TGIF

Jeg klarte det ikke. Å trene styrke 3 ganger i uka ble rett og slett for lite for meg, så nå har jeg lagt på en ekstra dag med styrketrening. Den ekstra økta skal fokusere på muskelgrupper som ikke er vektlagt i styrkeprogrammet, som biceps, triceps, mage og legger. På disse øktene blir det volumtrening, mange sett og repetisjoner. Blir digg med litt volumtrening igjen! Men det blir litt senere, i dag er det nemlig ei styrkeøkt som står for tur og den kommer til å se slik ut:

Knebøy 3 x 5, 52 kg

Militærpress 3 x 5, 29 kg

Pullups 3 x maks repetisjoner

Pendlay rows 3 x 5, 32 kg

Sidehev 3 x 12

Jeg liker virkelig at enkelte øvelser begynner å bli tunge, for jeg synes at det skal kjennes etter ei treningsøkt. Selv om de fleste dager er gode har vi alle dårlige dager innimellom. Dager hvor ting går litt imot deg, og du får ikke til alt du hadde tenkt å få til. En slik dag hadde jeg på onsdag, hvor økta mi var ganske rævva. Men selv om ting ikke alltid går som de skal er det viktigste å bare pushe på videre. På onsdag måtte jeg gå inn i meg selv, og bare la det gå en liten faen igjennom meg for å mobilisere det jeg hadde av krefter. Selv om økta ikke gikk 100% ga jeg alt jeg hadde – og det er det viktigste. Så moralen er å ikke gi opp på dårlige dager, men heller push på litt ekstra. Jeg har store planer om at dagens økt skal gå dødsbra –  train hard or go home 😉


Jeg har spist etter periodisk faste prinsippet i over ei uke nå, og trives fortsatt like godt med det. Jeg spiser tre store måltider mellom kl. 12 og 20 og faster resten av døgnet. Man kan selvfølgelig drikke så mye man vil hele døgnet, dette er ikke regulert av fasten 🙂 Det er straks klart for dagens første måltid, og det blir wok av svin med brokkoli og eple. Har virkelig fått dilla på det! Dagens aller største måltid blir etter trening, og da spiser jeg ofte en ny porsjon med kjøtt og grønnsaker + dessert med mye karb. Under kommer noen desserteksempler – viktig med påfyll etter trening!


Fruktsalat med banan, eple, mandariner, bjørnebær og mager vaniljekesam.


Sjokoladepudding med banan og riskaker. 


Påsmurte speltlomper. Dødsgodt med masse peanøttsmør og syltetøy!

Det er fredag 16. desember – og det betyr at det er akkurat 1 uke igjen av godteristoppen! Er dere fortsatt med? 🙂

15 kommentarer
    1. Er så klart fortsatt med på godteristoppen! =)
      syns også det var greit å få bekreftet at du også har dårlige dager på trening, og ikke bare meg 😛
      Skal forøvrig kose meg med din versjon av sjokoladepuddig før kveldsvakten i dag 😛
      God helg =D

    2. Hvordan gjør du det når du trener tidlig? Jeg må ofte trene før klokka 12 pga. jobbdagen min, men ser for meg at det ikke klaffer så godt med periodisk faste? Har lyst å teste det ut selv, men ikke hvis det går ut over treningen min ;O

    3. heihei! marie fra lillesand her, om du husker meg 🙂
      hvor får du kjøpt speltlompene? finner de ingen plass ://

    4. Hei, vil først si at du har en flott blogg som er veldig inspirerende for mange 🙂 Jeg lurer på om du har tips til øvelser der man trener bryst? Hadde hvert greit med enkle øvelser man kan utføre hjemme uten så alt for mye utstyr.

    5. Jeg har også prøvd meg på periodisk faste i en uke i dag faktisk. Jeg trives veldig godt. Jeg bruker mindre tid om morgenen og føler meg ikke så full og ekkel i magen når jeg legger meg om kveldene 😀 Liker at du forteller hvordan det går med deg ang. dette : D

    6. Hei Nora! Jeg blir mer og mer imponert over deg, og skjønner hva som må til for å få resultater! Lurte på om du kan skrive(og linke) til produktene du kjøper på iherb og evt andre plasser? 🙂 Er ikke så god på den der nettshoppinga, også ser f.eks pannekakene dine og den sjokoladegreia med null kcal veldig gode ut! 🙂 God jul!

    7. Mariann: Hvis jeg trener før første måltid inntar jeg BCAA og trener på tom mage. Det går veldig fint synes jeg 🙂
      Marie: Klart jeg gjør 🙂 De kjøper jeg på Meny på Tiller!
      Anonym: Jeg er ikke så god på hjemmeøvelser siden jeg alltid trener på gymmet, men pushups i tillegg til benkpress og flyes er gode øvelser hvis du har manualer tilgjengelig 🙂
      Janne: Jeg skal bli flinkere til å linke – skal begynne allererde i dag 🙂

    8. Du ser sykt bra ut! Trenger hjelp med hvordan jeg skal komme meg ned i vekt, hvis du har tid og lyst hadde det vært kjempe bra om du kunne hjulpet meg! Nettopp startet opp bloggen min, så er usikker på hvordan dette fungerer egentlig .. Stå på hvertfall, du ser smashing ut 😀 forbilde!
      http://prosjektslank2.blogg.no/

    9. Stå på Nora, du er rå! Du imponerer og inspirer meg sykt mye!
      Jeg har søkt MYE rundt på nettet, nen finner ikke det jeg vil ha svar på. Kanskje du kan hjelpe? 🙂
      Jeg trener 6 ganger i uka (og ELSKER det). Løper 3 harde dager (mye intervall og sprinting), 2 styrkeøkter og 1 spenstøkt. men jeg har en drøm om å få frem magerutene 😀 Har prøvd i flere år, men får det aldri til. DET JEG LURER PÅ: Det kjennes ut som at fettet midt på magen er “hardere” enn det på hver side av magen.. kan dette stemme? klarer liksom nesten ikke å ta tak i noe fett midt på, mens det likevel er noe der som skjuler magerutene 😉 i så fall noe forskjell på hvordan jeg skal trene det vekk? Jeg trener forøvrig mage 2-3 ganger i uka, hvor jeg varier med serier uten pause, og mer eksplosive reps med lengre pauser.
      Setter ENORMT stor pris på svar <3

    10. Hei! Har lett etter butikker i Trondheim som selger speltlomper, uten resultat. Hvor får man kjøpt det? Takk for en motiverende og informativ blogg 🙂

    11. Det der er virkelig god stil! Jeg kan godt lide at se, at du ikke er bange for at smække noget vægt på stangen. Det er der desværre alt for mange kvinder der er.
      Tak for nogle gode madbilleder til inspiration.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg