Kveldskos

Jeg vet det er flere enn meg som liker å ha noe godt å kose seg med når kvelden kommer, og man ligger utstrakt på sofaen. I stedet for å ta et usunt alternativ er det så mye annet godt man kan spise! Tenkte jeg skulle dele noen tips med dere som dere kan prøve ut ikveld 🙂 Litt fordi det er utrolig enkelt, men mest fordi det er så godt bruker jeg å gå for meieriprodukter til kveldskos. Med mager kesam og cottage cheese kan du komme langt! Tilsett frukt, bær og nøtter etter ønske – bare fantasien setter grenser. Her er noen av mine favoritter:


1 boks cottage cheese, 2 ss sjokoladedip og 1 eple.


1 boks mager kesam, Stevia Vanilla Cream og en neve bjørnebær.


Cottage cheese, gojibær, solsikkekjerner og kakaonibs.


“Riskrem” – cottage cheese, Stevia Vanilla Creme og Fun light bringebær. Dette er like godt med mager kesam også, og aller best er det hvis du blander de to halvt om halvt. 

Hva pleier du å spise som kveldskos?

32 kommentarer
    1. Pleier ikke spise noe etter middag egentlig (spiser sein middag). Tar jeg noe blir det evt en bit ost eller et knekkebrød med skinke eller noe sånt!:)
      Den siste der må jeg få prøvd snart.. har i flere år hørt snakk om at det er rene riskremen, men liker egentlig ikke cottage cheese. Men MÅ jo prøve da..

    2. Mager kesam er ikke langt fra mager vaniljekesam næringsinnholdmessig. Så det spiller vel ikke store rollen hvilke av de to man velger?^^, Synes personlig den smaker så mye bedre..

    3. Fikk ny favoritt kveldskos i dag..
      Hvis vi da snakker kun kos, så er det fun light gele!! Er litt sent ute med å prøve det, men nå angrer jeg på at jeg ikke prøvde det før 😉
      Ellers er de fleste variasjoner av cottage cheese veldig godt på kvelden!

    4. æææ! Her var det mye godt ja!! En del som skal prøves ut i nermeste fremtid 🙂
      Pleier ikke kose meg så veldig på kveldene, for det har jeg som oftest ikke tid til… det eneste blir en yoghurt 0% med blåbær. 🙂

    5. Nam, her var det nye godt 🙂 viktig å kose seg på kvelden:) har forresten sendt deg en Mail i innboksen her:) klem

    6. Ahh, så mye godt! 😀
      Cottage cheese i ulike varianter er fast kveldskos her også!
      Cc med frisk annanas og kokos er favoritten!
      Ha en fortsatt fin kveld! 🙂

    7. Prøv 50/50 cottage cheese og kesam mager med kalori fri karamell dip og stevia vanilje, topp med et par hakkede paranøtter og kakaobiter…NAM!!!!

    8. Go Kveld =)
      Ja, ein må kos sæ litt på kveilln ja! 🙂 Bruke nånn gång å lag meddag t kveills. ætti ei bra styrkeøkt!:D
      Ha ein finfin kveill flotte Nora:)

    9. Jeg kan ikke spise meieriprodukter. Så jeg går for oppkutta frukt og/ eller grønnsaker. Og litt nøtter. Funker som bare det 🙂
      Har meldt meg inn på Kaliber i dag btw 😀 Gleder meg til å komme igang! Noen råd til en nybegynner innen styrketrening?
      Ha en fin kveld!

    10. En hel boks cottage cheese blir fort litt mye, syns jeg 😮 Er dette så store porsjoner du spiser på periodisk faste, eller til “vanlig” også? 🙂

    11. Har nettopp “funnet opp” en ny favorittdessert til kvelds: banan med sjokolade”dip”.
      Oppskrift sjokoladedip = 1 ss eplemos, 1 ss sjokoladeproteinpulver, 1 ss kakaopulver, 1 ss sukrin, 2 dråper stevia english toffee, og nok vann til ønsket konsistens (vil tippe 2 ss ca)
      Deretter, pakk bananen inn i folie, og sett den i ovnen på ca 225 grader i ca et kvarter, til den er blitt myk og god. Ta en teskje, og nyt! Nammm 😀

    12. Trenger litt hjelp. Er flink med proteininntaket og karbohydrat inntaket. Verre med fettet. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal ha i meg for å ikke gå opp i fettprosent igjen. Noen tips? hva ligger du på?

    13. kunne du laget en video hvor du viser kort alle trenings metoder/øvelser du gjør? jeg er ei veldig “fislete” jente som vil ha mer muskler på kroppen, og trenger litt hjelp. bare et lite ønske.

    14. Bare for å skille meg ut litt så svarer jeg som sant er: sjokolade! 🙂 Men det så veldig godt ut altså, alle variantene, så kanskje jeg må prøve en dag jeg er i det sunne kveldskoshumøret!

    15. Lene: Jeg aner ikke hva jeg ligger på, men sørger alltid for å få i meg fett hver dag. Ikke vær redd for å prøv deg frem! Legg f.eks til litt laks, egg, omega, avocado og mandler i kosten din og se hvordan du reagerer på det! Sunt fett er ikke farlig, men godt for kroppen din !

    16. Andrea: Brukte å dele opp boksene før jeg gikk på pf ja 🙂 Men det kommer helt an på hva du trives med – jeg trives veldig godt med få og store måltider i allefall 🙂

    17. Amy: Så gøy! Velkommen til verdens beste gym 🙂 Rådet mitt er å suge til deg kunnskap fra de som jobber der 😉 Gunnar og Thomas er kjempeflinke – så få de til å sette opp en skikkelig plan til deg og kjør på 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg