned. Du ser FANTASTISK ut! Og er en kjempeinspirasjon!! 🙂 Go Nora! 🙂

    28. Du er kjempe flott Nora! Om jeg bare hadde hatt halvparten av viljestyrken din;) Heier på deg og er sikker på at du kommer til å gjøre det knallgodt i NM, med 100% rein trønderenergi i årene! Lykke til og stå på siste biten, Ryktene hever du deg fint over 😀

    29. Herregud, de som har skrivd det må være noen som er sykt misunnelige, og som ikke gidder eller klarer å gå inn for forandring selv..
      Står sykt respekt av det du har fått til, og utrolig stor vilje styrke og pågangsmot for å komme så langt du har kommet. Du har all grunn til å være stolt av deg selv! <3

    30. Jeg skjønner at du blir oppgitt over de som ikke tror på deg. Du skal vite at det som er det viktigste er det som du selv vet. Jeg har sett alle timene du har brukt på trening og kosthold.Det er ikke lite timer. Det krever målrettet arbeid og disiplin.Det krever at du må velge bort ting som jeg vet du kunne tenkt deg å gjøre. Resultatene kommer ikke av seg selv. Det krever strukturert jobbing over lang tid.Resultatene har du stått for selv. Intet annet det vet jeg.klæm

    31. Du er flott Nora, stå på!
      Skjønner at det ikke er noe særlig med sånne kommentarer, men du vet jo selv hva som er sant eller ikke. Jeg heier uansett på deg! 😀

    32. Stå på! for hver anklage du får har du 30 positive svar! Du er en motivasjon for mange jenter – og ja menn også (leieboern min er misunnelig på musklene dine og han er mann!!) Som første inlegge her sier: You go girl!

    33. Det store problemet med bodyfitness er jo at det faktisk ER veldig mange som bruker.. Jeg syns ikke du viser noen tegn til å bruke, og har aldri mistenkt deg for det:) Du er ikke unormalt stor eller hard, men forhåpentligvis er formen riktig for hvordan dommerne dømmer i år.
      Et av problemene med bodyfitness er at ALLE tror de kan stille, de tenker ikke at noen andre enn dem kan ha bedre forutsetninger for å vinne, og etter hvert som de ser at de gang på gang ikke oppnår resultatene de ønsker blir terskelen for å ta en snarvei lavere. Det er jo sånn i all idrett, at noen mennesker har bedre gener enn andre. Hvorfor skjønner ikke folk at det også gjelder for denne sporten? Jeg kunne aldri blitt like god som Bjørgen på ski, selv om jeg hadde viet hele mitt liv til det, og det er det jo ingen som stusser noe ved..;)
      Lykke til med siste innspurt!:) Håper det går veien for deg!

    34. Hei 🙂 Har en stund fulgt med bloggen din, og må si jeg liker innleggene dine. Du er virkelig ei fasinerende jente som jeg virkelig beundrer. (Kanskje litt sært siden jeg ikke kjenner deg?!) Jeg forstår deg virkelig når det gjelder de anklagene.. Folk har altfor lite godt og si om andre når de klarer å nå et mål de har satt seg, og istedenfor å være glad på dine vegne nå, så har de et problem med at de føler seg mindreverdige fordi de ikke klarer å gå igjennom den prosessen du nå har gått gjennom. De er rett og slett misunnelige, og derfor håper jeg du hever hodet og fortsetter med ditt og dine fantastiske resultater! Jenter med muskler er helt ubeskrivelig vakkert! Så stå på, og lykkelykke til i konkurransene! Dette klarer du med glans ! 😀

    35. uffameg. er så stygt når damer har sånne bigge muskler. du har fin kropp men burde få mindre muskler, da blir du 10 ganger finere og blir likt bedre 🙂

    36. Stå på Nora! Har aldri tenkt tanken en gang. Det har vært kjempe spennende å følge deg mot konkurranse, og jeg gleder meg til å se deg live på stavanger open 🙂 lykke til!!

    37. Godt sagt! Jeg heier på deg!! 🙂 Har blitt kjempe inspirert av å lese bloggen din! Lykke til med konkurranser!

    38. Helene: det er vel kanskje en grunn til at hun har bygget muskler og ikke ser ut som ei flat pannekaker som alle andre jenter her ute. Hvis du har så mye imot jenter og muskler, så har du vel kanskje ikke noe å gjøre inne på en fitnessblogg?!? Blir provosert!

    39. Norami <3 Stå på videre du! Du og alle vi rundt dæ som kjenne dæ veit korr hardt du har jobba! Æ e sååå stolt av dæ og glæde mæ sinnsykt t å hei på dæ i Oslo!:D Du e et godt forbilde <3 ILU ;*

    40. Det er alltid noen som skal slenge dritt, og det tror jeg skyldes missunnelse. Fordi dette er noe de ikke klarer selv..!
      Jeg synes det er gøy og inspirerende å lese bloggen din. Stå på videre Nora!! Og masse lykke til i NM!

    41. Er alltid noen som skal slenge med leppa si, tragisk!! De kan umulig ha følt denne bloggen særlig lenge, rett og slett misunderlige folk!! Stå på Nora, og masse lykke til. Jeg heier på deg =D Gleder meg til å høre resultatene! Du er en stor inspirasjon.

    42. Jeg er faktisk uenig i hylekoret som roper “misunnelig! sikkert bare sjaluuu!!! til de som stiller spørsmål om temaet”
      Doping er tross alt VELDIG vanlig innen fitnes, det er flertallet som bruker noe. Og det er ingen tvil overhodet at det foregår på Kaliber. Du har blitt mer rippa enn det mange dopede har vært, og det er ganske naturlig å lure om du har brukt ting som effedrin eller clenbuterol. Personlig tror jeg på deg siden du er så tydelig på det, men forstår veldig godt de som er skeptiske uten at de er “sjalu” av den grunn.

    43. Vær stolt av deg selv du Nora. Det eneste som betyr noe er det DU vet du har gjort – og det er å ha jobbet hardt og målrettet mot NM. Så lenge du har denne viljen og disse egenskapene er det ingen nødvendighet med alternativer som doping for å nå ditt mål. Håper du står på og ikke lar disse beskyldningene påvirke deg – fokuser på deg selv og de positive du har klart å oppnå helt på egen hånd.
      Tvi tvi!

    44. Tanken har aldri slått meg. Vi vet jo at du har jobbet knallhardt med både trening og kosthold for å nå målet ditt. Det finnes ingen enkel måte å komme dit hvor du er i dag. Du ser sunn, frisk og supersprek ut!! 😀
      Heier på deg!!

    45. “For fire måneder siden var jeg akkurat den samme jenta, bare noen kilo tyngre og med mer kroppsfett. Den jenta var det INGEN som beskyldte for doping. ”
      Den likte jeg! Veldig viktig poeng 🙂
      Har troa på deg 😉

    46. Du ser fantastisk ud og MEGET NATURLIG! Du er et rigtigt godt forbillede og du kan nå langt med den form! Og ikke lad andre fortælle dig andet, jeg vejer også som regel meget mindre end mine konkurrenter og vejede det samme som dig da jeg startede og vejer kun 52 kg. i topform, så ikke lad andre fortælle dig andet!

    47. Folk sliter tydligvis med sitt eget selvbilde, med å måtte slenge dritt til andre, sikkert fordi dem selv ikke klarer å oppnå fremskritt i sin egen treningsrutine 😉
      Gleder meg til å se hvordan det går i NM! STÅ PÅ 😀

    48. Det e sånn det e, folk “vil” itj tru at det e nånn som e så flenk og disiplert, rætt og slætt ferr at dæm sjøl itj e det. Men, det dæm itj ferrstår e at ferrde om dæm itj e sånn, så kan jo ainna folk værra så disiplinert og så psykisk stærsk at dæm klare det! 🙂
      Også må æ ærlig innrømm at æ e litt misunnelig på kroppen din, men æ e itj nå “hater”.. Det e bære at æ og vil sjå sånn ut! 😉 Men, Æ heie på dæ i Stavanger Open og NM, og har trua på at du klare det! 😀 Så tar æ med mæ “misunnelsn” min på kjøkkenet når æ lage mat og i treningsstudioet, og prøve å gjærra nåkka ferr at æ kjæm ett lite skritt nærmar! 🙂 Hves hateran kunna gjort det, i stan ferr å sotte på nættet og skrevve støgge kommentara, så kanskje dæm kunne fått sånn kropp sjøl, i stan ferr å rakk ned på din! 🙂

    49. Tusen hjertelig takk alle sammen, dere er fantastiske! Jeg setter utrolig stor pris på all støtten dere viser meg, og jeg skal ta med meg alle gode ord videre 🙂 Dere er herlige 😀

    50. Synes du ser kjempeflott ut! Synd å si det, men du har for lite muskelmasse til å skulle beskyldes for doping! Stå på videre og lykke til i konk!! 😀

    51. Drit i sjalusien og rykter som går. Jeg beundrer virkelig selvdisiplinen din og stå på viljen. Det gir masse inspirasjon og motivasjon! Og lykke til på scenen!! 😀

    52. Leste dette innlegget først i dag jeg Nora. Håper du er utrolig stolt over deg selv!! Vi veit jo hvor mye arbeid du har lagt ned i dette, så ta heller med deg alle de positive tilbakemeldingene. Skulle virkelig ønske jeg kunne være i Oslo å heia på deg, men driver å sparer som en helt til Dublinturen vår 😉 Jeg veit du kommer til å gi alt du har når du står der og alt du har utrettet iløpet av et år, bare det skal du være super stolt av 😀 <3

    53. Kjempebra innlegg! Du er helt utrolig, Nora! Husker at jeg så bilder av deg på bloggen til Drea for lenge siden (Du vet det innlegget ”A pair of… jeans” eller noe) og tenkte at du var råflott 😀 Så kom jeg over bloggen din og så den massive forandringen! WOW 😀 You go girl! LYKKE TIL I NM 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg