God jul :)

Jula er uten tvil favoritt-høytiden min. Jeg får tilbringe tid med alle menneskene jeg er glad i, og ingenting er bedre enn det. Men likevel veit jeg at det er mange som gruer seg til jula. Gruer seg fordi det blir mye mat i jula, og man frykter derfor å legge på seg. Personlig skal jeg ikke bry meg så hardt om hva jeg spiser i jula. Med det mener jeg ikke at jeg skal fråtse i absolutt alt, men jeg skal kose meg med god mat og drikke. Det tror jeg er sunt for alle – det er tross alt bare jul en gang i året. Og det er virkelig ikke det man gjør mellom jul og nyttår som teller – men hva man gjør mellom nyttår og jul.

Ok, så legger man kanskje på seg et par kilo iløpet av jula. Men er det virkelig verdens undergang? Det er bare å komme seg back on track igjen 1. januar – så forsvinner julekiloene fort. Hvis du i tillegg er flink til å trene iløpet av juledagene kan du få noen skikkelig gode økter som følge av ekstra mat og energi i systemet. For min del skal jeg trene akkurat som vanlig i jula, rett og slett fordi jeg elsker å trene. Jeg kan ikke se for meg hvordan hverdagen ville vært uten trening, og forhåpentligvis vil jeg aldri oppleve det heller. Jeg er akkurat ferdig med kveldens treningsøkt, og neste økt blir på søndag. I morgen er hellig, da er det kun familiekos som gjelder. Jeg skal stå opp og spise julestrømpa mi, ribbe og dessert med god samvittighet. Det er julaften, og den skal nytes fullt ut med familien. Håper alle dere gjør det samme, og nyter julaften med alt den bringer. Jeg ønsker alle mine fantastiske lesere en magisk jul. Stor juleklem fra meg til alle dere 🙂 

 

17 kommentarer

Siste innlegg