Morgentrening

Jeg er straks klar for dagens styrkeøkt – digg! Lader opp med en shake, BCAA, kreatin, jack3d og eple. Gir så god energi utover dagen når jeg har trent tidlig synes jeg. Det kommer jeg til å trenge også, skal være på skolen helt til jeg sovner i kveld. Da er det viktig med gode matpakker for å holde konsentrasjonen oppe, for godt sammensatte måltider gjør mye bedre enn sjokolade selv i eksamenstiden. Sannheten suger, ikke sant? 😉 Jeg har fått skikkelig dilla på mandariner nå om dagen, det er så godt! Sammen med mager kesam blir det enkle og proteinrike måltider. Har brukt mango og bjørnebær i kesam som kveldsmat tidligere, men nå er det mandariner for alle penga! Liten smak av jul 🙂  


Mager kesam, noen dråper stevia vanilla cream, mandariner, mandler, gresskarkjerner og kakaonibs. 


Mager kesam med mandarin og appelsin funlight. Vet det ikke ser superdelikat ut, men smaker digg! 🙂 

Tilbake til styrketreninga, for i dag er det endelig klart for dag 2 av programmet. Med denne låta på ørene blir jeg godt motivert for ei ny økt! En positiv ting med å bare trene styrke 3 ganger i uka er at jeg gleder meg skikkelig til hver økt. Så fantastisk godt å bare løfte, og ikke tenke så mye 🙂 Jeg føler at jeg blir mye mer konsentrert i hverdagen av å trene, noe som kommer godt med. Det blir forresten knebøy 3 ganger i uka i stedet for to, med en økning på 1-1,5 kg hver gang. Coach Gunnar har nemlig kjøpt inn småvekter til å legge på stanga for småspurver som meg 🙂  Dagens program ser slik ut: 

Knebøy 3 x 5 reps

Benkpress 3 x 5 reps

Frivendinger 3 x 5 reps

Dips 5 x max reps

Mage

Ha en sporty dag alle sammen – train hard or go home!

19 kommentarer
    1. Åh, så flott at han har fått tak i slike småvekter, da blir det bedre med økning for meg også. Er ikke så sterk ennå selv, haha. Men det kommer seg!
      Maten så sikkelig god ut! Lykke til på treninga =)

    2. Hei! Jeg er ny leser av bloggen din, men ser jeg kommer til å bli fast leser!
      Har et spm ang proteinpulver. Jeg har sett det er mange trenings-bloggere som spiser proteinpulver i alt, kaffen, frokost, mellommåltid, middag osv. Hvor viktig er dette? Er det en grense for hvor mye kroppen klarer å ta opp, eller hvor mye man bør få i seg om dagen?

    3. Jeg synes også det så godt ut 🙂 På ei økt som dette,bruker du lang tid på den?
      Lykke til med eksamenlesing forresten 😀

    4. heisann! kan du lage et innlegg om hvordan man får en fast rumpe og faste pupper? hadde vært veldig hjelpsomt 🙂

    5. Må bare rose bloggen din, du er en stor motivasjon i treningshverdagen! you go`girl 🙂 Må bare spørre, hva syntes du om Spinning, er det effektivt “nok” til cardio trening? jeg hater nemmelig å løpe, men spinning er innmarri gøy, så jeg spinner ca 3 ganger i uken. Og trener overkropp en dag og bein en annen dag. Jobber veldig mye, så dette er det jeg klarer å presse inn, så derfor jeg lurer da, om det er effektivt nok, om du skjønner? Stå på, jeg er en fast leser og blir faseinert over resultatene og stå-på-vilja! 😀

    6. Hvordan lager du geleen med fun light?
      Jeg teller kalorier, så blir ikke mye godt på meg. Ikke i ukedagene og egentlig ikke i helgene heller, men tenker at den geleen kanskje ikke er så mye kalorier i?
      Så vil jeg bare si at bloggen din er en utrolig stor inspirasjon og motivasjon! 🙂
      Stå på!

    7. Ina: Jeg bruker denne: http://www.nordicnutrition.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=829016&b_kid=817690
      Lisa: Det er et pre-workout middel 🙂 Gir mer energi og trøkk på trening!
      Agnethe: Det anbefales en plass mellom 1,7 – 2,6 gram protein per kilo kroppsvekt. Det er en gammel myte om at kroppen bare kan ta opp 30 gram protein per måltid, men nyere studier har vist at kroppen er i stand til å ta opp det meste av proteinet vi spiser 🙂
      Hilde: Det går ganske fort, kanskje 45 minutter 🙂
      Anonym: Tja, vet ikke så mye om det – men skal prøve å finne ut av det 😉
      Anonym: Spinning funker fint som cardiotrening ja 🙂 Sånn totaltsett synes jeg det er lite med styrketrening to ganger i uka, men det kommer jo an på dine mål/ønsker.
      Vilde: Tror det er ca. 60 kalorier totalt i den geleen. 3 dl funlight og 7 dl vann varmes opp sammen med en pakke gelatinplater. Rør til gelatinplatene er oppløst og sett til avkjøling i noen timer 🙂
      Maria: Poster fremgangen i styrken fortløpende 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg